printlogo


کد خبر: 231255تاریخ: 1400/4/1 00:00
یونایتد می‌خواهد بیشترین دستمزد لیگ برتر را به ستاره فرانسوی بدهد اما...
منچستر باید پوگبا را بفروشد

 یان لیدیمن 

منچستریونایتد قصد دارد پل پوگبا را تبدیل به پردرآمدترین بازیکن لیگ برتر انگلیس کند. پوگبا وارد آخرین سال قراردادش با یونایتد شده و در حال حاضر هفته‌ای 300 هزار پوند دستمزد می‌گیرد. باشگاه نمی‌خواهد در حالی پا به فصل جدید بگذارد که اوضاع پوگبا نامشخص باشد. آنها می‌خواهند قراردادی پنج‌ساله به ارزش 400 هزار پوند در هفته به او پیشنهاد بدهند تا او را در منچستر نگه دارند. به این ترتیب، پوگبا اگر پیشنهادشان را قبول کند، بیشترین حقوق را در میان بازیکنان لیگ برتر خواهد گرفت.پوگبا در یورو 2020 عالی بوده و شاید پاس قطری عالی او به لوکاس ارناندس در بازی فرانسه و آلمان را بتوان بهترین نمایش مهارت در این مسابقات دانست. این پاس در نهایت منجر به گل فرانسه شد.

فقط یک بازیکن خیلی خوب است که می‌تواند به چنین پاسی فکر کند و تنها یک بازیکن بهتر است که می‌تواند آن را عملی سازد.
پوگبا همین است. او واقعاً بازیکن خوبی است؛ هم از نظر فنی و هم از نظر اینکه چه تصویری از بازی دارد و چگونه فرصت‌ها را می‌بیند. پوگبا در آن بازی بسیار عالی بود. او اغلب در فرانسه همین است و در فینال جام جهانی 2018 در مسکو هم گل زد.
اما طرفداران منچستر یونایتد از خود می‌پرسند که چرا او هرگز در این سطح برای تیمشان بازی نکرده است. پوگبا تقریباً پنج سال است که در یونایتد حضور دارد. او پس از یورو 2016 به یونایتد پیوست و باشگاه استقبال پرزرق‌ و برقی در شبکه‌های اجتماعی از او به عمل آورد. آنها بر این باور بودند که ناجی‌شان از راه رسیده است.
اما اوضاع اینگونه پیش نرفت. پوگبا بازی‌های بدی انجام نداد و چند لحظه درخشان هم با پیراهن یونایتد داشت اما نتوانست اوضاع باشگاه را مطابق انتظاراتی که می‌رفت برگرداند. او بازیکنی نشد که تیم را حول او شکل دهند.البته هر بازیکنی، هر چقدر هم که بااستعداد باشد، لزوماً چنین قدرتی ندارد. برخی بازیکنان باید در تیم‌های خیلی خوب بازی کنند تا بازیکنان خیلی خوبی باشند. پوگبا در یوونتوس همین بود. او در کنار آرتورو ویدال و آندره‌آ پیرلو بازی می‌کرد و قهرمانی‌های بزرگی به دست آورد. او در فرانسه در خط هافبکی حضور دارد که عضو دیگرش انگولو کانته است.
اما در یونایتد، باید با فرد، اسکات مک‌تامینی و نمانیا ماتیچ بازی کند. پوگبا نتوانسته الگوی این بازیکنان باشد و سطح بازی‌شان را ارتقا دهد و این باعث ناامیدی شده است.
در این زمینه، من همیشه به یاد بازیکنانی مانند روی کین و دیوید بکام می‌افتم. آنها در روزهای درخشان یونایتد بازی می‌کردند اما مواقعی هم بود که یونایتد در دوران گذار بود و با این حال عملکرد آنها در روزهای بد هم افت نمی‌کرد. کین و بکام نیازی نداشتند که بازیکنان بزرگی در اطرافشان باشند تا بدرخشند.
پوگبا از این بازیکنان نیست. او فرصت آن را داشته که خود را ثابت کند اما این کار را نکرده است. او حالا 28 سال دارد و احتمالاً یورو را با درخشش به پایان می‌برد. او حتی شاید با جام قهرمانی به منچستر برگردد.اگر من مدیر منچستر یونایتد بودم، به فکر این می‌افتادم که او را بفروشم. اگر او قرار بود بازیکنی بزرگ در یونایتد شود، تا حالا شده بود.
منبع: دیلی میل 
 

Page Generated in 0.0055 sec