printlogo


کد خبر: 237799تاریخ: 1400/9/1 00:00
زیدان، راجرز و حتی کریک
مروری بر همه گزینه‌های جانشینی اوله

  اوله گونار سولسشر پس از گذشت 35 ماه از حضور روی نیمکت منچستریونایتد سرانجام از این باشگاه اخراج شد تا یک بار دیگر، همه به سراغ فهرست جانشینان احتمالی اوله بروند.
 شکست 5 بر صفر مقابل لیورپول، شاید نقطه‌ای بر آغاز جست و جوهای منچستر بود و اگرچه پیروزی مقابل تاتنهام و تساوی مقابل آتالانتا اندکی جو را به سود اوله تغییر داد اما شکست 2 بر صفر برابر منچسترسیتی در دربی و بلافاصله آغاز تعطیلات ملی، همه چیز را به نقطه آغازین بازگرداند. در طول هفته بازی‌های ملی، نام‌های زیادی به نیمکت منچستر نزدیک شدند و حالا، با رسمی شدن اخراج سولسشر، این گمانه‌زنی‌ها با شدت بیشتری ادامه می‌یابد.
 مهم‌ترین گزینه‌های به عهده گرفتن هدایت یونایتد چه کسانی هستند؟ در ادامه می‌بینیم:
 
مایکل کریک؛ او را از ذهن دور نکنید!
با تأیید باشگاه، مایکل کریک 40 ساله در چند بازی آتی منچستریونایتد را هدایت می‌کند تا باشگاه به جست و جوهای خود برای یافتن یک سرمربی موقت ادامه دهد. کریک پس از جدایی روی فاریا، به همراه کیران مک‌کنا به کادر مربیگری ژوزه مورینیو ملحق شد و جایگاه خود را در کادر اوله نیز حفظ کرد. نکته جالب آن است که سولسشر، تنها فرد اخراج شده در صبح یکشنبه بوده و با درخواست کریک، مایک فیلان و مک‌کنا همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 3 سال قبل هم اوله ابتدا به عنوان سرمربی موقت منصوب شد و پس از کسب 14 برد در 19 بازی نخست، با قراردادی 3 ساله رسماً به عنوان مربی دائمی باشگاه فعالیت کرد. شاید انتخاب کریک، تکرار اشتباه مارچ 2019 (دائمی شدن قرارداد اوله) باشد اما چند برد متوالی می‌تواند همه چیز را به سود کریک بکند.
 
رالف رانگنیک؛ در راستای بیانیه باشگاه!
یونایتد در بیانیه خود صراحتاً از جست و جو برای انتخاب یک سرمربی موقت تا پایان فصل خبر داده و با خواندن این خبر، ناخودآگاه شایعات حضور رالف رانگنیک در یونایتد به ذهن می‌آید.
پس از باخت برابر سیتی بود که کریستین فالک از علاقه راگنیک به حضور روی نیمکت یونایتد خبر داد و همان زمان سایت‌های خبری انگلیسی از احتمال حضور کوتاه مدت او خبر دادند. سبک بازی مستقیم و تهاجمی رانگنیک کاملاً متناسب با نیروی فعلی ترکیب یونایتد است و افزون بر آن، مهارت‌های استعدادیابی و مدیریتی او می‌تواند ضامن حضور بلندمدت رانگنیک در الدترافورد باشد؛ ابتدا به عنوان سرمربی تا پایان فصل و سپس انتقال به ساختمان مدیریت در آغاز تابستان 2022، معامله‌ای که همه را راضی می‌کند.
 
