printlogo


کد خبر: 237783تاریخ: 1400/9/1 00:00
آقای کارشناس اول مربیگری کن، بعد نظر بده
نامداری: پنج هفته سه گلر ، تا حالا ندیدم!

مهدیه دریابیگی  

این روزها مهم‌ترین اتفاقی که در استقلال باعث شده تا کارشناسان فوتبال روی این تیم زوم کرده و نظر بدهند، استفاده از سه گلر در پنج هفته لیگ است. اتفاقی که تعدادی از کارشناسان از آن تعریف می‌کنند و تعدادی دیگر اما آن را خوشایند نمی‌دانند، استدلال مخالفان کار فرهاد هم این است که او در انتخاب گلرهایش دچار سردرگمی شده و در این میان لج و لجبازی را نیز چاشنی کارش کرده است. هر چند که به نظر می‌رسد هر سه گلر استقلال از این به بعد متوقع شده‌اند و دل‌شان می‌خواهد خودشان درون چارچوب دروازه استقلال بایستند. به دلیل اتفاقات اخیر در بحث دروازه‌بانی استقلال به سراغ اشکان نامداری مربی سابق گلرهای استقلال رفتیم. زمان مربیگری نامداری در استقلال، حسینی و رحمتی رقابت سختی با هم داشتند و این رقابت به اختلاف بین دو نفر بدل شده بود. به همین دلیل نامداری بهترین شخصی است که می‌تواند حدس بزند این روزها چه رقابتی بین گلرهای استقلال اتفاق می‌افتد و شاید این رقابت در ادامه به اختلاف منتهی شود که این مسأله به ضرر استقلال است.
 
بازی استقلال و نساجی را تماشا کردید؟
 بله، به نظرم بازی خوبی بود. تیم نساجی تیم ضعیفی نیست و فکر نکنید مقابل استقلال دست و پا بسته عمل کرد اما استقلال باید این بازی را می‌برد. با توجه به بضاعتی که استقلال دارد و از بازیکنان خوبی بهره می‌برد، باید برنده بازی با نساجی می‌شد اما استقلالی‌ها از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده نکردند و حتی نساجی در پایان بازی دو موقعیت خطرناک داشت که اگر منجر به گل می‌شد کار برای استقلال سخت می‌شد. به هر حال بازیکنان استقلال خصوصاً خارجی‌ها کم‌کم به تیم اضافه شدند و برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان دارند اما در روزی که سپاهان و پرسپولیس مساوی کردند استقلال می‌توانست با برد اختلافش با این تیم‌ها را در جدول زیاد کند.
به نظر شما استقلال در یارگیری خوب عمل نکرده که در روزهای حساس نمی‌تواند گره‌های بازی را باز کرده و به گل برسد؟
 اتفاقاً استقلال خوب یارگیری کرده است و مشکلی ندارد. فقط این تیم به یک بازیکن بازیساز نیاز دارد.
اینجا است که نبود فرشید اسماعیلی مشخص می‌شود و بازیکنانی مثل مهدی‌پور نتوانستند به خوبی جای او را پر کنند؟
 به هر حال این بازیکنان جوان هستند و فضای مجازی هم باعث فشار مضاعف روی این بازیکنان می‌شود و شاید همین مسأله باعث می‌شود که نتوانند آنطور که باید و شاید درست عمل کنند.
با توجه به اینکه زمانی مربی گلرهای استقلال بودید اینکه در هفته پنجم فرهاد از گلر سوم خود استفاده کرد (در پنج هفته استفاده از سه گلر) اتفاق خوبی است یا نه؟
 به نظر من اتفاق خوبی نیست. در پنج هفته از سه گلر بازی گرفتن فکر نمی‌کنم اتفاق خوبی باشد. هر چند که به نظر فرهاد احترام می‌گذارم.
اما آقای قلعه‌نویی هم درست همین کار را انجام داد، با حضور دو گلر بزرگ تیمش به طالب‌لو بازی داد و نتیجه هم گرفت؟
 آن تصمیم آقای قلعه‌نویی اصلاً شبیه این اتفاق نیست. در آن زمان دو گلر اصلی افت کرده بودند، به همین دلیل ایشان از گلر سوم خود استفاده کرد اما در حال حاضر بعید می‌دانم که دو گلر دیگر استقلال ضعیف باشند. البته خوب است که سه گلر تیم آنقدر آماده باشند که بتوانی از آنها استفاده کنی اما مدیریت این اتفاق سخت است.
یعنی هر سه گلر از این به بعد توقع دارند در ترکیب باشند؟
 همانطور که گفتم امیدوارم آقای مجیدی بتواند این اتفاق را مدیریت کند. به هر حال همیشه در استقلال دو گلر اصلی بودند که با هم رقابت داشتند و به هر حال در این رقابت یکسری مسائل هم پیش می‌آمد اما گلر سوم جوان‌تر و بعضاً ضعیف‌تر بود. با این وجود مدیریت آن دو گلر اصلی هم سخت بود. حالا سه گلر استقلال در پنج هفته بازی کردند و این کار کادر فنی را سخت می‌کند. من هم تاکنون در پنج هفته استفاده از سه گلر را ندید‌ه‌ام.
به نظر می‌رسد رفتارهای مظاهری و گلی که حسینی در بازی قبلی دریافت کرد نوعی لج و لجبازی بود، تا اتفاق دیگری!
 من اینطور فکر نمی‌کنم چون در بازی قبلی هم گلی که استقلال خورد تقصیر حسینی نبود. شاید آقای مجیدی به گلر سومش بیشتر اعتماد دارد. اجازه هست در میان این گفت‌وگو مطلبی را بازگو کنم.
حتماً. بفرمایید.
 من می‌خواهم خوشبین باشم و فکر کنم کارشناسانی که به تلویزیون دعوت می‌شوند بر حسب ضوابط می‌روند نه روابط اما نمی‌توانم فکر کنم کارشناسی که تا حالا مربیگری نکرده و زیر آفتاب نبوده مغرضانه حرف نمی‌زند. زمانی که ما مربی استقلال بودیم با همین حب و بغض در خصوص تیم حرف می‌زدند و حالا هم رفاقتی در خصوص تیم استقلال حرف می‌زنند. آقای کارشناس اصلاً مثل ما ساعت دو بعد از ظهر زیر نور آفتاب بودی که پوستت چین و چروک پیدا کند که در مورد مسائل مربوط به گلرهای استقلال حرف می‌زنی؟
معلوم است که طرف حساب شما کیست و از چه کسی ناراحت هستید. چرا نام نمی‌برید؟
 من عادت ندارم نام ببرم اما مشخص است که چه کارشناسانی چطور در مورد استقلال زمان ما و حال حاضر صحبت می‌کنند! آنها غیر کارشناسی نظر می‌دهند. امیدوارم حضورشان در تلویزیون بر اساس ضوابط باشد.
بازی استقلال مقابل گل‌گهر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 بازی سختی است چون گل‌گهر تیم خوب و قلدری است اما استقلال هم در فصل جاری با فرهاد تیم خوبی است و مطمئن هستم می‌تواند خودش را برای قهرمانی آماده کند.

Page Generated in 0.0052 sec