printlogo


کد خبر: 237919تاریخ: 1400/9/3 00:00
سازمان لیگ ، مهلت ارائه تضامین استقلال و پرسپولیس را تمدید نمی‌کند
سرخابی‌ها با نامه قانونی تبلیغات محیطی را پس می‌گیرند

 در حالی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرده بودند دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای ارائه تضامین لازم و دریافت درآمد تبلیغات محیطی تا روز اول آذر فرصت دارند اما روز دوشنبه (اول آذر) نرخ و نحوه ارائه تضامین لازم به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از جانب دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اعلام شد. بر این اساس دو باشگاه به طور منطقی باید همچنان از فرصت کافی جهت ارائه تضامین و دریافت حق استفاده از تبلیغات در بازی‌های خانگی برخوردار باشند. صادق درودگر اما همچنان تأکید دارد که این فرصت برای دو باشگاه به پایان رسیده و تمدید نخواهد شد.
با توجه به اینکه درودگر، سازمان بازرسی را مرجع تصمیم‌گیری در این خصوص دانسته بود، نرخ تعیین شده بر اساس مصوبه سازمان لیگ و منطبق با قانون، 25 درصد از مجموع رقم ارزش تبلیغات محیطی است در حالی که پیش از این سازمان لیگ نرخ‌های دیگری را اعلام کرده بود و درودگر بر ضرورت ارائه تضمین به میزان 100درصد مبلغ قرارداد تأکید داشت.
بر اساس ابلاغ صورت گرفته و استفاده از واژه انواع مختلف تضامین، باشگاه‌ها ملزم به ارائه تضمین بانکی نخواهند بود و ارائه انواع دیگر تضامین به نرخ اعلام شده نیز برای دریافت تبلیغات محیطی کافی است در حالی که درودگر بر ضرورت ارائه تضمین بانکی و پرداخت 10درصد کل مبلغ به صورت نقدی تأکید داشت.
گفته می‌شود دلیل انتظار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ارائه تضامین لازم، دریافت دستورالعمل از مرجع مسئول در این حوزه بوده و بر همین اساس در روزهای آینده دو باشگاه نسبت به ارائه تضمین و دریافت حق قانونی استفاده از تبلیغات محیطی در بازی‌های خانگی اقدام خواهند کرد.
با همه این تفاسیر اما صادق درودگر تأکید کرده که بعد از بازی امروز (چهارشنبه) که باشگاه پرسپولیس با تبلیغات اختصاصی مقابل صنعت نفت در آزادی بازی می‌کند، حق تبلیغات محیطی بار دیگر به سازمان لیگ برمی‌گردد.
صادق درودگر با اشاره به اینکه کارگزاران پرسپولیس و استقلال تضمین خود را ارائه نکرده‌اند، گفت: «بازی بعدی استقلال تبلیغات محیطی (در اختیار باشگاه) نخواهد داشت و البته این نظر من است و باید به هیأت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برود.»
درودگر درباره اجرای تبلیغات محیطی توسط باشگاه پرسپولیس در روز چهارشنبه توضیح داد: «بر اساس صورت‌جلسه‌ای که در حضور کارگروه انجام دادیم، تفاهم کردیم با هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، متأسفانه استقلال رفتار مناسبی با سازمان لیگ نداشت اما هماهنگی لازم را با باشگاه پرسپولیس داریم و تبلیغاتی که دارند را طی نامه‌ای به ما می‌دهند و ما برایشان اجرا می‌کنیم.»
به نظر می‌رسد سازمان لیگ که از ابتدا با واگذاری تبلیغات محیطی چندان موافق نبوده، همین موضوع را بهانه کرده و به هیچ عنوان حاضر نیست مهلت دو باشگاه را برای ارائه تضامین تمدید کند. هر چند که دریافت نامه از مرجع قانونی مثل سازمان بازرسی، مقاومت سازمان لیگ را می‌شکند. همانطور که خود درودگر هم به این نکته تأکید داشته که نهایی شدن این موضوع باید در هیأت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گیرد.
علی‌رغم همه انتقادها و شبهاتی که درباره ضمانت اجرایی طرح‌های درآمدزایی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح می‌شود اما درآمد حاصل از تبلیغات محیطی، بدون شک یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی باشگاه‌هاست و طبیعی است که آنها برای گرفتن این منبع درآمدزایی تلاش کنند.
همین حالا با صحبت‌های اخیر صادق درودگر، مبنی بر تمدید نشدن مهلت استقلال و پرسپولیس برای ارائه تضامین و بازگشت درآمد تبلیغات محیطی به سازمان لیگ، احتمالاً باید منتظر واکنشی جدی‌تر از سوی مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در روزهای آینده باشیم.

Page Generated in 0.0048 sec