printlogo


کد خبر: 237922تاریخ: 1400/9/3 00:00
خبر و مصاحبه

 فدراسیون فوتبال ایران بالاخره از اردن شکایت کرد
شکایت فدراسیون فوتبال ایران علیه فدراسیون فوتبال اردن، به کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد.
فدراسیون فوتبال اردن چندی پیش علیه تیم ملی فوتبال زنان ایران شکایتی را تنظیم و خواستار بررسی جنسیت یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران شد. در پی مطرح شدن این موضوع و اعتراض فدراسیون فوتبال اردن علیه تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله مقدماتی و بحث جنسیتی که مطرح کرده بود، فدراسیون فوتبال ایران شکایت خود را برای کمیته انضباطی و اخلاق AFC علیه فدراسیون فوتبال اردن ارسال کرد. تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتبال با شکست تیم‌های بنگلادش و اردن، برای نخستین بار به مرحله فینال این جام صعود کرد.
 
 
حضور تماشاگران آزمایشی بود
مهدی: به صورت تصادفی قرعه به نام استقلال و پرسپولیس افتاد
ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها آزمایشی بود و نام استقلال و پرسپولیس هم به صورت تصادفی برای آزمایش این رویداد از سبد قرعه‌کشی بیرون آمده است! این بهانه‌ها برای بسته شدن دوباره درهای ورزشگاه‌ به روی تماشاگران کافی است تا تماشاگران تیم‌هایی مثل نساجی و تراکتور و سایر تیم‌ها هم خواستار حضور تماشاگران‌شان در ورزشگاه‌ باشند. سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ اما بعد از این اعتراض‌ها، بار دیگر توپ را به زمین وزارت بهداشت انداخت.
سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در هفته ششم لیگ برتر گفت: «ما در هفته ششم، همچنان بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار خواهیم کرد و با توجه به اعلام وزارت بهداشت تنها بازی پرسپولیس - صنعت نفت آبادان به صورت آزمایشی با حضور پنج درصد از تماشاگران برگزار خواهد شد که حدود پنج هزار نفر می‌شود. با توجه به اینکه دو سال شاهد حضور تماشاگران روی سکوها نبودیم، وزارت بهداشت با همکاری وزارت ورزش و کلیه ارکان برگزاری مسابقات، پروتکل‌های بهداشتی را به آزمایش گذاشته‌اند تا شیوه‌نامه‌های جدید ابلاغ و پس از آن هم به شهرستان‌ها اعلام شوند.»
او در پاسخ به این پرسش که چرا حضور آزمایشی تماشاگران در بازی‌های استقلال و پرسپولیس اتفاق افتاده است، تأکید کرد: «بحث این دو تیم نیست و بحث آزمایش و آمادگی زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی است تا مسائلی مربوط به نرم افزار بلیت‌فروشی، گیت‌های ورودی و همچنین کنترل دو دوز واکسن آزمایش شود. همه این موارد و زیرساخت‌ها مدنظر بودند که ورزشگاه‌ آزادی برای حضور آزمایشی تماشاگران انتخاب شد. اصلاً بحث استقلال و پرسپولیس نبود و به واسطه حضور این دو تیم در ورزشگاه‌ آزادی به صورت تصادفی قرعه به نام این دو تیم افتاد.» مهدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هواداران در هفته هفتم هم در ورزشگاه حضور خواهند داشت، توضیح داد: «این اتفاق منوط به تصمیمی است که از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا به ما ابلاغ می‌شود. هنوز اطلاعی به ما نداده‌اند. شاید حضور تماشاگران آزاد شود و شاید هم کمتر.»
او در واکنش به این موضوع که سازمان لیگ پیش از بازی استقلال - نساجی از حضور هواداران در ورزشگاه مطلع نبوده است، گفت: «در اینکه این اتفاق در حالتی خیلی سریع اتفاق افتاد، شکی نیست اما اینکه مطلع نبودیم درست نیست. تمام عوامل اجرایی از روز قبل تا ساعت یک نیمه شب در جهت انجام آن کار می‌کردند اما شاید به خاطر کمبود وقت کار اجرای آن سخت بود.»
 
 
 
 

 


Page Generated in 0.0047 sec