printlogo


کد خبر: 234961تاریخ: 1400/6/24 00:00
ترس و نگرانی داوران از حضور در کلاس‌های آموزشی پیش از فصل
تست پی‌سی‌آر هنوز دغدغه داوران است

 به 100 نفر از داوران لیگ برتری فوتبال اعلام شده که برای حضور در کلاس‌های آموزشی و تست آمادگی در  استان گیلان حاضر شوند. بنا بر اخبار اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال به این داوران قرار است کلاس آموزشی داوران در فومن برگزار شود و بعد از برگزاری کلاس‌ها، داوران در گروه‌های 4 تا 6 نفره در ورزشگاه سردار جنگل رشت حاضر شوند و تست آمادگی جسمانی بدهند.
همزمان با اعلام تصمیم برای تشکیل این کلاس‌ها و برگزاری تست‌های آمادگی جسمانی، خبرهایی مبنی بر ابتلای برخی از این داوران به ویروس کرونا هم به گوش می‌رسد که همین موضوع نگرانی‌هایی را برای داورانی ایجاد کرده که به کرونا مبتلا نشده‌اند و قرار است در این کلاس‌ها شرکت کنند. ضمن اینکه به جز داوران بین‌المللی، بسیاری از داوران دیگر هنوز دو دوز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند و به طور کامل واکسینه نشده‌اند. به همین دلیل نگرانی آنها بابت حضور در این کلاس‌ها و تست‌های آمادگی جسمانی طبیعی به نظر می‌رسد.
تاکنون تنها یک بار از داوران لیگ برتری تست پی‌سی‌آر گرفته‌ شده که تاریخ آن برمی‌گردد به پیش از شروع لیگ بیستم. بعد از آن حتی در طول مسابقات هم کمیته داوران زیر بار تست‌گیری از داوران نرفت. حالا هم که  صحبت از برگزاری این کلاس‌ها است، همچنان تصمیمی برای تست‌گیری از داوران گرفته نشده است.
از طرفی با توجه به مصاحبه اخیر خداداد افشاریان و سیاست‌گذاری تازه کمیته داوران مبنی بر کنار گذاشتن تعداد زیادی از داوران لیگ برتری، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که گویا داوران مبتلا به کرونا از ترس کنار گذاشته شدن، نمی‌خواهند کمیته داوران را از ابتلای خود به کرونا مطلع کنند، مبادا این کلاس‌ها و تست‌های آماده‌سازی را از دست بدهند و به دنبال آن از لیست قضاوت در رقابت‌های لیگ بیست و یکم کنار گذاشته شوند.
همین زمزمه‌ها هم گلایه‌های زیادی را در جامعه داوری به راه انداخته و داوران بابت حضور در این کلاس‌ها به شدت نگران هستند.
با اینکه فدراسیون فوتبال این روزها به شدت در حال پیگیری برای راه‌اندازی VAR است و از سوی دیگر صحبت از افزایش حقوق داوران و اقداماتی اینچنینی برای جامعه داوران به گوش می‌رسد اما عجیب است که هنوز یک تست‌گیری ساده پیش از برگزاری کلاس‌های آموزشی و تست‌های آمادگی‌ جسمانی پیش از فصل، باید دغدغه داوران باشد و کسی درباره این موضوع به درستی به آنها پاسخی ندهد.

Page Generated in 0.0060 sec