تن‌هاگ، زیدان، راجرز و پوچتینو؛ مهم‌ترین گزینه‌ها
همه کسانی که در روزهای اخیر اخبار پیرامون منچستر را دنبال کرده‌اند، می‌دانند که زین‌الدین زیدان نام رؤیایی خانواده گلیزر بوده است؛ مالکینی که شب گذشته و به دنبال برگزاری نشست اضطراری، فوراً به مدیران اجرایی باشگاه دستور دادند از هیچ تلاشی برای ترغیب زیزو فروگذار نکنند، حتی با بالا بردن پیشنهاد مالی. با این حال، مخالفت ورونیک (همسر زیدان) با حضور در منچستر و زندگی در انگلیس مانعی جدی در مقابل خواسته مدیران شده است.
3 قهرمانی با رئال در لیگ قهرمانان اروپا، همکاری با کریس رونالدو و رافائل واران در این قهرمانی‌ها و علاقه به بازی پل پوگبا، همه دلایلی هستند که حضور زیدان در الدترافورد را به اتفاقی رؤیایی برای هواداران یونایتد تبدیل کرده‌اند. البته Le10Sport نیز در گزارشی، احتمال حضور او در پاری‌سن‌ژرمن را نیز از نظر دور نکرده است.
برندان راجرز روز پنجشنبه همه شایعات پیرامون حضور در یونایتد را تکذیب کرد اما این دلیل خوبی برای دور کردن او از نیمکت الدترافورد نیست، چرا که راجرز حدود 3 سال قبل و پیش از جدایی از سلتیک برای حضور در لسترسیتی نیز سخنان مشابهی را مطرح کرده بود! پیش‌تر ادعا شده بود راجرز در چشایر به دنبال خانه می‌گردد و تجربه سال‌ها کار در لیگ برتر، می‌تواند موجب برتری او بر زیدان در این رقابت شود.
قرارداد راجرز با لستر تا تابستان 2025 اعتبار دارد و جدا کردن او از کینگ پاور، مستلزم پرداخت غرامتی سنگین به روباه‌ها است اما روند ضعیف لستر در فصل جاری، که پس از شکست 3 بر صفر مقابل چلسی این تیم را به رده دوازدهم جدول برده، احتمال جدایی او از لستر را افزایش می‌دهد؛ پایانی که به نفع لستر، راجرز و یونایتد خواهد بود!
اریک تن‌هاگ پس از دوگانه داخلی فصل 21-2020 با آژاکس (دومین دوگانه داخلی او) فصل جدید را هم در فرمی رؤیایی آغاز کرده و آژاکس را به یکی از 4 تیم صد‌درصدی لیگ قهرمانان تا پایان هفته چهارم تبدیل کرده است. همه این اتفاقات جدایی او در این مقطع را غیرممکن کرده اما یونایتد با یک مربی موقت، می‌تواند برای تن‌هاگ تا پایان فصل صبر کند.
سناریوی مشابهی را نیز می‌توان برای مائوریسیو پوچتینو متصور بود. سایه سنگین حضور زیدان در پاری‌سن‌‍ژرمن، می‌تواند پوچ را زودتر از انتظارات به پایان راه در پارک دو پرنس برساند و یک ناکامی دیگر در لیگ قهرمانان، داستان توماس توخل را هم برای مرد آرژانتینی تکرار کند. بعد از جدایی احتمالی از پی‌اس‌جی، حضور پوچ روی نیمکت یونایتد بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای هر دو طرف رخ دهد.
 
لوپتگی، انریکه و پاتر؛ روی میز اما کمرنگ!
جولن لوپتگی نامی بوده که در همین 24 ساعت اخیر و توسط اتلتیک به یونایتد نزدیک شده است. لوپتگی برای سومین فصل متوالی، چشم‌ها را به خود خیره کرده اما تجربه کوتاه و ناکام او در رئال‌مادرید، به تنهایی برای دور شدن او از نیمکت منچستر کافی خواهد بود؛ باشگاه‌هایی که انتظارات، بودجه و به طور کلی «همه چیز» در آنها بالاتر است.منچسترایونینگ نیوز هفته گذشته ادعا کرده بود لوئیس انریکه نیز در میان گزینه‌های یونایتد حضور دارد. انریکه پس از حضور چشمگیر با اسپانیا در یورو 2020، حالا و در فاصله یک سال تا آغاز جام‌جهانی رؤیاهای بزرگتری را دنبال می‌کند اما شاید پیشنهاد جذاب مالی بتواند انریکه را پس از 4 سال به عرصه باشگاهی بازگرداند.
گراهام پاتر شاید از نظر رزومه، ضعیف‌ترین گزینه این فهرست باشد اما پیشرفت پله به پله‌اش او را به گزینه‌ای لایق برای حضور در باشگاهی بزرگ با پروژه‌ای بلندمدت تبدیل کرده است. پاتر طی 7 سال، اوسترشوندز را از سطح چهارم فوتبال سوئد به لیگ اروپا رساند، با سوانسی در جام حذفی 19-2018 درخشید و پس از حفظ برایتون در لیگ برتر در دو فصل اخیر، حالا با تیمش به شگفتی‌ساز فصل 22-2021 لیگ برتر تبدیل شده است (برایتون هم‌امتیاز با یونایتد در رده هشتم جدول قرار دارد). باید دید کدام باشگاه بزرگ فرصت چالش بعدی را در اختیار پاتر خواهد گذاشت. 
(این مطلب پیش‌تر در سایت فوتبال ۳۶۰ منتشر شده)
 

Page Generated in 0.0050 sec