printlogo


کد خبر: 237767تاریخ: 1400/9/1 00:00
خبر کوتاه

برگزاری رقابت‌های داخل سالن و هنرهای رزمی 2025 در «ریاض»
با تصویب اعضای مجمع عمومی شورای المپیک آسیا و امضای تفاهمنامه، میزبانی بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی دور بعد در سال ۲۰۲۵ به شهر ریاض عربستان اعطا شد.
در چهلمین نشست مجمع عمومی شورای المپیک آسیا که صبح دیروز به میزبانی شهر دبی در امارات برگزار شد، با تصویب اکثریت اعضای مجمع، ریاض به عنوان میزبان هفتمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی2025 معرفی شد. ششمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا قرار بود از 10 لغایت 19 مارس 2022 در بانکوک و چونبوری تایلند برگزار شود اما با درخواست میزبانان تایلندی به 17 تا 26 نوامبر 2023 موکول شد.
 
 
با شروع رقابت‌های جهانی کاراته و تکواندوی ناشنوایان
پومسه زنان قهرمان شد
مسابقات قهرمانی کاراته و تکواندوی ناشنوایان در بخش پومسه زنان برگزار شد و پومسه‌کاران ناشنوای کشورمان بر سکوی قهرمانی ایستادند.
مسابقات قهرمانی جهان تکواندو ناشنوایان از روز گذشته یکشنبه 30 آبان ماه در بخش پومسه انفرادی و تیمی با حضور ورزشکاران کشورهای کره جنوبی، روسیه، ایران، ترکیه، اوکراین و قزاقستان در خانه تکواندو برگزار شد و در پایان تیم پومسه کشورمان در جایگاه نخست ایستاد، ترکیه دوم شد و روسیه و کره جنوبی بر سکوی سوم ایستادند. در بخش انفرادی نیز مریم خدابنده از ایران قهرمان شد و ورزشکاران کره و روسیه دوم و سوم شدند.
 
 
برگزاری انتخابی تیم ملی تکواندو در ۶ آذر
فرهادیان: احمدی و ناظمی سهمیه گرفتند
سروش احمدی و عرفان ناظمی جواز حضور در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی تکواندو را به دست آوردند. مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی تکواندو به منظور حضور در بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ – چین، ششم آذر در خانه تکواندو برگزار می‌شود.
 این رقابت‌ها با حضور نفرات اول و دوم مسابقات آزاد کشوری و منتخبین کادرفنی، مدال‌آوران طلایی دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، مدال‌آوران طلایی سی‌ویکمین دوره مسابقات جام فجر، فینالیست‌های سومین دوره مسابقات آزاد آسیا، مدال‌آوران مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ - لبنان و مدال‌آوران بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ - آرژانتین برگزار می‌شود. آرش فرهادیان درباره این مسابقات گفت: «براساس شرایط اعلام شده ۵۹ تکواندوکار مجوز حضور در این رقابت‌ها را داشتند. طبق هماهنگی صورت گرفته با سرمربی تیم‌ملی تکواندو، سروش احمدی که با توجه به شرایط ویژه‌ پزشکی نمی‌توانست در آزاد کشوری شرکت کند و عرفان ناظمی براساس مدال نقره‌ای که در بازی‌های المپیک تیمی آزمایشی کسب کرده بود نیز جواز حضور در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی را به دست آوردند. تکواندوکارانی که جواز حضور در مسابقات ورود به اردوی تیم ملی را دارند برای تغییر وزن در این رقابت‌ها باید با کادرفنی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.»
 
 
قرعه‌کشی لیگ برتر گلف در اهواز
قرعه‌کشی سوپرلیگ گلف کشور با حضور حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف به میزبانی هیأت گلف استان خوزستان در اهواز برگزار شد.
مراسم قرعه‌کشی روز گذشته در اهواز برگزار و مقرر شد رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم از استان‌های تهران، خوزستان، قم و اصفهان برگزار ‌شود.
در این دوره از رقابت‌ها، تیم‌های ملی حفاری، نفت ‌و گاز مسجد سلیمان، سورتمه تهران، تاراز مسجدسلیمان، هیأت گلف قم، صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، هیأت گلف اصفهان و هیأت گلف هندیجان، هیأت گلف شاهین شهر اصفهان و هیأت گلف منطقه آزاد اروند حضور دارند. همچنین مقرر شد، هفته اول لیگ برتر کشور ۱۱و۱۲ آذرماه برگزار ‌شود که در گروه الف تیم‌های پتروشیمی مسجدسلیمان، هیأت قم و شاهین شهر، تاراز مسجدسلیمان و هیأت گلف اصفهان و در گروه ب تیم‌های ملی حفاری، سورتمه تهران، نفت و گاز مسجدسلیمان، منطقه آزاد اروند و هیأت گلف هندیجان حضور دارند.
از هر گروه ۲ تیم به دور دوم صعود می‌کنند که به صورت ضربدری مسابقات خود را برگزار می‌کنند و در نهایت تکلیف تیم‌های اول تا سوم مشخص می‌شود. از میان ۱۰ تیم شرکت‌کننده، شش تیم از خوزستان هستند.
 

Page Generated in 0.0048 sec