printlogo


کد خبر: 235906تاریخ: 1400/7/19 00:00
انتخابی جام جهانی قطر

هشدار کارشناس فوتبال کره‌جنوبی
وحید امیری را دست کم نگیرید
تقابل تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز سه‌شنبه این هفته در ورزشگاه آزادی رخ می‌دهد. ایران و کره جنوبی در گروه A این رقابت‌ها به ترتیب با ۹ و ۷ امتیاز اول و دوم هستند و رقابت نزدیکی برای صعود به جام جهانی دارند.
حساسیت این مسابقه برای کره‌ای‌ها بیشتر هم هست چرا که این تیم تاکنون در ورزشگاه آزادی نتوانسته ایران را شکست بدهد و رسانه‌های کره‌ای از این ورزشگاه به عنوان «گورستان» تیم‌های میهمان یاد می‌کنند.
در ایران بازیکنانی نظیر سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش به واسطه حضور در لیگ‌های روسیه، پرتغال و هلند مورد توجه کره‌ای‌ها هستند.
با این حال یکی از کارشناسان فوتبال کره جنوبی تأکید کرد که «بنتو» سرمربی کره باید مراقب یک بازیکن دیگر هم باشد که در لیگ ایران بازی می‌کند.
«جون هی هان» مفسر و کارشناس فوتبال کره جنوبی در این خصوص گفت: «بنتو نباید وحید امیری (بازیکن پرسپولیس) را دست کم بگیرد.
امیری یکی از نفرات کلیدی و تأثیرگذار تیم ملی فوتبال ایران است؛ بازیکنی که با عملکرد و اخلاق حرفه‌ای‌اش باعث تمجید «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی هم شده بود.
اسکوچیچ گفته بود: «اگر درباره او صحبت کنم ماجرا احساسی می‌شود. حسی که به وحید دارم مثل یک عضو خانواده‌ام است؛ مثل پسرم یا برادرم. با نحوه بازی و رفتارش هر کاری می‌توانید از او بخواهید. می‌توانید وحید را مهاجم یا دفاع آخر بگذارید. اگر سه وحید امیری داشتم استرسی نبود و روی نیمکت لذت می‌بردم.»
 
 
تمجید سرمربی لبنان از عملکرد بازیکنانش
لبنان با ۳ غایب برابر سوریه
سرمربی تیم ملی فوتبال لبنان از عملکرد بازیکنانش در دیدار با عراق تمجید کرد. به نقل از اللواء لبنان، تیم ملی فوتبال لبنان نخستین تمرین خود را در اردن انجام داد تا آماده چهارمین بازی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 برابر سوریه شود.
ایوان هاشک، سرمربی تیم ملی فوتبال لبنان پیش از آغاز این تمرین از بازیکنان تیمش به دلیل بازی خوب پنج‌شنبه شب گذشته برابر عراق در دوحه تمجید کرد. هاشک خواهان حفظ روحیه خوب، تمرکز و بازی گروهی بازیکنان لبنان در دیدار مهم روز سه‌شنبه برابر سوریه شد.
 جورج ملکی، قاسم الزین و حسین منذر به دلایل محرومیت و مشکل سلامتی قادر به همراهی لبنان در بازی با سوریه نیستند.
تیم‌های ملی فوتبال سوریه و لبنان سه‌شنبه 20 مهر در اردن به مصاف هم می‌روند. در دو دیدار دیگر این گروه ایران میزبان کره‌جنوبی است و امارات و عراق رودرروی هم قرار می‌گیرند.
در جدول رده‌بندی گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا ایران با 9 امتیاز صدرنشین است. کره‌جنوبی با (7 امتیاز)، امارات (2 امتیاز)، لبنان (2 امتیاز)، عراق (2 امتیاز) و سوریه (یک امتیاز) رتبه‌های دوم تا ششم جدول را در اختیار دارند.
 
 
امارات به دنبال فراموشی شکست برابر ایران
روزنامه امارات الیوم در گزارشی به بررسی آخرین شرایط تیم ملی این کشور پس از دیدار با ایران و در آستانه جدال با عراق پرداخت.
تیم ملی امارات امید زیادی داشت تا با استفاده از قرعه مناسب در دو بازی ابتدایی خود در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی، در دیدار سوم از فرصت میزبانی برابر ایران استفاده کند اما این تیم در بازی‌های ابتدایی خود عملکرد ناامیدکننده‌ای برابر لبنان و سوریه داشت و در گام سوم نیز مغلوب ایران شد.
روزنامه امارات الیوم در گزارشی از شرایط شاگردان برت فن مارویک نوشت:‌ «کادر فنی تیم ملی امارات پرونده دیدار با ایران را بسته و برنامه این تیم را برای مسابقه مقابل عراق آغاز کرده است. این یک مسابقه سرنوشت‌ساز برای هر دو تیم است خصوصاً در شرایطی که در جدول امارات و عراق با دو امتیاز در کنار هم قرار گرفته‌اند و اهمیت این بازی دو چندان خواهد بود، چرا که راضی به تساوی و تقسیم امتیازات نیستند.»
در ادامه این گزارش آمده است: «تیم ما تمرین ریکاوری پس از مسابقه با ایران را پشت سر گذاشت. فن مارویک به همراه دستیارانش در تلاش هستند بازیکنان را از حالت ناامیدی پس از شکست مقابل ایران خارج کنند و اعتماد به‌ نفس را به آنها بازگردانند تا با قدرت برای مسابقه بعدی برابر عراق آماده شوند.»
 

Page Generated in 0.0047 sec