printlogo


کد خبر: 237889تاریخ: 1400/9/3 00:00
آبی‌ها در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا
بن یاس در غیاب شفر رخ در رخ استقلال

استقلال حق حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد و باید یک بازی پلی‌آف برگزار کند و چنانچه در این بازی به برتری رسید وارد مرحله گروهی شود. 
پیش‌تر نیز استقلال چنین شرایطی را تجربه کرده بود و با حضور در پلی‌آف توانسته بود جواز صعود به مرحله گروهی را به چنگ آورد. در واقع اگر بخواهیم پرونده بازی‌های استقلال در پلی‌آف‌های لیگ قهرمانان آسیا را مرور کنیم به این نتیجه می‌رسیم که آبی‌ها همواره پیروز بودند و فرهاد مجیدی نیز به عنوان سرمربی سابقه برتری در چنین بازی‌هایی را داشته است. 
به تازگی نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده استقلال در این مرحله با تیم بن‌یاس امارات مصاف خواهد داشد. این تیم برای اولین بار در تاریخ خود موفق شده به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و حالا برای رسیدن به مرحله گروهی، کار سختی برابر استقلال ایران دارد.
 این تیم فصل گذشته با ۵۴ امتیاز و تنها ۳ اختلاف امتیاز نسبت به الجزیره، نایب قهرمان لیگ امارات شد و در این فصل با ۳ برد، ۳ تساوی و ۴ باخت در رده یازدهم جدول ۱۴ تیمی لیگ امارات قرار دارد. 
ژائو ویکتور و سیل سوزا برزیلی، ساشا ایوکویچ صرب، نیکولاس خیمنز و گاستون سوارس آرژانتینی از مهم‌ترین بازیکنان این باشگاه اماراتی هستند. لازم است بدانیم بن‌یاس که ۴۰ سال سابقه رسمی دارد، سال ۲۰۱۸ با قهرمانی در دسته یک امارات، به لیگ برتر این کشور صعود کرد. نایب قهرمانی این تیم در فصل گذشته، بهترین عملکرد آنها در ۴۰ سال سابقه این باشگاه بوده و یک بار هم توانستند در سال ۱۹۹۲ قهرمان جام حذفی این کشور شوند.
 نکته جالب توجه در خصوص این باشگاه این است که وینفرد شفر پس از قطع همکاری با تیم استقلال، روی نیمکت این تیم نشست و به تازگی نیز جای خود را به دنیل ایسایلای رومانیایی داد. در واقع اگر شفر اخراج نمی‌شد با استقلال تقابل جالب توجهی داشت.

Page Generated in 0.0045 sec