printlogo


کد خبر: 231253تاریخ: 1400/4/1 00:00
خبر

 امروز، رونمایی از تندیس تختی و 9 قهرمان دیگر
تندیس جهان‌پهلوان تختی به عنوان نماد موزه ملی ورزش روز سه‌شنبه طی مراسمی ویژه رونمایی می‌شود؛ این تندیس متفاوت از تندیس دیگر ورزشکاران و به صورت کامل ساخته شده است.
شورای سیاستگذاری موزه ملی ورزش که از سال گذشته ساخت و رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک را برای نمایش در این موزه آغاز کرد، قصد دارد از امروز این اقدام را با رونمایی از تندیس چند قهرمان دیگر ادامه دهد.
در این مرحله رونمایی از ۹ چهره المپیکی و یک چهره پارالمپیکی و در رأس آنها مرحوم جهان‌پهلوان تختی در برنامه است؛ مرحوم محمود نامجو، مرحوم محمدعلی خجسته‌پور، مرحوم محمد میرزایی، مرحوم اسماعیل علم‌خواه، مرحوم ابوطالب طالبی، مرحوم پرویز جلایر، مرحوم سیدشمس‌الدین سیدعباسی و منصور برزگر در بخش المپیک همراه با محمدرضا میرزایی جبری در بخش پارالمپیک دیگر چهره‌هایی هستند که قرار است فردا سه‌شنبه از تندیس آنها رونمایی شود.
در این میان تندیس مرحوم جهان‌پهلوان تختی متفاوت از دیگر ورزشکاران ساخته شده است؛ تندیس او به عنوان «نماد موزه ملی ورزش» به صورت کامل ساخته شده و قرار است در مرکزیت تالار مشاهیر ورزش (طبقه همکف کمیته ملی المپیک) قرار بگیرد. دیگر تندیس‌هایی که تاکنون از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ساخته شده از بخش گردن به بالا بوده است.
برای رونمایی از تندیس کامل مرحوم جهان پهلوان تختی و تندیس ۹ چهره المپیکی و پارالمپیکی دیگر که قرار است امروز برگزار شود، از محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، پیروز حناچی شهردار تهران، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، معاونان وزارت ورزش و اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی دعوت شده است.
 
 
قراخانلو از آکادمی ملی المپیک رفت
با پایان مدت مأموریت دو ساله رضا قراخانلو و با توجه به موضوع دو شغله بودن، رئیس آکادمی ملی المپیک مجبور به ترک پستش شد.
حضور رضا قراخانلو در آکادمی ملی المپیک حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت. چه زمانی که او انتخاب شد و چه زمانی که قرار شد حضورش ادامه‌دار باشد، انتقادهای زیادی مطرح شد تا اینکه بالاخره دیگر راهی برای ادامه این حضور پیدا نشد.
 البته دو سال قبل رضا صالحی امیری تا انتخاب جایگزین او هم رفت و بر سر انتخاب حسن رنگرز به جمع‌بندی رسید اما یک اشتباه از سوی کیکاووس سعیدی باعث شد که حضور قراخانلو دو سال ادامه داشته باشد. 
گفته می‌شود قرار بر این بوده که حکم مأموریت او از سوی رئیس کمیته ملی المپیک امضا نشود اما نامه او در کارتابل بوده و سعیدی این نامه را امضا کرده و همین اشتباه (البته اگر بپذیریم اشتباه بوده) باعث شده تا قراخانلو در آکادمی ملی المپیک ماندنی شود.
با توجه به پایان مأموریت، رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی را به عنوان سرپرست آکادمی منصوب کرده تا هیأت اجرایی درباره رئیس آکادمی ملی المپیک تصمیم بگیرد.

 


Page Generated in 0.0056 sec