printlogo


کد خبر: 235915تاریخ: 1400/7/19 00:00
سوژه

کمالوند: 7 سهمیه لیگ برتری به درد ما نمی‌خورد
فراز کمالوند سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان درباره شرایط تیمش می‌گوید: «نفت آخرین تیم لیگ برتری بود که کارش را آغاز کرد و ما هنوز در حال بستن تیم هستیم. سایر تیم‌ها کارهای تاکتیکی و بدنسازی خود را انجام داده و بازی دوستانه هم برگزار کرده‌اند. پس از هفته دوم لیگ برتر، 20 روز تعطیلی داریم که ان‌شاءالله تیم را در این مدت درست می‌کنیم.»
او با اشاره به مشکلات تیمش اینطور می‌گوید: «حدود 10 روز اول که کارمان را آغاز کرده بودیم مشکل لباس داشتیم که این مشکل حل شد. باشگاه نفت مسجدسلیمان محدودیت‌هایی دارد اما این محدودیت‌ها را به‌خاطر هواداران متعصب و صمیمی خودمان کنار می‌گذاریم. به‌خاطر آنها از بسیاری از محدودیت‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم و امیدوارم شرایطی فراهم شود که از حمایت تماشاگران بهره‌مند شویم.»
کمالوند درباره جذب بازیکنان جدید می‌گوید: «از دو هفته پیش که به نفت مسجدسلیمان آمدم، 90 تا 95 درصد بازیکنان لیگ برتر با سایر باشگاه‌ها قرارداد بسته بودند. ما تیم فعلی را با همین بازیکنانی که در بازار مانده‌اند تشکیل دادیم و دو، سه بازیکن دیگر جذب می‌کنیم تا نفت تکمیل شود.» کمالوند درباره منتفی شدن جذب فرناندو دخسوس و کاخابر کاکاشویلی و وضعیت کرار جاسم می‌گوید: «مدیران باشگاه در این باره قول مساعد داده‌اند و ان‌شاءالله جمع ما اضافه شود. کرار می‌تواند برای نفت بسیار تأثیرگذار باشد. قرار بود سه بازیکن خارجی جذب کنیم که قیمت آنها هم بالا نبود و باید به اندازه بازیکنان داخلی به آنها پول می‌دادیم اما شرایط باشگاه به‌گونه‌ای بود که تفاهم کردیم همین یک بازیکن خارجی را بگیریم.»
او با اشاره به اهدافش می‌گوید: «هدف ما بقا در لیگ برتر است. ما کارمان را خیلی دیرتر از سایر باشگاه‌ها و در فاصله 20 روز تا شروع مسابقات آغاز کردیم و متأسفانه همه قراردادهای بازیکنان فصل گذشته یکساله بود. سهمیه خرید هفت بازیکن لیگ برتری به درد تیم‌هایی می‌خورد که 50 درصد تیم را حفظ کرده‌اند اما تنها دو یا سه بازیکن از فصل گذشته در نفت مانده‌اند. فقط ما چنین شرایطی داریم.»
او درباره قرعه‌کشی می‌گوید: «وقتی قرار است با همه تیم‌ها بازی کنید، ترتیب دیدارها تفاوتی ندارد. امسال شرایط برگزاری بازی‌ها دشوار است و منافع باشگاهی بر منافع ملی ارجحیت دارد. تیم ملی بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی را در پیش دارد، پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود و تیم امید هم باید در بازی‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا بازی کند.»
 
 
انتظاری: آنها دنیا را به آخرت‌شان فروختند
نیما انتظاری مهاجم فصل گذشته نفت مسجدسلیمان در مورد پیوستن به تیم فوتبال هوادار می‌گوید: «با مالکیت جدید، تیم شرایط خوبی دارد و نگاه‌ها کمی نسبت به فصل قبل تغییر کرده است. فصل قبل رضا عنایتی مسئولیت فنی و مدیریتی را هم‌زمان بر عهده داشت اما در لیگ برتر شرایط تغییر کرده و کادر فنی تمرکز خود را روی مسائل فنی گذاشته است. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و با بازی‌هایی تدارکاتی که انجام دادیم به آینده بسیار امیدواریم. من به حضور تیم فوتبال هوادار در لیگ برتر خوشبین هستم. درست است که این تیم تازه به لیگ برتر آمده اما ساختار خوبی داریم و ذهنیتی که مربیان به تیم القا کردند نوید رو‌زهای بهتری را می‌دهد. شک نکنید تیم دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود و حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. در بحث تیمی اصلاً به لیگ یک فکر نمی‌کنیم. شاید یکسری از تیم‌ها به ما به‌عنوان تیمی لیگ یکی نگاه کنند اما همین ذهنیت هم به نفع ماست و می‌توانیم آنها را غافلگیر کنیم.»
او به آسانسوری بودن هوادار اعتقادی ندارد: «اغلب تیم‌هایی که ساختار مدیریتی و مالکیتی خوبی دارند در لیگ برتر می‌مانند. با توجه به تغییرات مدیریتی که در هوادار رخ داده ساختار جالبی شکل گرفته و با وجود افرادی که در این تیم حضور دارند شخصیت لیگ برتری داریم. این تفکری که در نتیجه ساختار خوب در بین بازیکنان القا شده، بدون شک انگیزه زیادی ایجاد می‌کند و ما هم همچون تیم‌های گل‌گهر، مس و آلومینیوم در لیگ برتر خواهیم ماند.»
انتظاری که فصل پرحاشیه‌ای را با نفت مسجدسلیمان به پایان رساند در مورد انگیزه‌هایش برای فصل جدید می‌گوید: «اگر از چند هفته پایانی و حواشی آن در نفت مسجدسلیمان فاکتور بگیریم، فصل خوبی را از نظر فنی پشت سر گذاشتم. برای این تیم و هوادارانش آرزوی موفقیت می‌کنم و به این شهر مدیون هستم. آن اتفاقات هم تمام شده و زمان با جابه‌جایی‌هایی که در فصل نقل‌و‌انتقالات رخ داد همه چیز را مشخص کرد. آن آدم‌ها الان کجا هستند؟ تا ابد دینی به گردن آنهاست و فقط می‌گویم دنیا را به آخرت‌شان فروختند. بیش از این دیگر به آن موضوع فکر نمی‌کنم و از اینکه در مجموعه هوادار و در کنار مربی خوبی چون عنایتی هستم خوشحالم. کار کردن با این مربی و این مجموعه برای من لذت‌بخش است.»
 
 
پس از رویارویی با تیم منصوریان
توضیحات سرپرست هوادار: فعلاً کرونایی نداریم
تست کرونای علیرضا منصوریان مثبت شد و سرمربی صنعت‌نفت آبادان به قرنطینه رفت. این در حالی است که صنعت‌نفت روز جمعه در دیداری تدارکاتی با حضور منصوریان، مقابل تیم هوادار صف‌آرایی کرد و این مربی، رضا عنایتی سرمربی هوادار را در آغوش گرفت. علی طهماسبی سرپرست تیم هوادار درباره شرایط اعضای این تیم پس از دیدار با صنعت‌نفت می‌گوید: «همه اعضای تیم هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. منصوریان فقط با عنایتی خیلی گرم برخورد کرد که خدا را شکر اتفاقی برای او نیفتاده است. فعلاً مشکلی نیست. امروز هم از همه بازیکنان و مربیان تست کرونا می‌گیریم که نتیجه آن طی 48 تا 72 ساعت مشخص می‌شود و مطمئن‌تر است.»
 

 


Page Generated in 0.0055 sec