printlogo


کد خبر: 237803تاریخ: 1400/9/1 00:00
استقلال، آنطور که دیدیم
نگاه به دور دست؛ امید به آینده

امیر فروزش
 
استقلال در برابر نساجی یک فرصت طلایی را از دست داد. آنها در روز توقف سایر مدعیان می‌توانستند فاصله خود را با آنها افزایش دهند ولی فرصت سوزی کردند و قدر این موقعیت را ندانستند. تیمی که در هفته آخر رقابت‌ها می‌خواهد جام قهرمانی را بالای سر ببرد، باید قدر امتیازات داخل خانه را بهتر بداند و در همین هفته‌های ابتدایی فاصله خود را با سایرین افزایش دهد تا با آرامش خیال بیشتری فصل را دنبال کند؛ طی طریق در مسیری که در صورت لغزش احتمالی در ادامه فصل، صدر جدول را از دست ندهد و با حاشیه امنیت بیشتر در لیگ زندگی کند. نکته مثبت بازی استقلال برابر نساجی استفاده از امیرحسین حسین‌زاده، علیرضا رضایی و امیرعلی صادقی بود که هر سه می‌توانند آینده باشگاه استقلال را رقم بزنند.
مشکل عمده استقلال در این فصل مشکل گلزنی بوده و این تیم نتوانسته تمام کننده خود را پیدا کند. آبی‌ها هنوز جانشینی برای دیاباته و قایدی پیدا نکرده‌اند. قضاوت درباره کیفیت رودی ژستد فرانسوی نیز هنوز زود است. کوین یامگا اما در ترکیب استقلال جا افتاده و رفته رفته عملکرد بهتری نیز از او شاهد خواهیم بود.
در مقابل استقلال در این فصل مدافعان خوبی دارد و در چند دیدار گذشته خط دفاع این تیم عملکرد نسبتاً خوبی داشته؛ ضمن اینکه در برابر نساجی مجیدی برای دقایقی از چشمی در خط میانی رونمایی کرد و استفاده از او در خط هافبک در دیدارهای آینده می‌تواند خط میانی این تیم را مستحکم‌تر کرده و عملکرد دفاعی این تیم را بهتر کند.
مجیدی برای موفقیت با این تیم بهتر است به مسائلی از قبیل داوری کمتر بپردازد، خود و تیمش را اسیر حاشیه نکند، بیشتر تمرکز خود را معطوف پیرامون تیم خود کند و از پرداختن به موضوعات خارج از تیم بپرهیزد. اصلاً حق با فرهاد است و داور بین‌المللی فوتبال ایران در تصمیمات خود اشتباهاتی داشت ولی بعد از بازی صحبت کردن درباره آن هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد و امتیاز از کف رفته استقلال را به آنها برنمی‌گرداند بلکه پرداختن دوباره باعث ایجاد حاشیه و از دست رفتن امتیازات بیشتر می‌شود. پس بهتر است به جای حمله به داور، مجیدی تمرکز خود و تیم را معطوف به آینده کند.
 

Page Generated in 0.0044 sec