printlogo


کد خبر: 232624تاریخ: 1400/4/28 00:00
سوژه‌ها

آلوز با طبل به توکیو رفت
دنی آلوز نمی‌خواهد در المپیک دلش برای خانه تنگ شود، به همین دلیل یک طبل با خود به توکیو آورده است. این مدافع کهنه‌کار و 38ساله در لیست برزیل برای المپیک قرار گرفته است. اما آلوز همچنان همان بازیکن عجیب و غریب است و تصاویری که از او گرفته شده نشان می‌دهد او با تیمبایش وارد توکیو شده است.
این ساز متعلق به ایالت باهیا در برزیل است؛ جایی که آلوز در آن زاده و بزرگ شده است.
این مدافع راست سابق بارسلونا امیدوار است این ساز برایش خوش‌شانسی به‌همراه داشته باشد.
برزیل در المپیک 2016 ریو قهرمان شد و حالا همه نگاه‌ها به آلوز است تا او تیم را به قهرمانی دیگری برساند. نیمار در لیست 18نفره برزیل حضور ندارد.
گابریل از آرسنال، دیه‌گو کارلوس از سویا و داگلاس لوییز از آستون‌ویلا هم دیگر بازیکنان مشهور تیم برزیل هستند.
 
 
پیراهن تورینو، یادبود دوستی ابدی با ریور پلات
پیراهن جدید تورینو طرحی از دوستی ابدی آنها با ریور پلات دارد. تورینو از پیراهن دوم خود برای فصل 22-2021 رونمایی کرده است.
این پیراهن سفید است و یک نوار قرمز از شانه چپ تا پای راست روی آن نقش بسته است. این طرح مانند پیراهن ریور پلات است. البته به‌جای رنگ قرمز روشن ریور پلات، از رنگ ارغوانی سنتی تورینو در آن استفاده شده است.روی این نوار نوشته شده: eternal Amistad که به اسپانیایی می‌شود «دوستی ابدی». در داخل یقه هم تاریخ 29 مه 1949 درج شده است.
در 4 مه 1949 بود که هواپیمای حامل بازیکنان تورینو، که بهترین تیم تاریخ این باشگاه را تشکیل می‌دادند، در فاجعه سوپرگا سقوط کرد و منفجر شد. کل بازیکنان اصلی و ذخیره‌ها جان باختند و اگری اربستین، مربی اسطوره‌ای باشگاه، یک مربی دیگر، دو مقام باشگاه، سه خبرنگار و چهار عضو کادر پرواز هم جان خود را از دست دادند. دو روز بعد بیش از 500هزار نفر به خیابان‌های تورین رفتند تا مراسم تشییع جنازه را برگزار کنند.
در 29 مه 1949 ریور پلات به ایتالیا رفت تا با تیمی از بازیکنان سری آ که پیراهن تورینو را به تن داشتند بازی کند. عواید این بازی نصیب خانواده‌های درگذشتگان شد. آلفردو دی‌استفانو اسطوره‌ای هم در آن بازی حضور داشت و حالا تورینو پیراهن یادبود آن بازی را 72 سال بعد رونمایی کرده است.
 

 


Page Generated in 0.0048 sec