printlogo


کد خبر: 246252تاریخ: 1401/2/18 00:00
سرنوشت تیم‌های بالا و پایین جدول در پنج هفته پایانی
450 دقیقه هیجان و استرس

گزارش
جعفر برزگر   
 
انگار تا الان هر چه امتیاز گرفتند و برد و باخت نداشتند به اندازه این پنج بازی پایانی فصل برای‌شان اهمیت نخواهد داشت. در این مطلب وضعیت سه تیم مدعی و چهار تیم انتهای جدول باتوجه به بازی‌های پیش روی‌شان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
استقلال با 12 امتیاز قهرمان است
تیم استقلال با فرهاد مجیدی تا اینجای فصل یک رکورد استثنایی را از خود به جا گذاشته‌ است که شاید تا چندین سال آینده دست نخورده باقی بماند. آنها در 25 بازی گذشته باخت نداشته‌اند و همین اتفاق مهم شخصیت بیشتری را به تیم می‌بخشد. آبی‌های پایتخت در فاصله چهار امتیاز با اصلی‌ترین و جدی‌ترین رقیب‌شان یعنی پرسپولیس قرار دارند که البته حاشیه امنیت مناسبی نیست. با این حال اگر آنها از 15 امتیاز باقی‌مانده 12 امتیاز به دست آورند آن وقت بدون در نظر گرفتن نتایج پرسپولیس قهرمانی‌شان مسجل خواهد شد.
اما بازی‌های این تیم تا پایان فصل به هیچ وجه آسان نخواهد بود. شاگردان فرهاد ابتدا باید از شهرخودرو پذیرایی کنند که خودش برای ماندن تلاش می‌کند و یک امتیاز در تهران هم برایش غنیمت بزرگی به حساب می‌آید. بعد از این بازی، استقلال با فولاد اهواز و آلومینیوم اراک در تهران روبه‌‌رو می‌شود که جواد نکونام و مهدی رحمتی سرمربیان هر دو تیم برای کسب نتیجه انگیزه‌های خاص خودشان را دارند. فولاد با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا و نفرات بسیار خوبی که در اختیار دارد و همچنین آلومینیوم اراک به‌عنوان فینالیست جام حذفی و تیمی که پرسپولیس را در تهران شکست داده به هیچ وجه حریفان آسانی برای آبی‌های پایتخت نیستند.
استقلال در هفته ماقبل پایانی به زمین مس رفسنجان می‌رود. تیم محمد ربیعی برای هر حریفی در خانه می‌تواند ایجاد زحمت کند. اما هفته پایانی که استقلال نباید اجازه دهد کار به آن روز کشیده شود، چون اگر نفتی‌ها برای بقا و استقلال هم برای قهرمانی نیاز به امتیاز داشته باشند آن وقت این مسابقه می‌تواند به‌عنوان سخت‌ترین بازی دو تیم در فصل جاری باشد.
 
پرسپولیس با اما و اگرهای زیاد
یحیی گل‌محمدی و شاگردانش امروز حسرت روزهایی را می‌خورند که امتیازهای باارزشی را از دست دادند. تکلیف قهرمانی آنها برای ششمین سال متوالی دست خودشان نیست. آنها اگر تمام بازی‌های‌شان را هم با پیروزی پشت سر بگذارند آن وقت باید امیدوار باشند که استقلال از پنج بازی پیش رو بیشتر از 10 امتیاز را به دست نیاورد. 
البته بازی‌های این تیم هم به هیچ وجه آسان نیست. قرمزهای پایتخت ابتدا باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن بروند. مهدی تارتار هفته گذشته نتیجه را واگذار کرده و اصلاً دوست ندارد برای دومین هفته متوالی این اتفاق بیفتد. بازی بعدی آنها در هفته بیست و هفتم شاید تا حدود زیادی تکلیف را مشخص کند. جایی که قرمزها در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل‌شان در خارج از تهران میزبان سپاهان خواهند بود. 
شاگردان گل‌محمدی بعد از بازی با تراکتور در تبریز دو بازی فوق‌العاده حساس با دو تیم انتهای جدول و در حال سقوط دارند که اگر این دو تیم (شهرخودرو و فجر) برای بقا نیاز به امتیاز داشته باشند هر دو بازی می‌تواند از رویارویی با سپاهان هم سخت‌تر باشد.
 
سپاهان و دو بازی مهم
سپاهان همین الان هفت امتیاز از فولاد رده چهارمی بیشتر دارد و محرم نویدکیا که در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج خوبی را به دست نیاورده به این فکر می‌کند که حداقل همین جایگاه سومی را از دست ندهد.
 
نقش تعیین‌کننده شهرخودرو
تیم شهرخودرو خیلی بدشانس است که در چهار بازی از پنج بازی باقی‌مانده‌اش باید به مصاف مدعیانی برود که اهمیت امتیاز آن بازی‌ها برای آنها هم کمتر از تیم مشهدی نیست. 
شاگردان سیدعباسی فردا در تهران میهمان استقلال هستند که برای قهرمانی و کم شدن استرس روزهای آخر فصل فقط به پیروزی فکر می‌کند. 
شاید فقط بازی با پیکان برای حریفش به لحاظ جدولی خیلی مهم نباشد، اما در سه بازی پایانی به ترتیب با سپاهان، پرسپولیس و فولاد روبه‌رو می‌شوند که درباره هر کدام‌شان در بالا توضیح دادیم.
 
فجر و 2+1 بازی سرنوشت‌ساز
اگر بازی با هوادار و ذوب‌آهن را کنار بگذاریم، فجری‌ها که از ابتدای فصل مشکل زمین مناسب برای بازی داشتند در ابتدا باید با نفت مسجدسلیمان بازی کنند. مسابقه‌ای که هر دو تیم برای بقا فقط باید ببرند و تساوی در این بازی دو تیم شهرخودرو و تراکتور را خوشحال می‌کند. دو بازی پایانی فجری هم با تراکتور و پرسپولیس خواهد بود که اولی در منطقه خطر قرار دارد و دومی چشم به قهرمانی.
 

Page Generated in 0.0048 sec