printlogo


کد خبر: 232613تاریخ: 1400/4/28 00:00
شب سرنوشت در پرده آخر لیگ یک
دوتا از ســــه‌تا

آرین برزگر  

تکلیف مشخص شده و فقط سه تیم 57 امتیازی بالای جدول بازی‌های‌شان اهمیت دارد. قبل از رسیدن به ایستگاه پایانی لیگ یک سقوط سه تیم گل‌ریحان، نود ارومیه و چوکای تالش قطعی شد؛ تیم‌هایی که در طول فصل نوسان زیاد و روزهای پرخبری را پشت سر گذاشتند. تغییرات پیاپی مربی یکی از دلایل اصلی ناکامی این سه تیم بود که در نهایت نتیجه‌ای جز سقوط برای‌شان نداشت.
اما روز آخر که اصلاً بعید نیست یکی، دو بازی به‌دلیل کم‌اهمیت بودن و مشکلات مالی تیم‌ها و از همه مهم‌تر درگیری با شیوع ویروس کرونا برگزار نشود. تیم فجرسپاسی که از پنج بازی آخرش چهار پیروزی و یک تساوی را به دست آورد و همین 13 امتیاز که شش امتیازش از بازی با مدعیان بود باعث شد به صدر برگردند، امروز میهمان تیم سقوط کرده گل‌ریحان هستند. تیم کرجی که به‌عنوان اولین تیم، سقوطش را به لیگ دسته دوم قطعی کرد، از 33 بازی قبلی‌اش 71 گل دریافت کرده که به‌طور میانگین بیش از دو گل در هر بازی بوده و ضعیف‌ترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده است. این تیم هفته گذشته شش گل از شهرداری آستارا دریافت کرد. جالب این که در میان سه تیم سقوط‌کرده فقط بازی این تیم با حریفش اهمیت دارد.
تیم هوادار هم با رضا عنایتی شرایط خوبی برای صعود دارد؛ اول اینکه آنها میزبان هستند و دوم اینکه بقای حریف‌شان در لیگ هفته گذشته حتمی شده اما بدون شک با تمام توان به زمین می‌آیند تا جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند. تیم شهر آستارا در نیم‌فصل اول صدرنشین بود و بعد از جدایی پایان رأفت و کادر فنی‌اش به‌سرعت مسیر نزول را در پیش گرفتند و اگر امروز در لیگ یک ماندند به‌دلیل همان امتیازهایی بود که در نیم‌فصل اول به دست آوردند. از آن طرف تفاضل گل هوادار به عدد 15 رسیده و همین فاصله سه گلش با تیم بادران حاشیه امنیت خوبی برای‌شان ایجاد کرده است. هوادار بعد از خیبر با 41 گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ هستند.
بادران اما کار سخت‌تری نسبت به دو مدعی دیگر دارد. آنها نه‌تنها میهمان هستند بلکه با تیمی بازی دارند که خیلی سخت در خانه امتیاز از دست می‌دهند. تفاضل گل بادران 12 است و اگر هوادار با یک گل شهرداری آستارا را شکست دهد، آن‌وقت بادران با پیروزی ۴ بر صفر هم می‌تواند به‌عنوان تیم دوم صعود کند، چون در این شرایط تفاضل گل‌شان برابر اما گل زده بادران بیشتر می‌شود. البته می‌دانیم زدن 4 گل به ملوان شاید غیرممکن نباشد اما بسیار سخت است. شاید بادرانی‌ها باید امیدوار باشند دو تیم هوادار و فجر مقابل حریفان‌شان برنده نشوند و آن‌وقت آنها با پیروزی یک بر صفر هم می‌توانند لیگ برتری شوند.
اما سایر بازی‌ها با هر نتیجه‌ای رقم بخورد هیچ تأثیری در سرنوشت تیم‌های برنده و بازنده نخواهد داشت. چوکای تالش سقوط‌کرده باید به زمین آرمان‌گهر برود. نود ارومیه میهمان خیبر خرم‌آباد است. این دو مسابقه شاید به دلایلی که اشاره شد، برگزار نشود.
خوشه‌طلایی هم که هفته گذشته شانس صعودش را از دست داده، پذیرای رایکای بابل است. مس کرمان هم بعد از باخت خانگی به هوادار حسرت صعود به لیگ برتر را به دل هوادارانش گذاشت و حالا باید برای یک بازی تشریفاتی به زمین استقلال خوزستان برود. داود مهابادی هم با شاهین بوشهر که هفته گذشته با شکست سنگین مقابل فجر از صعود به لیگ برتر جا ماند، میزبان استقلال ملاثانی است.
به هر حال مسابقات این فصل لیگ یک هرچه بود امشب به پایان می‌رسد و تیم‌هایی که از صعود باز می‌مانند افسوس و حسرت روزهایی را می‌خورند که امتیاز از دست دادند. این مسابقات با وجود شرایط کرونا با نظم خوبی برگزار شد و انتظار می‌رود در فصل آینده و از همان ابتدا با چیدمان‌های خوب داوری، میزان اشتباهات را به حداقل برسانند.
 
دوشنبه ۲۸/۴/۱۴۰۰، ساعت ۱۹:۴۵
قشقایی شیراز پارس‌جنوبی جم
داور: جواد بختیاری
 کمک‌ها: مسعود شیرانی، نوید عسگری
ملوان بندرانزلی بادران تهران
داور: رضا کرمانشاهی
 کمک‌ها: علی‌اکبر نوری، حمیدرضا کنعانی
آرمان‌گهر سیرجان چوکای تالش
داور: جواد بیگدلی
کمک‌ها: مهرداد نجفی، هاشم خدابنده‌لو
رایکای بابل خوشه‌طلایی ساوه
داور: محمد امیرنژاد
 کمک‌ها: محسن دوستان، سعید محمدی
خیبر خرم‌آباد نود ارومیه
داور: میثم عباسپور
 کمک‌ها: داریوش کمری، حسینعلی سلطانی
استقلال خوزستان - مس کرمان
داور: علی آقاجری
 کمک‌ها: غلامرضا محمدی، فرزاد ایمانی‌نژاد
هوادار تهران شهرداری آستارا
داور: عبدالنبی پورخلف
 کمک‌ها: مازیار معتمدنیا، جمیل محمدنیا
شاهین بوشهر استقلال ملاثانی
داور: مجتبی مختاری
کمک‌ها: محمدرضا بیژنی، رضا لیلامی
گل‌ریحان البرز فجرسپاسی شیراز
داور: سیدعلی‌اصغر مومنی
کمک‌ها: هادی طوسی، مرتضی سلمان‌نژاد

Page Generated in 0.0059 sec