printlogo


کد خبر: 235012تاریخ: 1400/6/25 00:00
الوحده، الهلال یا النصر؟
پرسپولیس فردا حریف یک چهارم نهایی‌اش را می‌شناسد

ایران ورزشی – پرسپولیس با شکست استقلال تاجیکستان حالا تنها تیم ایرانی حاضر در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها خواهد بود.
این برای چهارمین بار است که پرسپولیس به این مرحله از رقابت‌های لیگ قهرمانان می‌رسد و جالب اینکه در 5 فصل اخیر رقم خورده است. پرسپولیس حالا رکورد سپاهان که سه بار به این مرحله رسیده بود را هم در بین تیم‌های داخلی شکسته است. در عین حال اگر پرسپولیس به نیمه نهایی برسد برای چهارمین بار طی 5 فصل گذشته به این مرحله خواهد رسید که این هم یک رکورد است. سرخ‌ها در فصل 2017 در مرحله نیمه نهایی و در 2018 و 2020 تا فینال پیش رفتند اما حذف شدند.
 
فردا قرعه‌کشی یک چهارم نهایی
با صعود النصر و الهلال عربستان، الوحده امارات و پرسپولیس، چهار تیم غرب مرحله یک چهارم شناخته شدند. همچنین از شرق آسیا، اولسان هیوندای، چونبوک موتورز و پوهانگ استیلرز کره جنوبی به علاوه ناگویا گرامپوس ژاپن به این مرحله رسیدند که جمعه رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی قرعه‌کشی و تیم‌ها حریفان‌شان را خواهند شناخت.
حضور سه تیم کره‌ای که هر سه سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارند در این مرحله جالب است ضمن اینکه در این سو الهلال هم موفق شده فاتح این رقابت‌ها شود.
در منطقه شرق میزبانی بازی‌های یک چهارم قرعه‌کشی می‌شود اما در منطقه غرب بازی‌های یک چهارم، نیمه نهایی و فینال در عربستان برگزار خواهد شد.
 
عربستانی‌ها نه، الوحده بهتر است
پرسپولیس همین امسال و در مرحله گروهی دو بار با الوحده امارات بازی کرد که یک بار برد و یک بار باخت. حالا دو تیم از آن گروه در یک چهارم نهایی حضور دارند و شاید برای پرسپولیس مصاف با نماینده امارات بهتر از مصاف با دو تیم پرستاره عربستانی باشد که در خاک خود بازی می‌کنند هر چند الهلال نشان داد از آن تیم 2017 یا 2018 فاصله زیادی دارد.
پرسپولیس فصل قبل در نیمه نهایی النصر را برد اما آخرین باری که با الهلال بازی کرد مربوط به نیمه نهایی سال 2017 این رقابت‌هاست که در غیاب سه مهره اصلی خط دفاعی‌اش 4 گل خورد و حذف شد.
پرسپولیس باید امیدوار باشد که در مرحله بعد به الوحده امارات برخورد کند چرا که در مقایسه با دو تیم متمول عربستانی، ستاره‌های خارجی کمتری دارد ضمن اینکه در خانه بازی نمی‌کند. در عین حال مثلاً اگر با النصر در ورزشگاه ملک فهد ریاض (استادیوم خانگی الهلال) بازی کند شاید به جهت دشمنی هواداران این دو تیم و کری سختی که با هم دارند کار برایش چندان هم سخت نباشد. سخت‌ترین حالت هم بازی با الهلال در این ورزشگاه است چرا که ممکن است با 60،50هزار هوادار تیم حریف روبه‌رو شود.
 
20 مهر در کره، 24 مهر در عربستان!
تیم ملی در مهرماه دو بازی مهم مقابل امارات و کره جنوبی دارد و دوباره حداقل سه بازیکن مهم تیم و دو مربی پرسپولیس، تقریباً به مدت دو هفته از تیم دور خواهند شد و شاید در بازی‌های تدارکاتی غایب باشند. این معضلی است که پرسپولیس را آزار خواهد داد اما مشکل اصلی جایی است که ملی‌پوشان پرسپولیس بعد از بازی روز 20 مهرماه در کره جنوبی باید چهار روز بعد در عربستان بازی کنند که ریکاوری و استفاده مناسب از آنها کار کادر فنی پرسپولیس را فوق‌العاده دشوار می‌کند.

Page Generated in 0.0052 sec