printlogo


کد خبر: 237755تاریخ: 1400/9/1 00:00
رعایت پروتکل‌ها، شرط ادامه حضور تماشاگران

علی‌رغم اینکه نخستین حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ برای بازی استقلال-نساجی بعد از حدود دو سال، تجربه خوشایندی از آب درنیامد و با نواقص بسیاری همراه شد، اما ورزشگاه آزادی یک‌بار دیگر برای بازی پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت، پذیرای هواداران پرسپولیسی خواهد بود.
تصور تکرار تصاویر ناخوشایند تماشاگران در مسابقه پرسپولیس-صنعت‌نفت از حالا باعث ایجاد نگرانی‌هایی می‌شود. این‌بار مسئولان برگزارکننده مسابقات در مدیریت این موضوع تا چه اندازه موفق خواهند بود؟ دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی معتقد است در بازی استقلال-نساجی، مسئولان برگزاری مسابقات هم در بی‌نظمی حضور تماشاگران مقصر بودند. او در این رابطه توضیح می‌دهد: «با صحبت‌هایی که انجام شد قول دادند اصول این کار رعایت شود. باید این کار را از جایی شروع می‌کردیم. در این موضوع از دنیا عقب ماندیم و همه تماشاگران در دنیا در ورزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. با توجه به اینکه نزدیک به 70 درصد از مردم واکسیناسیون شده‌اند، فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باشد به شرط اینکه پروتکل‌ها رعایت شود تا مسئولان دلگرم‌تر شوند و شاهد حضور تعداد بیشتری از تماشاگران در ورزشگاه‌ها باشیم. همه این مواردی که گفته می‌شود به‌خاطر سلامت مردم است.»
او تأکید دارد نگرانی از حضور تماشاگران در مسابقات بعدی وجود ندارد: «با توجه به اینکه بازی استقلال و نساجی با حضور تماشاگران انجام شد، نواقص کار دیده شد. مشکلی وجود ندارد و ان‌شاءالله در بازی‌های بعدی با همکاری با وزارت بهداشت این روند ادامه خواهد داشت. مهم سیستم هوشمند است که بتوانیم کارت‌های شناسایی واکسن افراد را کنترل کنیم. باز هم پیگیری می‌کنیم تا شاهد حضور بیشتر هواداران در ورزشگاه‌ها باشیم.»
احمد مددی، سرپرست مجموعه آزادی اما معتقد است برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، فراهم کردن تمهیداتی مثل گیت‌ها یا سیستم‌های هوشمند کنترل بلیت تماشاگران یا نظارت بر ماسک زدن آنها یا نشستن‌شان در جایگاه‌های مشخص شده، کافی نیست. فرهنگ‌سازی موضوع مهم دیگری است که باید از سوی فدراسیون فوتبال انجام شود و خود تماشاگران هم رعایت کنند. مددی در این رابطه می‌گوید: «به اعتقاد بنده ستاد برگزاری مسابقات یعنی سازمان لیگ باید ابلاغ لازم را به باشگاه‌ها داشته باشد و موضوع از طریق فرهنگ‌سازی حضور هوادار در ورزشگاه‌ها، توسط کانون هواداران به طرفداران تبیین و اعلام شود.»
به هر حال درهای ورزشگاه‌ها با محدودیت به روی تماشاگران باز شده‌اند اما رعایت نشدن پروتکل‌ها و قوانین بهداشتی می‌تواند بار دیگر آمار ابتلا را بالا ببرد و جلوی ورود تماشاگران را بگیرد.

Page Generated in 0.0041 sec