printlogo


کد خبر: 235905تاریخ: 1400/7/19 00:00
با وجود نتایج ضعیف و عملکرد نه‌چندان دلچسب
چرا منچستر هنوز حامی سولشر است؟

 چند هفته آینده برای منچستریونایتد هفته‌هایی کلیدی خواهد بود چرا که مشخص خواهد شد آیا تردید منتقدان به شایستگی اوله گونار سولشر برای هدایت این تیم درست است یا اعتماد باشگاه به او؟
اگر ذره‌ای تردید درباره اعتماد باشگاه منچستریونایتد به سولشر داشتید، فقط کافی بود که به قرارداد جدید مایک فلان نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که باشگاه هیچ برنامه‌ای برای مرخص کردن سرمربی نروژی‌اش ندارد. گویا هم مایکل کریک هم کایران مک‌کنا که دستیاران سولشر در کادر فنی منچستریونایتد هستند هم مانند او در صف تمدید قرارداد بوده تا ثابت شود که باشگاه کاملاً حامی ساختار کنونی کادر فنی‌اش است.
دسامبر (2 ماه دیگر) سومین سالگرد تحویل سکان هدایت تیم از ژوزه مورینیو اخراجی به سولشر است. او از آن زمان تا کنون بارها توسط رسانه‌ها سزاوار و در آستانه اخراج توصیف شده که شاید تعداد دفعاتش بیش از هر مربی دیگری در لیگ برتر انگلیس در مدت مشابه بوده اما هنوز هم اخراج نشده است و دارد به کارش ادامه می‌‌دهد. سولشر تا الان مجبور بوده از خودش و وضعیتی که تیمش در ابتدای فصل داشته دفاع کند. او هفته گذشته پس از تساوی خانگی برابر اورتون با این سؤال مواجه شد که آیا خودش را گزینه مناسبی برای هدایت منچستریونایتد می‌داند و اینگونه پاسخ داد: «این همان سؤالی است که من بعد از برد 2 بر یک مقابل ویارئال در لیگ قهرمانان اروپا هم جواب دادم. من بسیار مطمئنم که ما می‌توانیم بهترین بازی را از این تیم بگیریم. این ماه، اتفاقات زیادی رخ داد و دو بازیکن جدید، رافائل واران و جیدون سانچو تازه از ماه آگوست با ما بوده‌اند و کریستیانو رونالدو هم از ماه سپتامبر به ما ملحق شده است. کلی کار داریم که باید انجام دهیم و تیم‌مان باید پیشرفت کند. ما این را می‌دانیم و من هم می‌دانم اما به این گروه از بازیکنان و اعضای کادر فنی که در کنارم کار می‌کنند، ایمان دارم. پس کوتاه بخواهم پاسخ‌تان را بدهم باید بگویم که بله خودم را گزینه مناسبی می‌دانم.»
سال گذشته همین موقع، نام مائوریسیو پوچتینو به عنوان گزینه جانشینی سولشر سر زبان همه بود و بارها مرد نروژی مجبور شد از خودش بابت شروع ضعیفی که داشت دفاع کند اما هر بار که بحران گریبان تیمش را می‌گرفت، او برخلاف انتظارات توانست شاگردانش را از آن خارج کند. کسب نتایج، زمانی که بیش از هر وقت دیگری به آنها نیاز داشت، وجه مشترک کارنامه او در هر یک از سه فصل مربیگری‌اش در من‌یونایتد بوده است. در فصل 20-2019 این تقریباً به یک چرخه‌ تبدیل شده بود. تیم وارد یک دوره بد می‌شد، بازی‌های سخت را پشت سر می‌گذاشت و آخر سر برنده می‌شد.
فصل پیش بحران شیاطین سرخ با تساوی مقابل شفیلد یونایتد، باختن به آستانه و تساوی با استون ویلا آغاز شد اما با پیروزی مقابل تاتنهام در خانه و شکست دادن سیتی در اتحاد فروکش کرد. وضعیت فعلی شیاطین سرخ نسبت به همین مقطع از فصل گذشته بهتر است چرا که مجموع امتیازات‌شان بعد از 7 هفته از آغاز لیگ برتر 4 امتیاز بیشتر است اما از حالا به بعد است که محک واقعی من‌یونایتد آغاز می‌شود؛ بازی مقابل لسترسیتی خارج از خانه، مقابل لیورپول در خانه، مقابل تاتنهام خارج از خانه و منچسترسیتی در خانه، 4 بازی بعدی تیم سولشر هستند. باختن در هر یک از این بازی‌ها کافی است تا فشار بالاتر برود اما بردن این بازی‌ها همانا و مطرح شدن نام من‌یونایتد به عنوان مدعی قهرمانی همانا.
تردیدی نیست که سولشر در این فصل چاره‌ای جز کسب قهرمانی ندارد و هموطنش یان آرنه ریسه هم به این موضوع واقف است. ستاره سابق لیورپول به سایت گل گفت: «من فکر می‌کنم که سولشر دارد کارش را خوب انجام می‌دهد. او آرامش خودش را حفظ می‌کند و روی چیزهایی که می‌تواند برای تیم انجام دهد تمرکز دارد. او خیلی برای آنچه رسانه‌ها و مردم می‌گویند اهمیت قائل نیست. یک هفته می‌گویند بدترین مربی تاریخ است و هفته بعد می‌‌گویند که تعویض‌هایش عالی است و دوباره خوب به نظر می‌رسد.او به این چیزها عادت کرده است. کار سختی است. منچستریونایتد یکی از بزرگترین باشگاه‌های دنیاست و هدایت آن کاری سخت. پس سولشر همیشه تحت فشار خواهد بود. او باید چیزی ببرد و به همین دلیل هم من خیلی ناراحت شد وقتی که آنها خیلی زود از جام اتحادیه حذف شدند.»
عملکرد من‌یونایتد در هفته‌های اخیر ضعیف بوده است و این هم بر کسی پوشیده نیست اما باشگاه به ساختاری که سولشر در تیمش ایجاد کرده ایمان دارد و پیشرفت آن را می‌بیند پس نیازی به گرفتن تصمیمات شتابزده به خاطر چند نتیجه بد نیست.
 منبع: گل
 

Page Generated in 0.0049 sec