printlogo


کد خبر: 232636تاریخ: 1400/4/28 00:00
سوژه ها

هزینه 5 میلیاردی میزبانی استقلال از الهلال در امارات
سرگروهی در لیگ قهرمانان خبر خوبی برای استقلال بود و شاگردان مجیدی امید داشتند که در مرحله حذفی بتوانند میزبان باشند، ولی مواجهه با الهلال، نماینده عربستان این امیدواری را از بین برد و آبی‌پوشان مجبورند در زمین بی‌طرف از حریف میزبانی کنند.
البته استقلال چون روی کاغذ میزبان است، مجبور خواهد بود هزینه‌های تیم الهلال را بپردازد. در واقع این سرگروهی نه تنها امتیازی برای استقلال نداشت که هزینه‌ای حدود 5 میلیارد تومان را به این تیم تحمیل می‌کند. استقلال برای این بازی که ۲۲ شهریورماه برگزار می‌شود، زمین زعبیل باشگاه الوصل دبی را انتخاب کرده است. چندی پیش یک روزنامه عربستانی فهرست هزینه‌هایی که به عهده تیم میزبان است را منتشر کرد که می‌توان به اسکان تیم میهمان در هتل پنج ستاره، وعده‌های غذایی مختلف برای تیم میهمان و تأمین هزینه‌های اسکان داوران در یک هتل جداگانه اشاره کرد. استقلالی‌ها همچنین باید هزینه‌های مربوط به زمین تمرین، محل برگزاری مسابقه، امور امنیتی، ترانسفر از فرودگاه تا هتل و محل تمرین و ورزشگاه و امور پزشکی را در امارات پرداخت کنند
هزینه‌های دقیق میزبانی استقلال از باشگاه الهلال در امارات همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما طبق برآورد هزینه‌ها چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار یعنی بین ۴ تا ۵ میلیارد تومان خواهد بود.
هزینه اقامت کاروان حدود ۵۰نفره استقلال برای پنج‌شب در یکی از هتل‌های پنج‌ستاره دبی چیزی حدود یک تا یک و نیم میلیارد هزینه در برخواهد داشت و مشخص نیست در این بی‌پولی آبی‌ها چطور می‌خواهند این هزینه‌ها را تأمین کنند.
چندی پیش خبری منتشر شد مبنی ‌بر اینکه باشگاه استقلال برای تأمین منابع مالی برای میزبانی از تیم الهلال عربستان دست به دامن کنفدراسیون فوتبال آسیا شده و این باشگاه در نظر داشت از منابع مالی خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت هزینه میزبانی را در دستور کار داشته باشد، ولی شنیده می‌شود کنفدراسیون آسیا زیر بار این موضوع نرفته است.
البته از آنجا که فرهاد مجیدی سال‌ها در باشگاه الوصل عضویت داشته و با مدیران این باشگاه ارتباط مطلوب و صمیمانه‌ای دارد شاید این موضوع در نهایت به سود باشگاه استقلال تمام شود و بخشی از هزینه‌های میزبانی کاسته شود.
الهلال یکی از باشگاه‌های متمول آسیاست و این روزها برای اردوی پیش فصل در سالزبورگ اتریش به سر می‌برد. با در نظر گرفتن این موضوع پرداخت هزینه‌های این تیم از سوی استقلال برای بازی در زمین بی‌طرف کاملاً غیرمنصفانه به نظر می‌رسد.
 
 
هزینه برای هیچ
دیاباته، شبحی از گلزن فصل قبل
 شیخ دیاباته فصل بیست‌ و یکم دیگر در کناراستقلال نیست. واقعیت این است که شیخ از شرایط مالی استقلال اصلاً راضی نیست و این موضوع را بارها با قهرهای خود ثابت کرده. دیاباته که فصل پیش در استقلال خیلی خوب ظاهر شد و توانست آقای گل لیگ برتر شود، در فصل جاری اصلاً خوب نبود و فقط در بازی‌های آسیایی خوش درخشید. شیخ در فصل بیستم یا مصدوم بود و یا به دلیل نگرفتن مطالبات خود در کنار استقلالی‌ها کار نکرد. اخیراً هم شیخ دیاباته به دلیل شکایتی که از استقلال کرده این تیم را به زحمت انداخته است. دیاباته به دلیل دوری از استقلال و عدم آمادگی حتی نتوانست در دربی برای استقلالی‌ها بازی کند و اینطور که گفته می‌شود برای فصل بیست و یکم یکی از خروجی‌های استقلال محسوب می‌شود. استقلال به همراه مجیدی خوب نتیجه گرفته و این احتمال وجود دارد که بتواند در جام حذفی قهرمان شود. فرهاد اگر استقلال را در جام حذفی به قهرمانی برساند برای فصل آینده در این تیم هم ماندنی می‌شود و لیست خود را به مدیران استقلال می‌دهد. اما اینطور که از شواهد پیدا است بعید به نظر می‌رسد که شیخ برای فصل آتی یکی از شاگردان مجیدی باشد.
 

 


Page Generated in 0.0058 sec