printlogo


کد خبر: 237804تاریخ: 1400/9/1 00:00
هزارتوی سؤالات بی‌جواب
استقلال تغییر کرده است؟

سامان موحدی راد
 
هزارتوی سؤالات بی‌جواب دوباره آغاز شده. ممکن است بخشی از استقلالی‌ها همچنان در باد صدرنشینی و بدون شکست بودن‌شان خوابیده باشند اما هواداران آینده‌نگر و دلسوز استقلال این فصل هم مثل فصل‌های پیش نگران هستند. استقلال در این فصل توانسته بر برخی مشکلات کلاسیکش فائق بیایید و نهایتاً مدیریتی یکدست و کم حاشیه را در کنار خود ببیند اما آیا این آرامش به نتیجه‌گیری در زمین هم منجر می‌شود؟
به نظر رفتار استقلال تا اینجای فصل نشان می‌دهد که آنها تغییر نکرده‌اند. به این دلیل که استقلال در این سال‌ها به تیمی معمولی تبدیل شده بود. تیمی که از پس بازی‌های آسان بر‌می‌آمد و بازی‌های سخت را واگذار می‌کرد. به خاطر نداریم که استقلال در این سال‌ها در موقعیتی بوده باشد که به پیروزی احتیاج داشته باشد و آن را با جان و دل هم بخواهد و به دست بیاورد. آنها اغلب بازی‌های مهم این سال‌های‌شان را باخته‌اند و نتیجه‌اش هم اینکه استقلال چند سالی است جام نگرفته ‌است.
در همه این سال‌ها استقلالی‌ها در این فصل خودشان را به جام نزدیک‌تر می‌بینند. نخست به این دلیل که آنها توانسته‌اند شاکله تیم خود را از نظر حفظ سرمربی و بازیکن حفظ کنند. همچنین حضور فعالی در نقل و انتقالات داشتند و در حالی که رقیب سنتی‌شان پنجره بسته‌ای دارد، آنها چند بازیکن خارجی به خدمت گرفته‌اند. مهم‌تر از همه این‌ها اینکه رقبای استقلال ضعیف شده‌اند. پرسپولیس دیگر تیم همیشه برنده فصل‌های پیش نیست و همین تزلزل آنها موجب شده تا جام دست یافتنی‌تر باشد. با این حساب چرا تیمی که نزدیک به 10 سال است که جامی دریافت نکرده، باید از 2 بازی ساده‌اش تنها 2 امتیاز بگیرد؟ آن هم در دو هفته‌ای که رقبا امتیاز از دست داده بودند و این بهترین شانس برای ایجاد فاصله مطمئن از همین ابتدای فصل است.
استقلال در این هفته‌ها صدر جدول را حفظ کرده ولی می‌دانیم که این صدرنشینی بسیار شکننده است. اگر در 3 هفته‌ای که پرسپولیس 7 امتیاز از دست داده بود و از 3 بازی‌اش تنها 2 امتیاز کسب کرده بود، استقلال با قدرت و حریصانه ظاهر می‌شد، می‌توانستیم بگوییم این تیم عطش قهرمانی دارد اما استقلال با این فرصت‌سوزی‌ها نشان داده هنوز از آن روحیه تیم معمولی بودن خارج نشده است. آنها هنوز خودشان را لایق قهرمانی نمی‌دانند وگرنه همین الان و در هفته پنجم می‌توانستند با 7 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در صدر بایستند. استقلال فصل گذشته هم در نیم‌فصل دوم فرصت رسیدن به صدر را داشت اما از لغزش‌های پرسپولیس استفاده نکرد تا یک فصل دیگر را معمولی تمام کند. آیا آنها آماده تغییر هستند؟
 

Page Generated in 0.0047 sec