printlogo


کد خبر: 235951تاریخ: 1400/7/20 00:00
ایران-کره ‌جنوبی، ساعت 17 در ورزشگاه آزادی
جنــــگ ستارگــــان

سه‌شنبه 20/7/1400، دیدار چهارم از مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی در آسیا، ورزشگاه آزادی، بدون تماشاگر، ساعت: 17
دو غول فوتبال آسیا در ورزشگاه آزادی و در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در اوج آمادگی به ‌سر می‌برند. ایران سه بازی متوالی را با پیروزی پشت سر گذاشته و با 9 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی گروه قرار دارد. کره‌جنوبی هم بعد از انجام یک بازی پایاپای با سوریه، در دقایق پایانی و با گل سون موفق شد حریف را شکست بدهد و با 7 امتیاز در رده دوم جای بگیرد. بدون شک کره‌جنوبی برای کسب حداقل امتیاز وارد زمین می‌شود و البته در ضدحملات و با توجه به سرعتی که بازیکنان هجومی‌اش دارند، نیم‌نگاهی هم به سه امتیاز خواهد داشت.
نقطه قوت کره‌جنوبی، مثلث تهاجمی این تیم است. جایی که سون هیونگ مین، ستاره تاتنهام کلیدی‌ترین بازیکن است. ستاره تاتنهام که در ترکیب این تیم و لیگ برتر حسابی درخشیده، همچنان در حسرت پیروزی بر ایران به ‌سر می‌برد و البته امیدوار است بتواند دروازه بیرانوند را باز کند. دو ضلع دیگر این مثلث خطرناک، هی چان هوانگ و یو جو هوانگ هستند. هی چان هوانگ بعد از پوشیدن پیراهن لایپزیک و سالزبورگ، این فصل راهی لیگ برتر شده و به عضویت ولور همپتون درآمده. هوانگ در انگلیس و در همین مدت کوتاه درخشیده و در چهار دیدار، سه گل به ثمر رسانده. آماری درخشان و شگفت‌انگیز از بازیکنی که مقابل سوریه در سمت چپ خط حمله قرار گرفت و از مهره‌های موفق پائولو بنتو بود.
دیگر مهره هجومی کره‌جنوبی، یو جو هوانگ است که در باشگاه پورتو بازی می‌کند. مهاجم 29 ساله‌ای که سومین فصل حضور در لوشامپیونا را سپری می‌کند. یو جو هوانگ فصل قبل توانست 12 گل به ثمر برساند و این فصل نیز در 8 بازی 3 گل زده و به مهاجم اصلی این تیم تبدیل شده است. او در نوک خط حمله کره‌جنوبی حضور دارد و از سوی سون هیونگ مین و هی چان هوانگ حمایت می‌شود. همین خط هجومی قدرتمند باعث شده تا پائولو بنتو روی نیمکت کره‌جنوبی، به کسب موفقیت برابر ایران امیدوار شود.
بنتو با سابقه مربیگری در اسپورتینگ لیسبون، تیم ملی پرتغال، کروزیروی برزیل، المپیاکوس یونان و لیانچیانگ چین، از آگوست 2018 به عنوان سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی انتخاب شده تا این تیم را به جام جهانی 2022 برساند. بنتو البته سابقه همکاری کوتاه‌مدت با کریم انصاری‌فرد را در المپیاکوس یونان دارد و از این حیث از مهاجم تیم ملی ایران شناخت کامل دارد.
در سوی مقابل تیم ملی ایران قصد دارد از میزبانی نهایت بهره را ببرد و سه امتیاز را تصاحب کند. دراگان اسکوچیچ 10 بار روی نیمکت ایران نشسته و 10 پیروزی به دست آورده. آمار صددرصد پیروزی این مربی کروات، ایران را به کسب موفقیت مقابل کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی امیدوار کرده. بخصوص که تیم ملی ایران در خط هجومی بازیکنان ارزشمندی در اختیار دارد و می‌تواند با تکیه بر نبوغ آنها هر خط دفاعی را ویران کند. مهدی طارمی بعد از موفقیت در پیراهن پورتو، یکی از مهره‌های مهم تیم ملی محسوب می‌شود و سردار آزمون نیز روزهای موفقی را در زنیت و ایران سپری می‌کند. سردار بعد از سون، گران‌ترین بازیکن آسیا است و مهدی طارمی هم در رده چهارم قرار دارد. به همین دلیل جدال ایران و کره‌جنوبی می‌تواند مهم‌ترین بازی هفته لقب بگیرد. دیداری که البته بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و همین مسأله تنها نکته منفی این دیدار فرا حساس است.
 

Page Generated in 0.0062 sec