printlogo


کد خبر: 231298تاریخ: 1400/4/1 00:00
قرارداد من با فدراسیون فوتبال تا سال 2023 است
اسکوچیچ: من هنوز سرمربی تیم ملی هستم

انتخاب دراگان اسکوچیچ برای سرمربیگری تیم ملی انتقادهای زیادی را به‌همراه داشت. خیلی‌ها او را در حد و اندازه تیم ملی نمی‌دانستند و معتقد بودند نمی‌تواند نتیجه لازم را بگیرد. اسکوچیچ اما با چهار برد پیاپی در منامه نشان داد او اعتماد هواداران و مسئولان فدراسیون فوتبال را به‌خوبی پاسخ داد.
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایطی که از پس این انتقادها برای او به وجود آمده بود اینطور توضیح داد: «واقعاً شرایط فاجعه‌آمیزی برای من بود. برای من خیلی سخت بود که در زمین کار نکنم و بازی‌ها را انجام ندهم. بی‌صبرانه منتظر این بازی‌ها بودم تا نشان بدهم از پسش برمی‌آیم. من نمی‌دانم کرونا کی از بین می‌رود. روزهایی که از سر گذراندم خیلی سخت بود. دلیل استیصال من این بود که در یک ویدئوکنفرانس با AFC متوجه شدیم قرار است در بحرین بازی کنیم. نتوانستم خودم را کنترل کنم چون فهمیده بودم نقشه از چه قرار است. می‌دانستم تیم خیلی خوبی داریم و می‌دانستم از پس مدیریت این کار برمی‌آیم.»
او گفت: «تمام تصمیماتی که گرفته شد واقعاً خوب بود و نتایج هم حاکی از این موضوع است. فشار روی بازیکنان را مدیریت کردیم و واقعاً کار راحتی نبود. رقبای ما سه بازی داشتند و این یک مزیت برای آنها بود. برای آبرسانی به بدن بازیکنان کلی برنامه‌ریزی شد. با چندین متخصص بین‌المللی صحبت کردم. ما پروتکل‌هایی تعریف کردیم، مثلاً دو روز قبل از بازی بازیکنان کربوهیدرات مصرف می‌کردند. بعد از بازی محلول‌های خاصی برای استفاده بازیکنان تعریف کرده بودیم. من نگران فشاری بودم که روی بازیکنان بین بازی‌ها وجود داشت. بین بازی‌ها فقط فرصت داشتیم تمرینات بازیابی را انجام بدهیم. وضعیت طوری بود که فاصله کمی بین دو بازی داشتیم. اگر یک اشتباه کوچک انجام می‌شد باعث خستگی بازیکنان می‌شد.»
او درباره اینکه بعضی‌ها اعتبار بردهای تیم ملی را به بازیکنان می‌دهند، توضیح داد: «مطمئن نیستم، چند ماه پیش هم فکر می‌کردند اینها نسل طلایی هستند یا نه. البته هرکسی انتظار دارد قدرش دانسته شود و سهمش را در موفقیت لحاظ کنند. خیلی خوب است که درباره نسل طلایی فوتبال صحبت شود. هر چیزی که به جو مثبت فوتبال کمک کند من را خوشحال می‌کند. می‌توانید این نسل طلایی را بدون مربی به زمین بفرستید تا ببینید چه می‌شود. من مطمئنم آنها می‌توانند قضیه را خوب مدیریت کنند و این کنایه نیست.»
اسکوچیچ در پاسخ به این پرسش که شرایطش در تیم ملی چیست هم توضیح داد: «من هنوز سرمربی تیم ملی ایران هستم و قرارداد دارم. همین که اینجا هستم و با شما صحبت می‌کنم یعنی خانه نرفته‌ام و قرارداد دارم. قرارداد من مثل ویلموتس بالا نیست. قرارداد من تا سال ۲۰۲۳ است ولی این ذکر شده اگر در دور بعد صعود نکنیم یا به جام‌جهانی نرویم قرارداد فسخ می‌شود. قرارداد من تا سال ۲۰۲۳ است اما بستگی به عملکرد دارد. قرارداد دارم و چیزهایی که واقعیت دارد به شما می‌گویم. من قرارداد دارم و اگر شرایط عادی باشد این تمدید می‌شود. در قرارداد ذکرشده اگر نتیجه نگیریم می‌توانند قرارداد را فسخ کنند. قرارداد من بندهای زیادی ندارد و مختصر است. شاید نیاز باشد هر زمان که فدراسیون فکر کند من خوب نیستم تغییرم بدهد. نیازی به مذاکره نیست چون قرارداد وجود دارد. من بعد از برگشت به ایران با رئیس فدراسیون صحبتی انجام ندادم. رابطه من با رئیس فدراسیون حرفه‌ای است. انتظار یک رابطه خیلی دوستانه ندارم. این موضوعی نیست که من درباره‌اش تصمیم بگیرم. من قرارداد دارم و مسائل دیگر به من ارتباطی ندارد. من اینجا برای پیگیری نشانه‌ها نیستم. کارم را انجام دادم و قرارداد دارم. مدیریت فدراسیون تصمیم می‌گیرد. این همه ماجراست. من بی‌نهایت سختکوشی کردم. افتخار من این است که مربی تیم ملی باشم. هدف من این است که به جام‌جهانی راه پیدا کنم. فکر می‌کنم تا حد قابل ملاحظه‌ای در این قضیه سهم داشتم.»
اسکوچیچ تأکید کرد: «می‌خواهم از صمیم قلب بگویم فکرم را درگیر این مسائل نکردم. به من اعتماد شد و از پسش برآمدم. ذهنم را درگیر اینکه چه تصمیمی قرار است گرفته شود نمی‌کنم. این مسئولیت من نیست. ذهنم را درگیر چیزهایی که روی آن کنترلی ندارم نمی‌کنم. سهم من در این موفقیت قابل ملاحظه بود. دوست ندارم ترحم‌برانگیز باشم یا از طرفی سیاست‌مدارانه حرف بزنم. من آمادگی ادامه دادن با تیم ملی را دارم چون ۱۵ ماه سخت کار کردم. اگر فدراسیون تصمیم دیگری داشته باشد باید بدانیم من یک آدم عادی هستم. تیم ملی برد خوبی داشته و من از آن لذت می‌برم.»

Page Generated in 0.0057 sec