printlogo


کد خبر: 237758تاریخ: 1400/9/1 00:00
زنان

پاسخ معاون ورزش وزارتخانه:
ورود زنان به ورزشگاه‌ها در حال بررسی است
در شرایطی که با نزدیک شدن به دیدار ایران-عراق دوباره بحث ورود زنان به ورزشگاه و الزام فیفا برای این مورد داغ شده، مریم کاظمی‌پور معاون ورزش زنان در این خصوص موضع‌گیری کرده است.
او تأکید دارد برای ورود زنان باید پروتکل‌ها و زیرساخت‌هایی آماده باشد که «شأن زنان» رعایت شود. او همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد این زیرساخت‌ها در استادیوم‌های جدید می‌گوید.
کاظمی‌پور در این خصوص توضیح می‌دهد: «ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌ها جزو برنامه‌هایی است که در کارگروه‌های خاص خودش در حال بررسی است. زیرساخت‌هایی لازم است که حریم و شأن خانم‌های ما بعد از اینکه در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند حفظ شود. برای اینکه این زیرساخت‌ها تولید شود برنامه‌هایی در دستور کار است.»
او همچنین می‌گوید: «در شرکت توسعه قرار بر این شد ما این زیرساخت‌ها را در استادیوم‌هایی که فعال هستند ایجاد کنیم و در استادیوم‌هایی که در دست ساخت هستند هم حتماً به شکل ویژه و با امکانات خوب و رفاهی ایجاد کنیم که اگر قرار است زنان حضور پیدا کنند هم از حریم آنها صیانت شود و هم امکانات رفاهی که ویژه زنان است مهیا شود. خبر این را هم در آینده و بعد از اینکه به جمع‌‌بندی رسید، خدمت همه دوستان عرض خواهیم کرد.»
 
 
 
واکنش وزارت ورزش به شکایت اردن از تیم زنان
سه هفته پیش بود که فدراسیون فوتبال اردن با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار بررسی وضعیت دروازه‌بان تیم زنان ایران شد. این نامه که سروصدای زیادی به‌پا کرد، سپس با بازنشر از سوی نایب‌رئیس سابق فیفا نیز همراه شد و البته در همین حال ایراندوست سرمربی تیم ایران، با تکذیب این خبر اعلام کرد تمام این موارد پیش از اعزام تیم مورد بررسی قرار گرفت.
حالا مریم کاظمی‌پور معاون ورزش زنان در این خصوص توضیح می‌دهد: «ما روز پنجشنبه در برنامه‌ای حضور داشتیم. یک اقدامی شده و یک نامه به AFC صرفاً در قالب نامه ارسال شده است. قطاری که در حال حرکت است در معرض سنگ‌های بیابان قرار می‌گیرد. تیم فوتبال ما بعد از موفقیت‌هایی که در دور اول جام باشگاه‌های آسیا کسب کرد می‌توانست در مظان این رخدادها قرار بگیرد که کوته‌نظری آن کشور باعث شد این اتفاق بیفتد.»
او می‌گوید: «تا الان حدود ۲۱ روز از این نامه‌نگاری گذشته و هیچ نامه رسمی نه AFC به ایران زده و نه اقدام خاصی صورت گرفته است و این نشان می‌دهد مستنداتی که حاضر بوده و اقدامات پیشگیرانه‌ای که فدراسیون فوتبال و مؤسسه ایفمارک انجام دادند مبنی بر این است که هیچ حق اعتراضی را باقی نگذاشته و از تمام این صحبت‌هایی که شده مبرا هستند.»

 


Page Generated in 0.0063 sec