printlogo


کد خبر: 246257تاریخ: 1401/2/18 00:00
اعتراف تلخ نادال پس از باخت به هموطن

رافائل نادال در اوپن مادرید از هموطنش کارلوس آلکاراز شکست خورد، شکستی نادر در خاک وطن، اما این اظهارات او پس از آن مسابقه بود که شاید حتی از نتیجه بازی هم بیشتر جلب توجه می‌کرد. یک روز پس از تولد 19 سالگی‌اش، آلکاراز که قبلاً به جمع 10 نفر برتر راه یافته بود، با وجود آسیب‌دیدگی مچ پا که در ست دوم متحمل شده بود، هموطن 35 ساله خود را در سه ست با نتایج 6-2، 1-6 و 6-3 شکست داد. به نظر می‌رسید که این نوجوان نمی‌تواند مسابقه را تمام کند، وقتی که در سومین گیم ست دوم فرود بدی روی مچ پای راست خود داشت اما او بازی درخشانش را ادامه داد تا الگوی خودش را شکست دهد. او حالا اولین نوجوانی است که نادال را روی خاک رس شکست می‌دهد. آلکاراز پس از بازی گفت: «من بسیار هیجان‌زده هستم، هیجان زیادی دارم. تعداد بسیار کمی از بازیکنان می‌توانند بگویند که رافا را در زمین خاکی شکست داده‌اند. من احساس خوشبختی می‌کنم که یکی از آنها هستم.»
آلکاراز هر دو بازی قبلی خود با نادال را باخته بود اما این بار توانست قهرمان 21 گرنداسلم را شکست دهد که البته فشار بازی سنگین نادال در روز پنجشنبه برابر داوید گوفین هم در موفقیتش بی‌تأثیر نبود. او در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف مرد شماره یک جهان نواک جوکوویچ برود، کسی که در مرحله یک چهارم نهایی هوبرت هورکاژ لهستانی را در 2 ست متوالی با نتایج 6-3 و 6-4 شکست داد.
اما واکنش نادال به باختش هم جالب توجه بود. او گفت: «یک انتقال قدرت در حال رخ دادن است. اینکه این اتفاق امروز رخ داده یا نه را در ماه‌های آینده خواهیم دید. از این بابت خوشحالم. آلکاراز از جنبه‌های زیادی در این مسابقه بهتر از من بود و من باید سطح بازی را ارتقا دهم.»
نادال که هنگام ورود به اتاق رسانه احساس درد می‌کرد، افزود: «اگر پیگیر زندگی روزمره من باشید، نگرانم نمی‌شوید، زیرا در بسیاری از روزهای زندگی‌ام لنگ می‌زنم. من همیشه در پایم درد دارم، بخصوص بعد از انجام یک مسابقه سه ساعته یا تمرین طولانی. بنابراین طبیعی است که اکنون کمی بد راه می‌روم. من یک آسیب مزمن پا دارم که هیچ درمانی ندارد. این بخشی از زندگی من است.»

Page Generated in 0.0049 sec