printlogo


کد خبر: 231257تاریخ: 1400/4/1 00:00
مشکلاتی که اسپانیا باید برای صعود حل کند
پاشنه آشیل

 با دو تساوی از دو بازی در یورو 2020، زنگ خطر برای اسپانیا به طور جدی به صدا درآمده است. لاروخا پس از یک بازی ناامید کننده مقابل سوئد، نتوانست مقابل لهستان هم بازی بهتری ارائه کند. این یعنی که شاگردان لوئیس انریکه باید فوراً راهی برای پیروزی مقابل اسلواکی پیدا کنند تا به مرحله حذفی صعود کنند. انریکه اعتراف کرده که تا الان برنامه‌های تاکتیکی‌اش جواب نداده است و باید راه حل‌هایی پیدا کند.
 
ضعف در ارسال پاس‌های عمقی
اسپانیا تعداد پاس و تملک توپ فراوانی دارد اما برای شکستن خطوط میانی و دفاعی رقبا دچار مشکل می‌شود. در واقع، آنها در یورو 2020، 1712 پاس داده‌اند که بیشتر از هر تیم دیگری است؛ 387 پاس بیشتر از آلمانی که در مکان دوم تیم‌های دارای بیشترین پاس قرار دارد. در بازی نخست مقابل سوئد آنها موفق به خلق موقعیت شدند اما در بازی لهستان هافبک‌ها نتوانستند برای تغذیه مهاجمان یا شکستن خطوط دفاعی حریف کاری انجام دهند.نه بازیکنان ترکیب اصلی و نه تعویضی‌ها نتوانستند لهستان را به دردسر بیندازند و اسپانیا از ناتوانی خط میانی در ارسال پاس‌های عمقی و عمودی به جای پاس‌های افقی رنج زیادی برد. نگران کننده‌تر اینکه این جنبه از بازی ماتادورها در برابر سوئد بهتر بود اما آنها باز هم نتوانستند سه امتیاز را کسب کنند.
 
اگر به اسپانیا حمله کنید، آنها را آزار می‌دهید
شمار گل‌های خورده اسپانیا کاهش یافته و این تیم از سال 2018 به بعد در یک مسابقه بیش از یک بار گل نخورده است. با این حال شواهد در یورو 2020 نشان می‌دهد که فشار کمی از جانب خطوط حمله رقبا می‌تواند ماتادورها را با مشکل روبه‌رو کند و اونای سیمون دروازه‌بان این تیم را از آن چیزی که دوست دارد، پرمشغله‌تر می‌کند.
سوئد به ندرت حمله کرد و با این وجود موقعیت‌های خوبی برای پیروزی در این بازی داشت و لهستان هم با وجود تسلط اسپانیا بر بازی، موقعیت‌های زیادی داشت.
 
کم‌‌کاری مدافعان کناری در حملات
جوردی آلبا مقابل لهستان یکی از بهترین‌های اسپانیا بود اما به خاطر عملکرد دفاعی‌اش. او در مقابل سوئد بیشتر جلو می‌رفت اما اسپانیا هنوز هم در حملات به کمک بیشتری از سوی مدافعان کناری خود نیاز دارد. مقابل لهستان آلبا و به ویژه مارکوس یورنته نتوانستند با حرکات خود در کنار زمین خطری واقعی ایجاد کنند.
 
ناکامی در گلزنی
از زمان پیروزی 6-0 برابر آلمان، اسپانیا در 540 دقیقه بازی فقط 7 گل به ثمر رسانده و در 285 دقیقه اخیر بازی‌هایش نیز فقط یک گل به ثمر رسانده است. هیچ تیمی در یورو 2020 بیشتر از اسپانیا مالکیت توپ یا حملات بیشتری نداشته است اما این برتری برای مردان انریکه فایده نداشته است. آنها در این مسابقات برای ضربه زدن به رقبا مشکل خواهند داشت مگر اینکه شروع به ایجاد موقعیت‌های خطرناک‌تر و استفاده بهتر از آنها کنند.
 
کم تجربگی
بازیکنانی مانند فران تورس، دنی اولمو و رودری به بازی در سطح بالای مسابقات لیگ قهرمانان اروپا عادت دارند اما آنها هنوز نتوانسته‌اند فرم باشگاهی خود را در رده ملی تکرار کنند. لوئیس انریکه ممکن است با افزایش فشار، به بازیکنان باتجربه‌تر خود روی بیاورد.
 
چمن هم کمکی نمی‌کند
برطرف کردن این یک مورد دیگر از عهده انریکه و تیمش خارج است. وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه کارتوخای سویا به دردسرهای اسپانیا اضافه کرده است. این زمین برای نحوه بازی آنها مناسب نیست و مشکل داشتن تیم برای پاسکاری واضح است.
منبع: مارکا 
 

Page Generated in 0.0048 sec