printlogo


کد خبر: 232617تاریخ: 1400/4/28 00:00
پس از استعفای مریم منظمی
کرسی نایب رئیسی وزنــه‌بــرداری بانـوان هنـــوز صاحــب نــدارد!

ایران ورزشی- بعد از استعفای بی سروصدای مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری، اینطور به نظر می‌رسید که رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به سرعت گزینه‌ای جدید را جایگزین کند تا برای مسابقات جهانی 2021 گرجستان که درفاصله زمانی اندکی تا بازی‌های المپیک توکیو قرار است برگزار شود، کرسی نایب رئیسی بانوان وزنه‌برداری ایران بلاتکلیف و بی‌صاحب به امان خدا رها نشود اما با توجه به سفر علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به توکیو اینطور که پیداست لااقل تا پایان رقابت‌های المپیک از معرفی نایب رئیس جدید برای گرفتن سکان هدایت بانوان وزنه‌برداری خبری نیست! این در حالی است که چهره‌های شناخته شده وزنه‌برداری بانوان قطعاً از این خلأ و بی‌برنامگی که در بخش بانوان وجود دارد در مسیر پیش رو ضربه خواهند خورد.
به تازگی وزنه‌برداری بانوان دو اتفاق ویژه و تاریخی را تجربه کرده است. رشته‌ای که از عمر آن مدت زمان کمی می‌گذرد، روز نهم خرداد ماه توسط یکتا جمالی در مسابقات جوانان جهان به اولین مدال ارزشمند جهانی خود رسید. در ادامه نیز روز 12 تیر ماه با انصراف ورزشکار ساموآ، سهمیه سنگین وزن بانوان از آن پریسا جهانفکریان شد، هرچند او به دلیل جراحی نمی‌تواند از این سهمیه غیرمنتظره استفاده کند اما رسیدن به سهمیه المپیک در حالی‌که هنوز عمر وزنه‌برداری بانوان ایران به 4 سال هم نرسیده، اتفاق خوب و وِیژه‌ای بود که توسط دختران و زنان توانمند ایرانی برای وزنه‌برداری ما رقم خورد.
با این وجود در میانه این دو اتفاق، مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری که یکی از همراهان تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان بود، خیلی بی سر و صدا و در سکوت خبری پس از حضور در یک جلسه خصوصی با رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بلافاصله از سمت خود استعفا کرد! خداحافظی غیرمنتظره‌ای که کار را برای ادامه روند موفقیت‌های زنان و دختران وزنه‌برداری ایران در مسیر پیش رو اندکی دشوارتر از قبل کرد. زیرا در شرایط فعلی که پس از بازی‌های المپیک توکیو مهرماه سال جاری مسابقات جهانی بزرگسالان را در کشور گرجستان پیش رو داریم، فدراسیون وزنه‌برداری هنوز نایب رئیس بانوان ندارد. به همین دلیل و با توجه به اینکه قطعاً دختران و زنان توانمند کشورمان نیز قرار است در این رقابت‌ها شرکت کنند، مطمئناً نبود لیدری توانمند در این بخش مشکلات عدیده‌ای پیش روی این بخش ایجاد خواهد کرد. حالا که یکتا جمالی دختر شایسته وزنه‌برداری ایران موفق شد در پیکارهای جوانان جهان مدال برنز برای کشورمان کسب کند، او به خاطر شرایط سنی ایده‌آلی که دارد، همچنان شانس زیادی برای کسب مدال ارزشمند دیگری در رده سنی نوجوانان نیز خواهد داشت. همچنین در رده بزرگسالان چهره‌های شاخصی همچون الهام حسینی، پریسا جهانفکریان، پوپک بسامی، الناز باجلانی و... هستند که می‌توانیم روی درخشش آنها در رقابت‌های قهرمانی جهان حساب ویژه باز کنیم. بنابراین ساماندهی برنامه‌های بانوان در ماه‌های پیش رو از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که وزنه‌برداری بانوان حالا در مسیر حساسی قرار گرفته و بیش از پیش برنامه‌ریزی و حمایت از این رشته اهمیت دارد. البته با توجه به اینکه علی مرادی رئیس فدراسیون عازم توکیو شده، قطعاً تا پایان رقابت‌های المپیک خبری از معرفی نایب رئیس بانوان نخواهد بود.
 

Page Generated in 0.0059 sec