printlogo


کد خبر: 232615تاریخ: 1400/4/28 00:00
خبر و مصاحبه

تمجید کمیته بین‌المللی پارالمپیک 
والیبال نشسته ایران پرافتخارترین تیم حاضر در توکیو  
کمتر از چهل روز به آغاز رسمی بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ باقی مانده و در این فاصله، وبسایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به بررسی حضور تیم‌ها و چهره‌های مطرح از کشورهای گوناگون پرداخته است. یکی از رشته‌های پرطرفدار و جذاب رقابت‌های پارالمپیک والیبال نشسته است و در این دوره از بازی‌ها در بخش زنان هشت تیم و در بخش مردان نیز هشت تیم از کشورهای بوسنی و هرزگووین، برزیل، چین، مصر، آلمان، ژاپن، ایران و روسیه حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران نیز با شش عنوان قهرمانی بازی‌های پارالمپیک، پرافتخارترین تیم والیبال نشسته مردان محسوب می‌شود و از بازی‌های پارالمپیک سیدنی ۲۰۰۰، تیم ملی ایران تمامی دیدارهای فینال را مقابل تیم بوسنی برگزار کرده است.
تیم ایران همچنین دو عنوان نایب قهرمانی بازی‌های پارالمپیک را در کارنامه خود ثبت کرده و در تلاش است تا نهمین حضورش در بازی‌های پارالمپیک همراه با کسب هفتمین عنوان قهرمانی باشد.
 
 
کرونا، ملی‌پوش بوکس را به کما برد
 ابراهیمی: حال مهدی رو به بهبود است
ابتلا به بیماری کرونا ملی پوش بوکس ایران را چندی روزی زمینگیر کرد. مهدی خسروی بوکسور ملی‌پوش ایران که به واسطه کولبری‌اش در سال‌های گذشته خبرساز شده بود، پس از عمل جراحی پولیپ بینی و بی‌اطلاعی پزشکان از ابتلای او به ویروس کرونا، به کما رفت و در ICU بیمارستان امام سجاد شهریار بستری است. البته طبق آخرین خبرها حال او نسبت به روزهای گذشته رو به بهبود است و در حال حاضر هوشیاری او روی ۸ است. مهدی ابراهیمی رئیس هیات کردستان درتشریح ماجرای این بیماری گفت: «موضوع از این قرار بوده که مهدی به خاطر مشکل پولیپ بینی به بیمارستان امام سجاد شهریار مراجعه می‌کند تا جراحی شود و دکتر از او می‌خواهد تا پیش از عمل تست PCR را جهت مشخص شدن مبتلا بودن یا نبودنش به کرونا انجام دهد که از انجام این ‌کار خودداری می‌کند.» ابراهیمی ادامه داد: «طبق گفته دکتر چون این عمل مستقیماً با دستگاه تنفسی فرد ارتباط دارد، باید مبتلا بودن یا نبودن مهدی به کرونا مشخص می‌شد که خود مهدی اعلام کرده چون ملی‌پوش بوده و دو هفته یک بار تست داده، از سلامت خود مطمئن است. این ادعای مهدی در صورتی است که تقریباً دو ماه می‌شود که اردوهای تیم ملی به خاطر المپیک‌ محدود به ۸ نفر است و او در این اردوها حضور نداشت.» رئیس هیأت بوکس کردستان درباره اظهار نظر پزشکان گفت: «با این حال دکتر او به صحبت‌های مهدی اعتماد می‌کند و بعد از عمل متوجه می‌شوند که او کرونا داشته و ریه‌های این بوکسور درگیر است که مشکل ساز می‌شود. متأسفانه روز گذشته هوشیاری او حتی به مرز ۵ و ۶ رسید که خطرناک بود.»
 
 
یزدانی یا سعدالله‌اف کدام محبوب‌تر است؟
جنگ واقعی در فضای مجازی
رقابت مجازی ۱۶ قهرمان کشتی آزاد المپیک توسط اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد و حسن یزدانی و عبدالرشید سعدالله‌اف روس با رأی طرفداران کشتی راهی فینال شدند. اتحادیه جهانی کشتی در آستانه رقابت‌های المپیک توکیو، نظرسنجی محبوب‌ترین قهرمانان ادوار مختلف کشتی آزاد المپیک را برگزار کرد. در این نظرسنجی که با حضور ۱۶ قهرمان نام آشنای کشتی آزاد المپیک برگزار شد، حسن یزدانی از ایران و عبدالرشید سعدالله‌اف ملقب به تانک روس راهی فینال شدند. یزدانی در این نظرسنجی با رأی طرفداران کشتی جهان، به ترتیب مقابل کایل اسنایدر از آمریکا، طاها آکگل از ترکیه و بوایسار سایتیف روس پیروز شد و به فینال رسید. رسول خادم دیگر آزادکار ایرانی در این نظرسنجی بود که برابر الکساندر مدوید در دور نخست با رأی طرفداران کشتی به برتری رسید اما در ادامه برابر عبدالرشید سعدالله‌اف روس شکست خورد. حالا فینال بین یزدانی و سعدالله‌اف روس است که شاید روزی این رقابت مجازی در دنیای واقعی هم انجام شود.

Page Generated in 0.0052 sec