printlogo


کد خبر: 232651تاریخ: 1400/4/28 00:00
کار این‌ روزهای پرسپولیس مراقبت از جام دیگر

مازیار گیلکان
 
 برای پرسپولیس شکست در دربی جام حذفی بر خلاف آنچه تصور می‌شود، سنگین بود. پرسپولیس نه برای کسب دو جام در فصل جاری، بلکه برای یک جام در همین فصل به ادامه مسیر جام حذفی نیاز داشت و موقعیت بزرگی را از دست داد.
پرسپولیس در فاصله ۲ امتیازی با سپاهان نمی‌تواند از قهرمانی در لیگ برتر مطمئن باشد و شاید در هفته آخر لیگ استقلال بتواند سرنوشت تیم قهرمان را تعیین کند.
 استقلال باید هفته آخر لیگ مقابل سپاهان بازی کند و شاید آن روز تکلیف قهرمانی در آن بازی روشن شود. 
بی‌شک استقلال برای اعتبار خود می‌جنگد و هرگز برای قهرمان شدن این تیم یا آن تیم بازی نمی‌کند اما مسأله پرسپولیس این است که هنوز در لیگ قهرمان نشده است و از دست دادن فرصت گرفتن جام در جام حذفی برای قرمزها اتفاق بدی بود.
پرسپولیس باید خیلی زود از فشار شکست در دربی حذفی خارج شود تا بتواند در لیگ ادامه دهد و بدرخشد و بدون لغزش به جام برسد، کوچک‌ترین لغزش سپاهان را به صدر می‌فرستد و آنگاه کار در هفته آخر دشوار خواهد شد. یحیی گل‌محمدی حتماً به خروج تیمش از بحران شکست دربی فکر می‌کند و می‌داند که کار بزرگ هنوز در پیش است و تیمش باید در لیگ قهرمان شود. شاید به همین دلیل پرسپولیس کوشش می‌کند از اهمیت جام حذفی در ذهن و بیان خود بکاهد تا لیگ از دست نرود و در جدال با حریفان در لیگ، تیم آشفته احوالی نباشد.
پرسپولیس بازیکنان حرفه‌ای دارد. آنها تجربه‌های بزرگی را در سالیان اخیر از سر گذرانده‌اند و شکست در دربی حذفی نباید آنها را به هم بریزد و بر کیفیت آنها در بازی‌های باقیمانده از لیگ برتر اثر بگذارد.  آنها اهمیت تکرار قهرمانی و ثبت رکورد را می‌فهمند و چیزی نیست که به راحتی از آن گذر کنند. پرسپولیس رؤیای دو جام و سه جام در فصل جاری داشت اما از دست رفتن یکی نباید آرامش را در راه به دست آوردن جام دیگر به هم بریزد.  این بدیهیات را یحیی گل‌محمدی و همکارانش بهتر می‌دانند اما در فوتبال گاهی همین بدیهیات کار دست تیم می‌دهد. کار این ‌روزهای پرسپولیس مراقبت از جام دیگر است که کار ساده‌ای هم نیست.
 

Page Generated in 0.0048 sec