printlogo


کد خبر: 235941تاریخ: 1400/7/19 00:00
این تیم جدید ما است
استخراج طلا از قطب شمال

میعاد نیک
 
صیادان ماهر و زبردست کشتی آزاد ایران از دریای خروشان مسابقات جهانی اسلو به شکار ماهی‌های ریز و درشتی پرداختند که آنها را از نظر کیفیت و تعداد شاید باید در زمره برترین نتایج تاریخ چندین ساله کشتی ایران قرار داد. کسب ۳ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۳ مدال برنز یعنی حداقل ۶ کشتی‌گیر آزادکار ایرانی در حد و اندازه‌های کسب کمربند قهرمانی معتبرترین رقابت کشتی جهانی نشان دادند و ۳ نفر از آنها هم به بهترین شکل ممکن این مهم را تحقق بخشیدند. شاید اگر کمی چاشنی تجربه در نمایش آزادکاران سبک‌ وزن ایرانی وجود داشت و یا معدود اشتباهاتی رخ نمی‌داد، اکنون این تیم ملی کشتی آزاد ایران بود که با سبقت از فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا، طعنه‌ زنان بر بام قهرمانی دنیا می‌ایستاد و به سردارهای درخشان‌اش می‌بالید. نقش پوست‌اندازی در پیکره تیم ملی کشتی آزاد و استفاده از آزادکاران جوان را نمی‌توان در این قهرمانی نادیده گرفت. به‌طور حتم که فاکتور تجربه در کسب ۲ مدال طلا از مجموع ۳ مدال زرین تیم ملی کشتی آزاد ایران نقش پررنگی ایفا کرد اما نباید این موضوع را به دست فراموشی سپرد که مسن‌ترین کشتی‌گیر ایرانی در اسلو، حسن یزدانی با ۲۶ سال سن بود و امیرمحمد یزدانی هم با ۲۰ سال سن به عنوان نایب‌ قهرمانی دنیا رسید. ترکیبی که پژمان درستکار توانست تا ۸۰ درصد بهره را از آن در آوردگاه رقابت‌های جهانی کسب کند، ماحصل تیمی بود که سال‌ها با وی، غلام‌رضا محمدی و چندین مربی سازنده دیگر ساخته و پرداخته شده و به منصه ظهور رسیده بود.
کادرفنی جدید تیم ملی کشتی آزاد قطعاً در مدت ۴۵ روز پس از پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نمی‌توانست از منظر تمرینی و فنی چیزی به ستاره‌های کشتی بیفزاید؛ بنابراین تیم جدید مدیریتی و فنی ملی‌پوشان بیش از پیش به بهبود شرایط روحی-روانی آزادکاران و البته افزایش تمرینات بدنسازی و تأکید بر آنالیز دقیق از رقبای نامداری مانند دیوید تیلور، گنو پتریاشویلی، جی‌دن کاکس و امثالهم پرداخت تا نتیجه کوتاه‌مدت آن را در اطراف سرزمین‌های قطب شمال ببیند. ناتوانی آزادکاران ایرانی در دقایق پایانی کشتی و عدم تسلط بر موارد آنالیزی که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ به چشم آمد، در اسلو برطرف شد تا ایران مقتدرانه بر سومین سکوی جهان تکیه بزند و با نیم‌نگاهی به ستاره‌های جوان خود، سکوی نخست دنیا را در آوردگاه‌های آتی متصور شود.
حلاوت این بازگشت ریمونتاداگونه آنجایی بیشتر شد که ۲ ستاره پرفروغ کشتی آزاد ایران یعنی حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور، گربه‌های سیاه و شوم آمریکایی خود را مقتدرانه شکست دادند تا در قهرمانی‌های‌شان هیچ حرف و حدیثی باقی نماند. فصل جدید کشتی آزاد ایران با ترکیبی جوان آغاز شده و این تیم به شرط حمایت و تلاش مضاعف، حرف‌های زیادی در جهان خواهد داشت.
 

Page Generated in 0.0048 sec