printlogo


کد خبر: 240722تاریخ: 1400/10/25 00:00
پرسپولیس یک – فجرسپاسی صفر
پایان شیرین نیم فصل

پنجشنبه 23/10/1400، هفته پانزدهم لیگ بیست و یکم، ورزشگاه آزادی، بدون تماشاگر
داور: مرتضی منصوریان
کمک‌ها: علی میرزابیگی و یعقوب سخندان
اخطار: اتابک زارعی (فجرسپاسی)، مهدی عبدی، احسان پهلوان و وحید امیری (پرسپولیس)
پرسپولیس: حامد لک، فرشاد فرجی، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، سعید آقایی (66- احسان پهلوان)، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، وحید امیری، سیامک نعمتی (81- محمد عمری)، مهدی ترابی (90- رضا اسدی)، مهدی عبدی (90- مهدی مهدیخانی)
سرمربی: ‌یحیی گل‌محمدی
فجرسپاسی: ایمان صادقی، امید منصوری، محمد زینالی، محمد قنبری، محمد عرفان معصومی، احمد زنده‌روح، فرزان دانا (84- محمدپارسا سیمکانی)، اتابک زارعی، میلاد احمدی (77- سعید زارع)، حسین مهربان (77- علی نبی‌زاده)، شهرام گودرزی
سرمربی: ‌اصغر کلانتری
ایران ورزشی- پرسپولیس با تعدد مصدومانش با ترکیبی قابل پیش‌بینی به مصاف تیم دونده و سختکوش فجر رفت. این مسابقه در اولین روز کاری تیم مدیریتی جدید باشگاه، در شرایطی آغاز شد که پرسپولیسی‌ها از برد مقتدرانه استقلال و قهرمانی این تیم در نیم فصل نخست آگاه شده بودند. از طرفی کادر فنی و بازیکنان بعد از تساوی عجیب در مشهد مقابل تیم قعرنشین پدیده بشدت تحت فشار بودند و چاره‌ای جز پیروزی نداشتند. این شد که ریتم پرسپولیس از همان شروع سریع و قابل ملاحظه بود اما نوسان داشت. در شرایطی که مهدی عبدی به ترکیب اصلی رسیده بود و ترابی را کنار خود می‌دید در خط دفاع هم سیدجلال به ترکیب برگشت تا یحیی با تغییر در قلب دفاع و نوک حمله دنبال گل نخوردن و گل زدن باشد.
موقعیت دقیقه 2 مهدی عبدی و فرصت صددرصدی که او از دست داد نشان از اشتیاق شدید این تیم برای گل زدن در همان شروع کار داشت اما بعد از 5 دقیقه تیم کلانتری با حفظ توپ و گردش توپ در لحظاتی بالانس را در بازی برقرار کرد. بعد از سه چهار موقعیت نصف و نیمه پرسپولیس در ادامه این نیمه بهترین شانس گل سرخ‌ها با ضربه سر وحید امیری خلق شد که ایمان صادقی گلر فجر این توپ را از زیر طاق بیرون کشید. در ادامه این نیمه پرسپولیس با وجود بازی برتر خود دو موقعیت نصف و نیمه دیگر توسط عبدی خلق کرد اما ضربات نهایی دقیق نبود و استرس گل نزدن دوباره به جان سرخ‌ها افتاد.
پرسپولیس بدون تغییر نیمه دوم را آغاز کرد و در همان شروع مسابقه با ضربه سر فرجی تا آستانه گل زدن رفت اما این توپ را هم صادقی درآورد و دوباره ریتم سریع سرخ‌ها دچار وقفه شد.
از دقیقه 50 تا 60 فجر ضمن به تعادل کشیدن جریان بازی سه موقعیت نسبی داشت که یک بار حامد لک توپ را دفع کرد و دو بار هم ضربات نهایی زردهای شیرازی به کنار دروازه خورد و توسط مدافعان بلاک شد.
پرسپولیس از دقیقه 60 به بعد ریتم بهتری پیدا کرد و سوار بازی شد تا اینکه دقیقه 69 ارسال مهدی ترابی برای کمال کامیابی‌نیا به گل برتری این تیم تبدیل شد. بعد از این گل پرسپولیس از حوالی دقیقه 80 در زمین خودی مشغول دفاع شد تا برتری‌اش را حفظ کند که موفق هم شد و فجر نتوانست موقعیتی روی دروازه این تیم ایجاد کند. با این برد پرسپولیس 32 امتیازی شد و بالاتر از سپاهان و در فاصله سه امتیازی استقلال در رتبه دوم قرار گرفت تا با این برد سخت پایانی شیرین در نیمه راه لیگ بیست و یکم داشته باشد و با توجه به حذف احتمالی دو امتیاز استقلال توسط کمیته استیناف به نزدیک‌تر شدن رقابت قهرمانی امیدوار بماند.

Page Generated in 0.0050 sec