printlogo


کد خبر: 246268تاریخ: 1401/2/18 00:00
استقلال نـــه رئال مادرید است نـــه بایرن مونیخ بائو:
با دو پیروزی قهرمانی استقلال قطعی می‌شود

ایمان گودرزی  
 
میثم بائو پیشکسوت تیم استقلال کم شدن فاصله با تیم دوم را تهدید خاصی برای آبی‌پوشان نمی‌داند و مطمئن است که شاگردان فرهاد در آخر فصل جام را بالای سر خواهند برد. بائو حس خوبی به آینده استقلال در لیگ جاری دارد و جام بیست و یکم را متعلق به مجیدی و شاگردانش می‌داند.
 
بازی با سپاهان چطور بود؟
 استقلال بازی بسیار منطقی را به نمایش گذاشت. تقابل با تیم خوب سپاهان و مساوی با این تیم نتیجه بسیار خوبی برای آبی پوشان به حساب می‌آید. استقلال حتی شانس پیروزی در این بازی را هم داشت اما همین یک امتیاز خارج از خانه هم نتیجه بسیار خوبی محسوب می‌‌شود.
 کم شدن فاصله با پرسپولیس آیا در سرنوشت استقلال اثر‌گذار است؟
 بازی‌های باقیمانده لیگ همه سخت و حساس هستند، هم بالای جدول و هم پایین جدول شرایط بسیار خاصی را دارند. استقلال با دو برد از این پنج بازی می‌تواند قهرمانی‌اش را قطعی کند چون بقیه تیم‌ها زور بردن تمام بازی‌هایشان را ندارند.
 فاصله 4 امتیازی را حاشیه امنیت مناسبی تا پایان لیگ می‌دانید؟
 این 4 امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای آبی پوشان محسوب می‌شود. استقلال با یک برد 7 امتیاز اختلاف ایجاد می‌کند و مطمئن باشید بقیه تیم‌ها بازی‌های باقیمانده خود را نمی‌برند و امتیاز از دست خواهند داد.
 یکی از انتقادات به استقلال ضعف گلزنی در هفته‌های اخیر است.
معمولاً تیمی که خوب دفاع می‌کند کمتر هم گل می‌زند. در زمان آقای قلعه‌نویی ما دفاع بی‌نظیری داشتیم اما بازی‌ها را با گل‌های کم و منطقی می‌بردیم. به نظر من این ضعف در فوتبال ایران کاملاً طبیعی است. بازیکنان توانایی این را ندارند که هم در حمله و هم در دفاع 90 دقیقه عملکرد بدون ضعف و نقصی داشته باشند. زمان کی‌روش هم تیم ملی وقتی یک گل عقب می‌افتاد خیلی سخت قادر به برگرداندن بازی بود. تیمی که با سیستم دفاعی بازی می‌کند 70 درصد توان بازیکن خود را برای دفاع کردن می‌‌گیرد و بنابراین در حمله ضعیف می‌شوند. اگر تیمی می‌‌خواهد از نوک حمله تا دفاع عملکرد ثابتی داشته باشد باید از استانداردهای بالایی برخوردار باشد.
 چرا استقلال چهار بازی اخیر را نبرده است؟
 در فوتبال هیچ حساب و کتابی وجود ندارد. بازی استقلال و نساجی را دیدیم که استقلال کاملاً تیم برتر زمین بود و چندین موقعیت گل را با بدشانسی از دست داد. استقلال تا الان در لیگ نباخته و مساوی کردن و حداقل امتیاز را از بازی‌ها گرفتن خیلی بهتر از این است که تیم ببازد. نباید از تیم‌های ایرانی انتظاری مثل رئال مادرید و بایرن مونیخ داشت که تا پایان فصل روند ثابتی داشته باشند و در لیگ ایران این اتفاقات طبیعی است. در فصل‌های قبل سابقه این را داشتیم که برق شیراز نیم فصل اول قهرمان شد اما در پایان فصل سقوط کرد. هیچ چیزی در فوتبال ایران غیر طبیعی نیست.
به نظر می‌رسد استقلال برای حفظ رکوردش محتاط بازی می‌کند.
تا هفته گذشته تیم 6 امتیاز جلو بود و احتیاجی ندارد که برای حفظ رکورد محتاط بازی کند. بازی این هفته هم که با سپاهانی بود که از تیم‌های خوب بالای جدول به حساب می‌آید و مساوی نتیجه بسیار خوبی برای تیم بود. مطمئن باشید در بازی مقابل شهرخودرو از استقلال بازی محتاطانه نخواهید دید و شاگردان مجیدی کاملاً برای کسب 3 امتیاز به میدان خواهند آمد. باید این را به یاد داشته باشیم که رکورد زدن بدون قهرمانی به چشم نمی‌آید و هیچ سودی برای تیم نخواهد داشت.
 تحلیل شما از بازی‌های باقیمانده چیست؟
 بازی بعدی با شهرخودرویی هست که نفس‌های آخرش را در لیگ برتر می‌کشد. قطعاً با انگیزه مقابل استقلال حاضر خواهند شد و به‌دنبال کسب امتیاز هستند تا در هفته‌های پایانی لیگ این امتیاز‌ها به کار بیاید. قطعاً تیم مشهدی چیزی برای از دست دادن ندارد و استقلال باید خیلی مراقب این تیم باشد. اگر شاگردان فرهاد بتوانند گل اول را بزنند و در نیمه اول کار را تمام کنند شهرخودرو توانایی بازگشت به بازی را نخواهد داشت.
  استقلال را در نهایت قهرمان لیگ بیست و یکم می‌بینید؟
 از نظر من بله. تیم قدرتمندی در لیگ وجود ندارد که مطمئن باشیم تمام بازی‌های باقیمانده‌اش را ببرد و جایگاه استقلال را به خطر بیندازد. با اینکه حسابی روی تیم‌ها و لیگ ایران نیست اما از نظر من استقلال می‌تواند با قهرمانی لیگ را به پایان برساند.

Page Generated in 0.0052 sec