printlogo


کد خبر: 235920تاریخ: 1400/7/19 00:00
مصاحبه

کلانتری: باید گفت چرا یک تیم آنقدر خرج می‌کند؟
علی‌اصغر کلانتری سرمربی تیم فجر شهیدسپاسی شیراز درباره شرایط تیمش می‌گوید: «بعد از اردوی تهران، دو روز استراحت کردیم و دیروز تمرینات‌مان را از سر گرفتیم. اردو برای‌مان خیلی خوب بود. 5 بازی انجام دادیم تا بازیکنان جدید و قدیمی با هم هماهنگ شوند و بتوانیم در تیم بالانس ایجاد کنیم. در این دیدارها نقاط ضعف و قوت‌مان را شناسایی کردیم. سیستم کار مشخص شد و توانستیم آشنایی بیشتری از بازیکنان پیدا کنیم. باشگاه برای‌مان شرایط خوبی فراهم کرد که دغدغه‌ای نداشته باشیم. بازیکنان جدیدمان، خوب و باکیفیت هستند اما زمان لازم است تا بازیکنان با هم هماهنگ شوند. بازی‌های دوستانه در این مسأله به ما کمک کرد. چند بازیکن فصل قبل را از دست دادیم اما امیدوارم بازیکنان جدید جای آنها را پر کنند.»
او در مورد بازیکنان سرباز تیمش اینطور می‌گوید: «آنها کیفیت خوبی دارند و می‌دانند بعد از خدمت سربازی شرایط بهتری برای‌شان فراهم می‌شود به همین خاطر با انگیزه کار می‌کنند.»
کلانتری در مورد وضعیت میزبانی فجرسپاسی در شیراز و محل تمرین این تیم می‌گوید: «ما دو زمین اختصاصی داریم که تمرینات‌مان را آنجا انجام می‌دهیم. برای میزبانی، ورزشگاه حافظیه در حال ترمیم است تا بتوانیم دو، سه بازی اول لیگ را آنجا برگزار کنیم. طی بازدیدی که داشتم، کیفیت چمن خوب شده و بر اساس کارهایی که انجام دادند، رختکن‌ها و اسکوربورد خوبی در آنجا وجود دارد. فکر نمی‌کنم میزبانی ما از شیراز خارج شود و بر اساس شرایطی که دیدم، به احتمال زیاد حافظیه تأیید شود.»
او با اشاره به تیم‌های مدعی اینطور می‌گوید: «تیم‌هایی که برای قهرمانی و سهمیه می‌جنگند مشخص هستند. آنها هزینه زیادی کردند که البته اشکالی ندارد. می‌توانند هزینه کنند و حق دارند این کار را انجام بدهند. این هزینه نیست. وقتی باشگاهی کار می‌کند و سعی می‌کند تیم خوبی را برای قهرمانی ببندد، این مسأله روی کل آن استان و حتی کشور تأثیر می‌گذارد. کار خوبی است و نباید گفت چرا یک تیم آنقدر خرج می‌کند و یک تیم دیگر نمی‌تواند. تیم‌های دیگر هم می‌توانند اسپانسر بگیرند یا استان کمک‌شان کند تا مشکلاتی از قبیل اینکه نمی‌توانند در نقل‌و‌انتقالات بازیکنی را بگیرند، نداشته باشند. درست است شاید پول‌های دولتی به‌خوبی بین تیم‌ها تقسیم نمی‌شود اما خودمان هم باید پیگیری کنیم. در نیمه پایین جدول تیم‌های دیگر برای ماندن و سقوط نکردن می‌جنگندند. این شرایط هر سال به همین شکل بوده و در لیگ‌های دیگر هم همینطور است. در سال اول حضور در لیگ برتر هستیم، کارمان سخت است و شرایط آسانی نداریم، اما می‌خواهیم پدیده لیگ شویم و باید سختی‌ها را پشت سر بگذاریم. نمی‌خواهیم تیمی باشیم که به‌راحتی امتیاز می‌دهد. باید تیمی باشیم که بقیه تیم‌ها از آن بترسند.»
سرمربی فجرسپاسی در مورد شرایط تیم ملی و بازی پیش رو مقابل کره‌جنوبی می‌گوید: «تیم ملی همیشه خوب بوده است. من تعجب می‌کنم بعضی‌ها می‌گویند این نسل بهترین نسل فوتبال ماست. نامش تیم ملی است. از صد سال گذشته تمام نسل‌های تیم ملی خوب بودند. ما ایران هستیم؛ معدن بازیکن و استعداد. همیشه تیم‌های ملی خوبی در همه رده‌ها داشته‌ایم. حالا اگر روزی بالا نرفته یا اتفاقی برایش افتاده مربوط به جای دیگری است. 5 یا 10 سال دیگر می‌گویند نسل الان بهترین نسل تیم ملی است. همانطور که الان گفته می‌شود و همانطور که در دوران علی دایی و خداداد عزیزی می‌گفتند، نسل طلایی تیم ملی است. اینها نشان می‌دهد فوتبال ما ظرفیت بالایی دارد. اگر به‌سختی به جام‌جهانی می‌رویم یا نمی‌رویم مشکل از جای دیگری است. ما نباید هدف‌مان صعود به جام‌جهانی باشد. وقتی چهار، پنج سهمیه برای آسیا وجود دارد، درست نیست بگوییم می‌خواهیم به جام‌جهانی صعود کنیم. الان باید برای حضور در مراحل حذفی برنامه‌ریزی کنیم، نه اینکه دلخوش به حضور باشیم. تیم ما الان بهترین آسیاست و هیچ تیمی حتی کره‌جنوبی نمی‌تواند در این قاره یقه ما را بگیرد. خودمان هستیم که کوچک فکر می‌کنیم.»
 
 
کیانی: از مسئولان مس خجالت کشیدم
مهدی کیانی هافبک تیم فوتبال مس رفسنجان درباره شرایط تیمش می‌گوید: «وضعیت تیم ما خوب است و تلاش می‌کنیم برای شروع لیگ برتر به شرایط بهتری برسیم. در این مدت تمرینات بدنی و تاکتیکی خوبی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم نتایج خوبی در فصل جدید بگیریم. تیم خوب و چغری داریم و علاوه بر اینکه اکثر نفرات فصل گذشته حفظ شدند، بازیکنان خوبی هم به تیم اضافه شده‌اند. همه چیز دست خودمان است و اگر زحمت بکشیم می‌توانیم به گرفتن سهمیه هم فکر کنیم.»
هافبک مس رفسنجان در مورد پیشنهاد تراکتور تبریز اینطور می‌گوید: «همه می‌دانند چقدر تراکتور را دوست دارم اما با باشگاه مس رفسنجان قرارداد دارم. دوست داشتم در آن شرایط سخت به تراکتور کمک کنم اما مدیران و کادر فنی مس همیشه به من محبت داشته‌اند و خجالت کشیدم در این باره با آنها صحبت کنم. من همه چیز را در این زمینه به باشگاه سپردم و دیگر خبر ندارم چه اتفاقاتی رخ داد. فقط برای تراکتور آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم این تیم، بهترین روزها را تجربه کند.»
 

Page Generated in 0.0049 sec