printlogo


کد خبر: 237954تاریخ: 1400/9/4 00:00
پاسخ به انتقادات بی‌رحمانه با گل زدن به ویارئال
رونالدو برای منچستر موهبت است

یک گل مهم دیگر از کریستیانو رونالدو و صعود منچستریونایتد بحران‌زده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا. فوق‌ستاره پرتغالی که گل اول تیمش را در برد 2 بر صفر سه‌شنبه شب در زمین ویارئال در دقیقه 78 زد، حالا نخستین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان است که در پنج بازی اولش برای یک تیم انگلیسی موفق به گلزنی می‌شود. برای سومین بار از زمان بازگشت به منچستریونایتد او در 15 دقیقه یک دیدار در لیگ قهرمانان گل پیروزی را برای شیاطین سرخ زده است؛ در تساوی با آتالانتا در برگامو هم گل‌های او مانع از شکست تیم شد و در نخستین دیدار مرحله گروهی مقابل یانگ بویز گل او برای پیروزی کافی نبود و با خوردن دو گل از نماینده سوییس شکست خوردند.
رونالدو در دوران حرفه‌ای درخشان خود با انتقادات زیادی مواجه شده اما این انتقادات از وقتی به منچستریونایتد برگشته بیشتر شده. مثل اینکه عده‌ای خود را ملزم کرده‌اند که هیچ نکته مثبتی در کار او نبینند و همواره در هر شرایطی او را مقصر قلمداد کنند. رونالدو 9 سال در رئال مادرید بود، آمار خارق‌العاده‌ای در پرافتخارترین تیم اروپا به دست آورد، بسیاری از رکوردها را جابه‌جا کرد و موفقیت‌های کم نظیری عایدش شد اما بسیاری با مقایسه دائم او و لیونل مسی سعی کردند ارزش رونالدو را کم کنند. در واقع، یکی از راه‌های متداول تمسخر رونالدو در آن روزها، خواندن نام مسی در هر ورزشگاهی بود که رونالدو در آن بازی می‌کرد.
حداقل آمار و ارقام این مقایسه غیرمحترمانه میان رونالدو و مسی را تأیید نمی‌کرد، هیچ کس به افتخارات و دستاوردهای مسی نزدیک نشده اما رونالدو هم دست کمی از او ندارد. متأسفانه بحث غیرضروری برتری مسی یا رونالدو عده‌ای را علیه ستاره تیم ملی پرتغال تحریک کرد. منتقدان بی‌رحم او می‌گفتند رفتنش به یوونتوس یک فاجعه تمام عیار بوده در حالی که در این تیم هم موفقیت‌های زیادی به دست آورد از جمله قهرمانی‌های داخلی با بیانکونری و رسیدن به عنوان آقای گلی لیگ ایتالیا؛ او تنها کسی است که در سه لیگ معتبر انگلیس، اسپانیا و ایتالیا به این عنوان رسیده است.
منتقدان در هیچ حالی از رونالدو دست بر نمی‌دارند، وقتی گل می‌زند می‌گویند خوره گل است و به هم‌تیمی‌ها پاس گل نمی‌دهد و وقتی نمی‌تواند گل بزند، انتقاد می‌کنند که برای بازی کردن خیلی پیر شده است. وقتی وظیفه پنالتی زنی را به خوبی انجام می‌دهد، مورد انتقاد است و اگر از عهده این کار بر نیاید، بیشتر با انتقاد مواجه می‌شود. این زندگی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال یا شاید بهترین‌شان است. او حتی برخی را به خاطر تصمیم به جدایی از یوونتوس عصبانی کرد و دشمنان بیشتری برای خود تراشید!
حالا هم در منچستر با موج شدید انتقادات مواجه است. با آنکه گل‌های مهمی زده و در آستانه 37 سالگی بازیکن فوق‌العاده تأثیرگذاری به حساب می‌آید، در تمام ناکامی‌های یونایتد متهم ردیف اول محسوب می‌شود. قطعاً بازی رونالدو بدون ایراد نیست، او مثل ادینسون کاوانی پرس نمی‌کند یا برای گرفتن توپ نمی‌دود یا به کمک دفاع نمی‌آید اما مسی هم همینطور است پس چرا از مسی اینطور انتقاد نمی‌شود. قطعاً بحث میان مقایسه و برتری این دو جذاب است و رقابت‌شان به زیبایی و هیجان فوتبال اضافه کرد اما در عین حال ارائه یک تحلیل منطقی و دور از احساسات را مشکل کرد.
بدون شک بسیاری از انتقادات از رونالدو در بازگشت به منچستریونایتد درست است اما نباید او را عامل تمام بدبختی‌های فعلی تیم دانست. بی‌نهایت بی‌انصافی است اگر آمدن او را جز یک موهبت بزرگ برای شیاطین سرخ در این سال‌های رقت انگیز بدانیم.
منبع: Operanews

Page Generated in 0.0044 sec