printlogo


کد خبر: 237754تاریخ: 1400/9/1 00:00
ادامه ابهامات تبلیغات محیطی و پایان ضرب‌الاجل

امروز (دوشنبه) آخرین مهلتی است که سازمان لیگ برای دریافت تضامین بانکی از سرخابی‌ها مقرر کرده است. صادق درودگر، عضو هیأت‌رئیسه سازمان لیگ در همین رابطه گفت: «به استقلال و پرسپولیس نامه داده‌ایم که تا دوشنبه فرصت دارند تضامین بانکی خود را ارائه دهند. کاری هم نداریم پرسپولیس با کارگزار خود قرارداد بسته یا نه. ما تا دوشنبه به آنها فرصت داده‌ایم.»
درودگر تأکید دارد که اصرار او به طی شدن این مراحل به‌خاطر این است که باشگاه‌ها و هواداران‌شان متضرر نشوند و کارگزارهای دو باشگاه 10 درصد از کل مبلغی که متعهد شده‌اند را به‌عنوان تضمین به بانک عامل بدهند.
این در حالی است که خیلی‌ از رسانه‌ها این سؤال را مطرح کرده‌اند که پیش از اینکه سازمان لیگ چنین مواردی را در عقد قرارداد تبلیغات محیطی با کارگزاران مختلف رعایت نمی‌کرد یا اگر رعایت می‌کرد این موضوع تأثیری نداشت و منجر به پرونده‌های متعددی در دادگاه شده بود. حالا چرا برای ارائه ضمانت بانکی از سوی باشگاه‌ها ضرب‌الاجل چند روزه تعیین کرده است؟ آن هم در شرایطی که هنوز درباره درصدی که سازمان لیگ از تبلیغات محیطی می‌خواهد بحث‌های بسیاری وجود دارد. طبق ادعای صادق درودگر، در گفت‌وگویی تلویزیونی، سهم این سازمان قانوناً ۲۵ درصد است و سرخابی‌ها می‌خواهند 5 درصد بالاتر از آن به سازمان لیگ بدهند. ابهام میزان سهم سازمان لیگ جایی به وجود می‌آید که متوجه می‌شویم قبلاً اعداد دیگری راجع به سهم این سازمان اعلام شده بود.
ماجرا به فصل ۹۸-۹۷ (لیگ هجدهم) برمی‌گردد که کف درآمد تبلیغات محیطی ۸۵ میلیارد تومان اعلام و در جلسه توجیهی مربوط به آن سهم طرفین اینطور مشخص شد که باشگاه‌ها ۸۰ درصد، فدراسیون فوتبال ۱۰ درصد، هیأت‌های فوتبال سه تا 5 درصد و سازمان لیگ 5 درصد از تبلیغات محیطی سهم می‌بردند. به عبارتی سهم فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیأت‌های فوتبال روی هم ۲۰ درصد و سهم سازمان لیگ ۵ درصد اعلام شده بود. با این حال اکنون سازمان لیگ ادعای سهم ۲۵ درصدی از تبلیغات محیطی دارد که موضوع عجیبی است. حتی اگر منظور مسئولان سازمان لیگ از سهم‌شان را مجموع سهم این سازمان، فدراسیون و هیأت فوتبال در نظر بگیریم، باز هم اختلاف 5 درصدی وجود دارد.
درودگر و هیچ‌یک از مسئولان سازمان لیگ اما درباره این درصد توضیحی ارائه نداده‌اند و معتقدند طلب 30 درصدی سازمان لیگ از درآمد تبلیغات محیطی کاملاً منطقی است و جای اعتراضی ندارد.

Page Generated in 0.0046 sec