printlogo


کد خبر: 231277تاریخ: 1400/4/1 00:00
خطیبی: در حق تراکتور و زنوزی ظلم کرده‌اند

 
 رسول خطیبی، سرمربی تراکتور با اعتراف به نقش دلالان در این تیم اعلام کرد که با اتفاقات رخ داده دلالی قدرت گرفت و با خط دهی در این فضای کثیف، بازیکن و مربی آوردند. خطیبی با اشاره به ظلمی که به تراکتور و زنوزی شد، می‌گوید: «با مالکیت و هیأت مدیره در اولین روز صحبت کرده‌ام و برنامه داریم تا تیم را برای فصل‌های آتی ببندیم و برای فصل بعد تیمی بسته خواهد شد که برای سه فصل، نیاز‌های فنی تراکتور تأمین شود، ولی متأسفانه آقایان مدیر در این باشگاه به هوادار و مالک ظلم کرده‌اند و تیمی بسته‌اند که بازیکن بدون یک دقیقه بازی 20 میلیارد طلبکار شده یا مهاجمی آورده‌اند که ماهیانه 400 میلیون حقوق می‌گرفت و در یک فصل و نیم سه گل هم نزده. اینها به فوتبال آذربایجان خیانت کرده‌اند و لازم می‌دانم این را بگویم که برخی از مدیران گذشته از اعتماد آقای زنوزی سوءاستفاده و در حق تراکتور و آقای زنوزی ظلم کرده‌اند. تیم موجود با تفکرات پنج مربی بسته شده و در ابتدای هر سال با تغییرات زیادی هم در بازیکنان همراه بوده که حجم این تغییرات هرگز به نفع تراکتور نیست. این یک اصل غیر قابل انکار است که لازمه موفقیت در فوتبال ثبات است و تنها این سیستم دلالی است که از رفت و آمدها نفع برده است.» 
سرمربی تراکتور درباره اینکه باید جلوی این ساختار نامنظم فنی گرفته می‌شد، می‌گوید: «سرمربی دوست نداشت به خاطر ساختار فنی تراکتور خود را درگیر کند. این چنین بود که آقایان آمدند و رفتند و تنها چیزهایی که ماند هزینه‌های چند صد میلیاردی روی دست بخش خصوصی و شخص آقای زنوزی و دل‌شکستگی و اعصاب خردکنی برای هوادار.»
 رسول خطیبی با بیان اینکه از نبود هواداران در استادیوم سوءاستفاده شده و برخی مجازی‌ها آمدند و خود را هوادار نامیدند و با همه مشکل داشتند، و بزرگترین ضربه از نبود هوادار را تراکتور خورد، می‌گوید: «در این میان دلالی قدرت گرفت و با خط دهی در این فضای کثیف، بازیکن آوردند، ارنج دادند، مربی آوردند و دیگر ما فضای خالص هواداری را شاهد نبودیم و نمی‌دانم دوست کیست و دشمن چه کسی است. متأسفانه آنقدر قدرت گرفته‌اند که فضا را کنترل و از احساسات هواداران سوءاستفاده می‌کنند. در این فضای مصنوعی و غیر واقعی نفراتی که منافع خود را از سفره تراکتور قطع شده می‌بینند در این فضای غیر واقعی و فیک جهت می‌دهند و با نام هوادار زمین و زمان را برهم می‌دوزند و متأسفانه در داخل تیم‌ها هم ریشه کرده‌اند. من به‌عنوان یک مربی دوست دارم تیمی پر از ستاره داشته باشم و ستاره واقعی بازیکنی است که چه در داخل زمین باشد و چه روی نیمکت دلش با تیم باشد و برای نام تیم خود و هوادارانش بازی کند نه اینکه با خط‌دهی‌های بیرون تلاش کنند که نتیجه بازی‌ها را تغییر دهند یا مصاحبه کند و بگوید من به خاطر هواداران تراکتور آمدم! از طرفی بیاید به عوامل باشگاه بگوید پولم را ندهید تمرین یا بازی نمی‌کنم یا تا ساعت سه نصف شب بیدار بماند و بی‌مسئولیتی در قبال باشگاه داشته باشد. من و باشگاه تصمیم داریم جلوی بعضی از این بازیکنانی که به نظر خودشان زرنگ هستند، بایستیم.» 
خطیبی با اشاره به مشکلات سال‌های گذشته ادامه می‌دهد: «در سال‌های گذشته یک ساختار فنی درست کرده بودند که سالانه صدها میلیارد هزینه می‌شد و این دیوار کج تا انتها کج بود و هیچ کسی جرأت دست زدن به آن را نداشت. مدیریت کلان هم با دیدن شرایط به دنبال راه چاره بود ولی هر تغییر ساختاری به یک جهاد نیاز داشت و هر جهادی یک قربانی و در این میان کسی نبود که برای تراکتور قربانی شود. بدون منت می‌گویم هم برای خودم، تراکتور و نام آذربایجان آمده‌ام تا این ساختار کج را اصلاح کنم و یک خبر بد به بیرون مانده‌های سفره تراکتور بدهم که ما برای فصل آتی تیمی با ساختار درست و حرفه‌ای خواهیم بست. من به‌عنوان سرمربی و تیم مدیریتی و در رأس آن مالکیت باشگاه از این ساختارسازی حرفه‌ای حمایت کرده و جلوی تمامی موانع ایستادگی خواهیم کرد و قطعاً هواداران هم از اصلاح ساختار فنی تیم حمایت خواهند کرد. قبل از ورود من چند بازیکن درخواست جدایی داشتند و از طرفی فرصت نقل و انتقالات تقریباً تمام شده بود و با همان سیستم دلالی، بازیکنان یکی پس از دیگری ساز جدایی زده بودند. آیا شخصیت تراکتور این اجازه را می‌داد که بازیکنی که دلش با تیم نیست پیراهنش را برتن کند؟ هر بازیکنی که به این تیم عرق و تعصب نداشته باشد، جایگاهی در این تیم نخواهد داشت.»

Page Generated in 0.0056 sec