printlogo


کد خبر: 237778تاریخ: 1400/9/1 00:00
آرتتا باعث باخت سنگین آرسنال شد
دعوای بی‌موقع

یادداشت
تام بارکلی    
 
 روند پیروزی‌های آرسنال با یک شکست سنگین 4 بر صفر در خانه لیورپول قطع شد اما به همان اندازه که بازیکنان تیم لندنی با غفلت‌شان در مهار سادیو مانه روی صحنه اولین گل تیم میزبان مقصر بودند، سرمربی آنها میکل آرتتا نیز باید خودش را مقصر بداند.
در حقیقت جنجالی که او در کنار زمین با درگیری لفظی شدیدش با یورگن کلوپ به راه انداخت حکم یک پاس گل را برای سادیو مانه داشت. شاگردان آرتتا به خوبی داشتند بازی را مدیریت می‌کردند تا اینکه بعد از گذشت نیم ساعت از زمان مسابقه، خشم مربی اسپانیایی‌شان در کنار زمین فوران کرد. آرتتا به خاطر صحنه‌ای که در بازی‌های فوتبال بسیار عادی و معمول به نظر می‌رسد از کوره در رفت. اعتراض او به خطای سادیو مانه روی تاکه‌هیرو تومیاسو حین تصاحب توپ منجر به درگیری لفظی شدیدش با یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپولی‌ها شد. آرتتا آنقدر کنترلش را از دست داده بود که اگر دستیارانش او را مهار نمی‌کردند، شاید کار را تا مرحله درگیری فیزیکی هم پیش می‌برد.
تنش بی‌موردی که مربی توپچی‌ها در کنار زمین به وجود آورد اما تنها به نفع لیورپولی‌ها شد چرا که تا قبل از این اتفاق، آرسنال داشت به سبکی منطقی بازی را مدیریت می‌‌کرد که می‌توانست یک الگو برای تمام تیم‌هایی باشد که بعد از این بازی در آنفیلد به میدان می‌رفتند. بازی خوب آرسنال هواداران معمولاً پرهیاهوی لیورپول در آنفیلد را ساکت کرده بود اما جنگ روانی که آرتتا بیخود و بی‌جهت به راه انداخت دوباره آنفیلد را به یک دیگ خروشان تبدیل کرد و غریو هواداران لیورپول بر اثر آن برخاست و به این ترتیب، خیلی زود جریان بازی به سود لیورپول تغییر کرد.
تنها دو دقیقه بعد از آن ماجرا، محمد صلاح، آرون رمزدیل را مجبور به واکنش کرد و 10 دقیقه بعد مانه گل اول را به ثمر رساند. از آن زمان به بعد دیگر می‌شد حدس زد که کدام تیم برنده بازی خواهد بود. لیورپول برد و خیلی راحت‌ هم برد تا به 10 بازی بدون باخت متوالی آرسنال پایان دهد اما چیزی که بیش از همه هواداران آرسنال را بابت این باخت آزار می‌دهد این بود که چرا مربی آنها با یک جنجال بدموقع تیمش را از مسیر درست خارج کرد.
آرتتا و شاگردانش به خاطر واکنش خوبی که به شروع وحشتناک‌شان در این فصل نشان دادند شایسته تمجید هستند اما با احترام به تاتنهام نونواسپریتو سانتو، مصاف با لیورپول اولین آزمون بزرگی بود که آرسنال در این فصل با آن مواجه شد و در آن کم آورد و البته این بار هم توپچی‌ها خودشان مسبب ناکامی‌شان بودند. شاید خیلی وقت‌ها مربیان به طرزی غیرمنصفانه مسئول باخت تیم‌های‌شان شناخته می‌شوند اما این بار آرتتا با کاری که در کنار زمین کرد، باید بخش زیادی از مسئولیت باخت تیمش را برعهده بگیرد.
منبع: دیلی میل
 

Page Generated in 0.0045 sec