printlogo


کد خبر: 235914تاریخ: 1400/7/19 00:00
از ورود کاروان تیم ملی کره به ایران تا شروع قرنطینه در هتل پارسیان
بازیکنان کره: با پیروزی به خانه برمی‌گردیم
کره جنوبی در 31 بازی که برابر ایران انجام داده تا به حال 9 پیروزی، 9 تساوی و 13 شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده است

تیم ملی کره‌جنوبی برای بازی حساس مقابل کشورمان در روز سه‌شنبه (20 مهرماه) در چارچوب انتخابی جام جهانی 2022، وارد خاک ایران شد.
به نقل از رسانه کره‌ای ‌یونهاپ نیوز و بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال کره جنوبی، برای مدیریت موقعیت بدنی و سلامتی بازیکنان و همچنین پیشگیری از احتمال ابتلا به ویروس کرونا، فدراسیون فوتبال کره تصمیم گرفت با استفاده از پرواز چارتر این بازیکنان را به تهران بفرستد. مجموعاً 52 نفر در این پرواز حضور داشتند که شامل 26 بازیکن تیم ملی و 26 نفر از اعضای کادر فنی و مدیران بود.
بازیکنانی که برای رویارویی با ایران به تهران اعزام شده‌اند تمایل خود به پیروزی در این بازی را نشان دادند. هوانگ اوی جو، یکی از مهاجمان برتر تیم بنتو، که در تیم بوردوی فرانسه توپ می‌زند پس از رسیدن به تهران به سایت رسمی فدراسیون فوتبال کره گفت: «ما با پرواز چارتر سفر آرامی به ایران داشتیم. من به خوبی برای ادامه این مسیر آماده هستم.»
لی یانگ، مدافع تیم، اظهار داشت: «من کمتر از آنچه فکر می‌کردم خسته هستم چون با پرواز چارتر آمدیم اما گرفتگی عضلانی از بازی قبلی برابر سوریه وجود دارد. شرایط سختی است اما تمامی بازیکنان باید بر آن غلبه کنند. ما هرگز نتایج خوبی در ایران نگرفته‌ایم اما این بار تمام تلاش‌مان را برای کسب سه امتیاز به کار می‌گیریم تا کار صعود به مسابقات جام جهانی را آسان‌تر کنیم.»
لی دونگ کیونگ که در تیم اولسان هیوندای توپ می‌زند نیز گفت: «ما قطعاً با پیروزی به خانه برمی‌گردیم.»
تیم ملی کره جنوبی حدود ساعت 10 شب به هتل پارسیان آزادی رسید و هر بازیکن در اتاقش قرنطینه شد تا جواب تست پی‌سی‌آری که در حین ورود به ورزشگاه از آنها گرفته شد اعلام شود. این تست یک بار دیگر در روز دوشنبه و در فاصله 24 ساعت تا شروع بازی انجام خواهد شد.
کره جنوبی در 31 بازی که برابر ایران انجام داده تا به حال 9 پیروزی، 9 تساوی و 13 شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
آنها هرگز پیش ازاین موفق نشده‌اند در هیچ دیداری در خاک ایران برابر این تیم به پیروزی برسند، خصوصاً در ورزشگاه آزادی که به گورستان تیم‌های میهمان معروف است. آنها رکورد پنج شکست و دو تساوی در این ورزشگاه را دارند که شامل سه باخت متوالی است. حالا اما حضور نداشتن تماشاگران در ورزشگاه آزادی، امتیاز مهمی برای آنها به حساب می‌آید و ترجیح می‌دهند از این امتیاز نهایت استفاده را ببرند.
کره جنوبی در حال حاضر با هفت امتیاز از سه بازی در رده دوم جدول گروه آ قرار دارد و ایران با 9 امتیاز از همین تعداد بازی صدرنشین است. با اینکه تیم دوم هر گروه نیز به صورت مستقیم مجوز حضور در جام جهانی را دریافت می‌کند اما اگر کره اولین پیروزی خود در خاک ایران را به دست آورد از حاشیه امنیت بیشتری برای حضور در قطر برخوردار خواهد بود.
کاروان تیم ملی فوتبال کره‎‌جنوبی به منظور رویارویی با تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دقایقی پیش وارد تهران شد.
با توجه به الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کلیه موارد بهداشتی از جمله اختصاص مسیر جداگانه جهت تردد اعضای این تیم در نظر گرفته شد. آشپز و مدیر هماهنگی تیم کره جنوبی دو روز قبل و زودتر از سایر اعضا به تهران آمدند.
دیدار تیم‌های ایران و کره‌جنوبی روز سه‌شنبه (بیستم مهرماه) ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی تهران آغاز خواهد شد.
 
 
حمایت ویدئویی سفیر کره‌
سفارت کره جنوبی در ایران ویدئویی تهیه کرده است که از تیم فوتبال این کشور در دیدار برابر ایران حمایت می‌کند. در ویدئویی که در اینستاگرام دفتر تبلیغات فرهنگی سفارت منتشر شد، یون کانگ هیون سفیر و کارکنان سفارت لباس تیم کره بر تن کرده و برای موفقیت تیم ملی این کشور دعا کردند. یون کانگ هیون  سفیر کره در این ویدئو می‌گوید: «من مایلم شخصاً در فرودگاه حضور پیدا کرده و پس از ملاقات با اعضای تیم ملی، به آنها سلام کنم. اما لطفاً درک کنید که ما به دلیل وضعیت بیماری کووید 19 یک ویدئو را جایگزین آن می‌کنیم.»
 

 


Page Generated in 0.0043 sec