printlogo


کد خبر: 231276تاریخ: 1400/4/1 00:00
آینده‌نگری گل‌گهری‌ها
قلعه‌نویی حالا حالاها در سیرجان

گزارش
امیرعباس نصراللهی     
 
به گواه تمام مربیانی که در باشگاه گل‌گهر سیرجان کار کرده‌اند، این تیم یکی از پر امکانات‌ترین تیم‌های حاضر در فوتبال ایران است. در واقع آنها تمام شرایط سخت‌افزاری را برای مربیان‌شان فراهم می‌کنند تا هیچ عذر و بهانه‌ای برای آنها باقی نگذارد.
 آنها فصل گذشته به لیگ برتر آمدند و پس از آنکه بگوویچ نتوانست در هفته‌های ابتدایی نتایج لازم را به دست آورد، جای خود را به مجید جلالی داد و این مربی پس از تقویت تیمش در نیم‌فصل و جذب بازیکنانی همچون یونس شاکری، گادوین منشا، احمدرضا زنده‌روح و... توانست سهمیه لیگ برتری گل‌گهر را حفظ کند.
اما  برای لیگ بیستم، مسئولان گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی به توافق رسیدند و حضور او باعث شد تا بازیکنان مطرح زیادی به این تیم بیایند.
 علیرضا حقیقی، بهنام برزای، مرتضی تبریزی، فرشید باقری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور و... بازیکنانی بودند که از گل‌گهر تیمی قدرتمند و تا حدودی هم مدعی ساختند. در واقع قلعه‌نویی با جذب این نفرات توقع و انتظارات را از تیمش بالا برد.
آنها امروز در مکان چهارم قرار دارند و اصلاً بعید نیست بتوانند سهمیه پلی‌آف آسیا را در همین لیگ به دست آورند. در واقع سیرجانی‌ها تا اینجای لیگ خوب نتیجه گرفتند و در جام حذفی هم مدعی 
هستند. 
گل‌گهری‌ها پس از پیروزی مقابل مس کرمان در دومین بازی هم مقابل تیم لیگ یکی قرار گرفتند و این بار پارس جنوبی را شکست دادند تا حریف آلومینیوم اراک در مرحله یک چهارم پایانی شوند. آنها حالا سه بازی تا فینال جام حذفی را پیش رو دارند و به هیچ وجه هم نمی‌خواهند این فرصت طلایی را از دست
 بدهند.
به همین دلیل مسئولان باشگاه در جلسه‌ای با امیر قلعه‌نویی برای ادامه همکاری توافق کردند. در این جلسه ضمن بحث و تبادل‌ نظر در مورد برنامه‌های پیش روی تیم فوتبال این باشگاه، توافق شد تا در دو فصل آینده، این سرمربی باتجربه که همچنان پرافتخارترین مربی لیگ برتر است، سرمربی گل‌گهری‌ها باقی بماند.
البته آنها یک پیشنهاد دیگر هم به قلعه‌نویی دادند و آن اینکه پس از پایان قرارداد دو ساله در صورت تمایل باشگاه و سرمربی تیم برای ادامه همکاری، این توافق در آینده دوباره تمدید شود. 
البته همه می‌دانیم تمام این اتفاقات به نتایجی که تیم می‌گیرد بستگی دارد. 
قلعه‌نویی چنین تجربه‌ای را در تیم متمول و پرمهره سپاهان داشت. اما وقتی نتایج دلخواه هواداران را به دست نیاورد پس از باخت به استقلال در جام حذفی برای اولین مرتبه در تاریخ مربیگری‌اش استعفا کرد. 
حالا این تصمیمی که مسئولان باشگاه گل‌گهر اتخاذ کرده‌اند یک پیامد خوب برای آینده این تیم دارد. در این شرایط حالا بازیکنان این تیم می‌دانند سرمربی فصل آینده‌شان چه کسی است و به همین دلیل برای ماندن در تیمی که امکانات بسیاری دارد چاره‌ای جز تلاش بیشتر ندارند. اتفاقی که تأثیر مثبتش را روی نتایج تیم می‌گذارد.  امیر قلعه‌نویی می‌تواند در هفته‌های پایانی لیگ به خوبی نفرات مورد نظرش برای فصل آینده را انتخاب کند.

Page Generated in 0.0042 sec