printlogo


کد خبر: 232616تاریخ: 1400/4/28 00:00
آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان در بوداپست
پهلوانک‌ها سرشاخ با کرونا

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان راهی مسابقات جهانی شدند و از امروز رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان با مسابقات 5 وزن اول شروع می‌شود. هدایت تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان بر عهده مسعود هاشم‌زاده است و تیم آزاد هم با سرمربیگری محمد طلایی راهی این رقابت‌ها شده و برای رسیدن به قهرمانی در جهان تلاش می‌کند.
برگزاری مسابقات نوجوانان جهان با وجود لغو رقابت‌های قهرمانی آسیا نشان از اهمیت رقابت‌های این رده برای اتحادیه جهانی دارد. به حدی مهم که شاید برای اتحادیه جهانی کشتی این مسابقات از برگزاری المپیک هم مهم‌تر باشد. مسابقات رده نوجوانان در واقع سرچشمه قهرمان پروری در کشتی دنیا محسوب می‌شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا این مسابقات در دو سال گذشته با مشکل روبه‌رو شد. تعلیق مسابقات در رده نوجوانان ورود ستاره‌ها به دنیای قهرمانی را مختل می‌کند و خیلی از استعدادهای ناب کشتی در همین رده نوجوانان از بین می‌روند. سال گذشته که نه قهرمانی آسیا و نه قهرمانی جهان برگزار شد اما امسال اتحادیه خیلی سعی کرد که هم قهرمانی آسیا و هم قهرمانی جهان را برگزار کند.
با شیوع مجدد کرونا در آسیا به ناچار مسابقات لغو شد اما در قهرمانی جهان اتحادیه پای برگزاری مسابقات ایستاد و در نهایت هم مسابقات از امروز آغاز می‌شود. همان تعویق یکساله مسابقات این دغدغه را به وجود آورده که تا سال‌ها کشتی دنیا از این بابت آسیب بخورد. بخصوص کشورهای آسیایی که هنوز با شروع فعالیت باشگاه‌ها با مشکل روبه‌رو هستند.
کشتی ایران هم برای انتخاب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان انتخابی برگزار کرد که بسیاری به این برگزاری انتخابی هم ایراد گرفتند اما فدراسیون کشتی به هر شکلی بود، مسابقات انتخابی را برگزار کرد تا این شور و شوق ورود به کشتی متوقف نشود. اتحادیه جهانی کشتی به دنبال بازگرداندن نظم و امید به زندگی در کشتی است. حالا پهلوانک‌های کشتی با کرونا سر شاخ شدند تا نشان بدهند امید آنها به زندگی با کشتی و قهرمانی با وجود همه مشکلاتی که کووید به وجود آورد، کم نشده است.
در اینجا اما این امید و علاقه‌مندی به کشتی با برگزاری مسابقات و کسب نتیجه حاصل می‌شود و به همین دلیل برای کشتی ایران در این دوره کسب نتیجه مهم است.
البته در رده نوجوانان و حتی جوانان مهم آموزش صحیح کشتی به نوجوانان است اما در کنار آن کسب نتیجه در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که می‌تواند نشان دهنده درست طی شدن مسیر باشد و البته پتانسیل هر کشور را در ورود قهرمانان نوجوان به رده جوانان هم نشان می‌دهد. حالا تیم تحت هدایت محمد طلایی از امروز روی تشک می‌رود تا نشان بدهد که چند قهرمان را برای آینده کشتی در درون خودش دارد. محمد طلایی سابقه درخشانی در کار کردن به همراه نوجوانان و جوانان دارد و این توقع وجود دارد که تیم او بتواند باز هم در نوجوانان خوش بدرخشد و همانطوری که قهرمانانی چون یونس امامی، علیرضا کریمی و حسن یزدانی را از جوانان به بزرگسالان رساند، این بار هم نام‌آورانی را برای آینده کشتی بسازد. تیم محمد طلایی در این مسابقات را در وزن ۴۵ کیلوگرم حسین احمدی، در وزن ۴۸ کیلوگرم علی یحیی‌پور، در وزن ۵۱ کیلوگرم علی خرم دل، در وزن ۵۵ کیلوگرم شهداد خسروی، در وزن ۶۰ کیلوگرم محمدرضا شاکری، در وزن ۶۵ کیلوگرم علی رضایی، در وزن ۷۱ کیلوگرم سیدحسن اسماعیل‌نژاد، در وزن ۸۰ کیلوگرم مجید باقری، در وزن ۹۲ کیلوگرم ابوالفضل یاراحمدی و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم امیررضا معصومی تشکیل دادند. یک تیم کاملاً کم تجربه که بدون برگزاری مسابقه تدارکاتی و حتی حضور در قهرمانی آسیا راهی قهرمانی جهان شده و حالا همه توقع قهرمانی دارند.

Page Generated in 0.0058 sec