printlogo


کد خبر: 235013تاریخ: 1400/6/25 00:00
ابقای مددی بعد از باخت به الهلال
عقب‌نشینی سجادی از تغییر مدیرعامل استقلال

گزارش
رضا حمیدی    
 
قبل از بازی با الهلال عربستان، وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه‌ای خطاب به هواداران ناراضی استقلال اعلام کرد: «نگران آینده نباشید و به شایعات هم توجه نکنید. به زودی مدیریت استقلال تغییر خواهد کرد.» به دنبال آن مصاحبه که با قطعیت از تغییرات در باشگاه استقلال پرده برمی‌‎داشت، نام برخی گزینه‌ها برای جلوس روی صندلی مدیریتی باشگاه استقلال مطرح شد. از فتح‌الله‌زاده که همواره نامش در این سال‌ها مطرح بوده تا احمد سعادتمند، واعظ آشتیانی و حتی مصطفی آجرلو که هیچ نزدیکی با باشگاه استقلال نداشت. وزیر ورزش و جوانان پیامد آن اظهارات اولیه وقتی با سؤالاتی درباره اینکه چه اشخاصی شانس بیشتری را برای حضور در باشگاه استقلال دارند، مواجه شد، مصاحبه دیگری انجام داد و صراحتاً اعلام کرد به برخی نام‌ها توجه نکنید و شایعات را مورد توجه قرار ندهید. حتی سجادی در اظهاراتی جداگانه حضور آجرلو در سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال را هم تکذیب کرد تا مشخص شود ماجرای تحولات مدیریتی در باشگاه استقلال تا چه اندازه جدی است.
این اظهارات همه را منتظر گذاشته بود تا وزیر ورزش و جوانان تصمیمات تازه‌ای درباره مدیریت باشگاه استقلال اتخاذ کنند و همگان بر این باور بودند که بعد از بازی با الهلال عربستان، حمید سجادی با همکارانش در وزارت ورزش و جوانان به شور خواهد نشست و درباره آینده مدیریتی باشگاه استقلال تصمیم‌گیری خواهد کرد. باخت استقلال به الهلال عربستان این ذهنیت را تقویت کرد که وزیر ورزش در تصمیم‌گیری حتی تسریع به خرج خواهد داد تا شاید حجم عظیمی از نارضایتی‌های عمومی نسبت به عملکرد مدیران استقلال کاهش یابد اما مصاحبه وزیر ورزش و جوانان بعد از شکست استقلال در لیگ قهرمانان آسیا همه معادلات را تغییر داد.
وزیر ورزش و جوانان این بار موضع دیگری در مواجهه با اعضای هیأت مدیره استقلال گرفت و در نطقی که به باشگاه پرسپولیس هم اختصاص داشت، گفت: «ما به اعضای هیأت مدیره دو باشگاه اعتماد می‌کنیم. درست است که دولتی بوده و در حال خصوصی‌سازی هستند اما من به عنوان یک مدیر ورزشی به شخصه باید به اعضای هیأت مدیره و انتخاب آنها احترام بگذارم.»
تحلیل اینکه چه اتفاقاتی در روزهای اخیر رخ داده یا وزیر ورزش و جوانان در این برهه چه تاکتیکی را در نظر گرفته، دشوار است. در حالی که وزیر ورزش و جوانان به کلی تمام معادلات را برهم زده اما از راهروهای وزارت ورزش و جوانان همچنان خبرهایی درباره تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال شنیده می‌شود. این شنیده‌ها دقیقاً در منافات با آخرین مصاحبه حمید سجادی درباره وضعیت مدیریت باشگاه استقلال است.
به هرحال باید دید اول شخص ورزش ایران چه برنامه‌ای برای آینده باشگاه استقلال دارد. باشگاهی که بیش از باشگاه پرسپولیس هوادارانش را دراین سال‌ها ناراضی نگه داشته است.
شاید وزیر ورزش و جوانان در پی تأمین اعتبارات مالی لازم از طریق اسپانسرها است تا شاید به اوضاع مالی استقلال سروسامان بخشد. فارغ از اینکه چه کسی مدیریت باشگاه استقلال را به عهده دارد در این مقطع حساس آنچه استقلال را وارد مسیر امیدوارکننده‌تری در قیاس با گذشته خواهد کرد، پرداخت حقوق بازیکنان معترض است. اگر این مسائل حل شود چه بسا در مقطع کوتاهی اعتراض‌ها نسبت به وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال کاهش یابد. طبق برآوردی که شده استقلال بدهی انباشته قابل توجهی هم دارد و اگر وزیر ورزش که در مقام تصمیم‌گیرنده این باشگاه نیز قرار دارد، راه‌حلی برای عبور از این بحران داشته باشد، حال و هوای این باشگاه مطلوب‌تر خواهد شد اما بدون شک اگر برنامه‌ای برای گذر از معضلات همیشگی مالی وجود نداشته باشد، نتایج نامطلوب و ناکامی‌های پی در پی در کسب جام که بر افکار هواداران استقلال چنگ می‌زند بار دیگر استقلالی‌ها را به سمت اعتراض به نحوه اداره این باشگاه خواهد کشاند. نباید از یاد برد که هفته پیش مقابل باشگاه استقلال و وزارت ورزش چه بلوایی به پا شد و هواداران چگونه از سیاستگذاری‌ها انتقاد کردند. انتقادهایی که بخش زیادی از آن به حق هم هست و لازم است که وزارت ورزش و جوانان که تکیه‌گاه هواداران شناخته می‌شود توجه عمیقی به این موضوع داشته باشد.

Page Generated in 0.0064 sec