printlogo


کد خبر: 246260تاریخ: 1401/2/18 00:00
اتلتیکو مادرید – رئال مادرید، 23:30
جشن در خانه دشمن خونـــی

رئال مادرید، قهرمان این فصل لالیگا، به‌دنبال آن است که رویاهای اتلتیکو مادرید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را نابود کند. آنها در 229امین دربی مادرید در ورزشگاه واندا متروپولیتانو بازی خواهند کرد. رسم بر این است که برای تیم قهرمان در بازی بعدی تونل افتخار از سوی بازیکنان حریف تشکیل شود اما اتلتیکو مادرید دشمن قدیمی و همشهری رئال این کار را برای رقیبش انجام نمی‌دهد، بنابراین رئال می‌خواهد خودش در خانه حریف جشن برپا کند.
رئال پس از پیروزی مقابل منچسترسیتی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، با روحیه بالایی به مصاف اتلتیکو خواهد رفت، در شرایطی که اتلتیکومادرید در دو بازی اخیرش در لیگ، نتوانسته گلی بزند و روند خوبی ندارد.
فصل گذشته، در این مرحله از فصل، اتلتیکو دو امتیاز بیشتر از بارسلونا و رئال مادرید در بالای جدول داشت. آنها یک امتیاز از رئال گرفتند و با برد در سه دیدار پایانی خود، به قهرمانی لیگ رسیدند. اما حالا مردان دیه‌گو سیمئونه 20 امتیاز کمتر از رئال مادرید دارند و کارشان برای راهیابی به لیگ قهرمانان آسان نیست.
اتلتیکو در چهار بازی قبلی خود هشت امتیاز از دست داده و دو بازی اخیر خارج از خانه خود را باخته است. آنها دیدارهای سختی برابر سویا و رئال سوسیه‌داد هم پیش رو دارند و مردان سیمئونه باید تلاش زیادی داشته باشند تا در کورس سهمیه لیگ قهرمانان بمانند.
اتلتیکو در 12 بازی اخیر مقابل رئال در لیگ پیروز نشده است. آنها آخرین بار در فوریه 2016 در سانتیاگو برنابئو با نتیجه یک بر صفر دربی را بردند.
رئال پیش از پیروزی دراماتیک برابر منچستر سیتی، توانسته بود با برد چهار بر صفر مقابل اسپانیول قهرمانی لیگ را قطعی کند. برای رئال، چهار بازی باقی‌مانده اهمیتی از نظر جایگاه ندارد، اما آنها می‌خواهند رقیب دیرین خود را ببرند.
رئال بازی رفت را دو بر صفر برده است و در این فصل لالیگا، بهترین عملکرد را در خارج از خانه داشته است. آنها در 17 بازی خارج از خانه، 13 برد و دو تساوی کسب کرده‌اند.
ژوائو فلیکس و توماس لمار از اتلتیکو مادرید مشکل همسترینگ دارند، اما فلیکس بهبود یافته و امیدوار است در روزهای پیش رو به آمادگی کامل هم برسد. ماریو ارموسو و رینیلدو هم به‌دلیل کارت‌های زردی که دریافت کردند، این بازی را از دست داده‌اند، اما استفان ساویچ از محرومیت برمی‌گردد و در کنار خوسه خیمنس و فلیپه در مرکز دفاع می‌ایستد.
جفری کوندوگبیا و هکتور اررا در بازی قبل در مرکز خط میانی قرار گرفتند، اما انتظار می‌رود که کوکه و رودریگو دی‌پل جای آنها را در این مسابقه بگیرند.
آنتوان گریزمان، لوییس سوارس، آنخل کوریا، ماتئوس کنیا و یانیک کاراسکو رقابت سختی برای حضور در خط حمله دارند. از بین این بازیکنان، سه نفر در میدان حاضر خواهند شد.
در رئال مادرید، ادن آزار همچنان مصدومیت از ناحیه پا دارد و داوید آلابا، ادر میلیتائو و گرت بیل هم آسیب دیده‌اند و پیش از مسابقه معاینه خواهند شد.
در برد مقابل اسپانیول، کاسمیرو در مرکز دفاع قرار گرفت و اگر آلابا و میلیتائو نرسند، این بار یا این بازیکن یا خسوس وایخو در کنار ناچو فرناندس به میدان خواهند رفت.
بعید است که کارلو آنچلوتی تغییرات زیادی در خط میانی و حمله بدهد، اما اگر کاسمیرو به دفاع برود، فدریکو والورده یا ادواردو کاماوینگا در مرکز خط میانی حضور می‌یابند.
رودریگو که در بازی مقابل سیتی دو گل حیاتی زد و در شش بازی اخیر خود شش گل زده است، امیدوار است که در کنار بنزما و وینیسیوس در خط حمله قرار بگیرد.
 

Page Generated in 0.0048 sec