printlogo


کد خبر: 246258تاریخ: 1401/2/18 00:00
وداع توأم با قدردانی هواداران چلسی با آبراموویچ

داستان انتقال مالکیت باشگاه چلسی سرانجام به پایان رسید و آبی‌های لندن سرانجام صاحب جدید پیدا کردند. رومن آبراموویچ بعد از 19 سال مالکیت و ریاست در استمفوردبریج به حضورش در این تیم پایان داد. پس از انتشار این خبر در روز جمعه، 6 مه، هواداران آبی‌ها از مالکان جدید استقبال و از آبراموویچ برای کمکش تشکر کردند.
مرد روسی سال 2003 باشگاه را خرید و از آن زمان تا کنون 21 جام مهم از جمله 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان در ماه فوریه را به دست آورده است. او سرمایه‌گذاری زیادی در باشگاه انجام داد و بازیکنان و مدیرانی در کلاس جهانی را برای محقق کردن اهدافش در چلسی به خدمت گرفت. با این حال، پس از حمله روسیه به اوکراین در ماه مارس، دولت بریتانیا این میلیاردر روس را به خاطر ارتباطاتش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در لیست سیاه قرار داد و او را تحریم کرد. از این رو، فروش باشگاه برای او اجتناب‌ناپذیر بود. این اتفاق ناراحتی گروه زیادی از هواداران چلسی را به همراه داشت و آنها در توئیتر از تمام کارهایی که او برای تیم محبوب‌شان انجام داد، تشکر کردند. آنها از حالا باید به سرمایه‌گذاری‌های درست کنسرسیوم تاد بوهلی دل ببندند. این کنسرسیوم متعلق به بوهلی، کلیرلیک کپیتال، مارک والتر و هانسیورگ ویس است. رقم قرارداد انتقال مالکیت باشگاه چلسی طبق خبری که توسط وبسایت رسمی چلسی منتشر شده، در حدود 25/4 میلیارد پوند است.
این رقم به دو بخش 5/2 میلیارد پوندی و 75/1 میلیارد پوندی تقسیم خواهد شد که بخش اول برای خرید سهام باشگاه استفاده می‌شود که در یک صندوق خیریه واریز می‌شود. همان‌طور که مالک قبلی آبراموویچ اعلام کرده بود گرفته بود، برای کمک‌های مالی استفاده خواهد شد. بخش 75/1 میلیارد پوندی این قرارداد صرف سرمایه‌گذاری در باشگاه استمفورد بریج، تیم زنان، آکادمی و بنیاد چلسی خواهد شد.

Page Generated in 0.0048 sec