printlogo


کد خبر: 232619تاریخ: 1400/4/28 00:00
تیم ۴ نفره وزنه‌برداری هفتم مرداد به توکیو می‌رود
بیرانوند سرپرست شد، برخواه سرمربی

ایران ورزشی- ترکیب چهار نفره تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان طبق اعلام و زمانبندی کمیته اعزام قرار است روز هفتم مرداد ماه برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ تهران را به مقصد توکیو ترک کنند.
 در این تیم با توجه به اینکه علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از سوی کمیته برگزاری مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های المپیک به عنوان (ITO) یا همان داور و عوامل اجرایی مسابقات وزنه‌برداری گزینش شده و در توکیو با این سمت حاضر می‌شود، محسن بیرانوند دبیر فدراسیون با پست سرپرستی تیم وزنه‌برداری و محمدحسین برخواه به عنوان سرمربی راهی ژاپن می‌شوند.
بعد از آنکه کمیته ملی المپیک اعلام کرد پریسا جهانفکریان به دلیل انجام عمل جراحی قادر به حضور در بازی‌های المپیک توکیو نیست، تیم ملی وزنه‌برداری ایران با وجود کسب سه سهمیه المپیک، تنها با دو وزنه‌بردار هفتم مرداد ماه به توکیو می‌رود.
 به این ترتیب علی هاشمی و علی داودی دو نماینده وزنه‌برداری ایران در دسته‌های وزنی 109 و 109+ کیلوگرم بازی‌های المپیک 2020 هستند که به ترتیب به‌عنوان نفرات چهارم و دوم رنکینگ به سهمیه المپیک رسیدند.
با توجه به اینکه وزنه‌برداری تنها دو سهمیه دارد و مسابقات اوزان مختلف نیز در زمان مجزا برگزار می‌شوند، تنها مجوز همراهی یک مربی به تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان داده شد که آن هم به محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی تعلق گرفت. البته محسن بیرانوند دبیر فعلی فدراسیون وزنه‌برداری نیز که سابقه سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری ایران را در رقابت‌های جهانی آمریکا دارد به‌عنوان سرپرست تیم، وزنه‌برداران و برخواه را در توکیو همراهی می‌کند.
بیرانوند با توجه به سابقه مربیگری که دارد قطعاً در کار فنی نیز می‌تواند به تیم اعزامی کمک کند.
البته فدراسیون وزنه‌برداری به دنبال این بود که علاوه بر این چهار نفر، پریسا جهانفکریان را به‌عنوان وزنه‌بردار و علی جباری را نیز به‌عنوان مربی به توکیو اعزام کند و جهانفکریان وزنه سبکی را بالای سر ببرد اما در نهایت با اعزام آنها مخالفت شد.
 تیم ملی وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک 2016 ریو موفق شد با کسب 2 نشان ارزشمند طلایی رنگی که سهراب مرادی و کیانوش رستمی کسب کردند بهترین نتیجه را در ریو کسب کند اما امسال و در بازی‌های توکیو بعید است وزنه‌برداران اعزامی کشورمان به ژاپن بتوانند نتایج درخشان دوره قبل را تکرار کنند.

Page Generated in 0.0061 sec