printlogo


کد خبر: 231252تاریخ: 1400/4/1 00:00
فتیله پیچ

ارائه گزارش هزینه 55 میلیاردی کشتی در مجمع عمومی سالیانه
افزایش صد‌درصدی درآمدها و تسویه کامل بدهی‌ها
مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی با حضور دکتر مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و مسئولین فدراسیون کشتی به صورت وبینار در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع گزاش مالی سال 99 فدراسیون کشتی ارائه شد که به تأیید اعضای مجمع رسید. 
همچنین گزارش حسابرس مستقل و گزارش بازرس فدراسیون کشتی قرائت شد که این گزارش‌ها هم به تأیید مجمع رسید. از نکات مهم این مجمع تسویه کامل 59 میلیارد تومان بدهی به جا مانده از سال‌های گذشته بود.
 بخشی از این بدهی مربوط به 29 میلیارد تومان بدهی بابت پرداخت نشدن مالیات بود که فدراسیون کشتی توانست این بدهی را هم بر طرف کند.
بخش مهم دیگر گزارش مجمع سالیانه کشتی مربوط به گزارش درآمدهای فدراسیون در سال‌های گذشته بود که با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی خزانه‌دار و حسابرس‌ها در سال‌های گذشته درآمد 27 میلیارد تومانی در سال 1396 به 55 میلیارد تومان در سال 99 رسید که رشد 100 درصدی را نشان می‌دهد. آن‌هم در شرایطی که کشور در دو سال اخیر درگیری بیماری کرونا بوده اما با این ‌حال فدراسیون کشتی توانسته کار را پیش ببرد. 
برگزاری 14 رقابت داخلی و 45 مرحله اردوی آماده‌سازی برای تیم‌های ملی در دوران پاندومی کرونا از دیگر برنامه‌های فدراسیون کشتی بود که گزارش آن در مجمع ارائه شد و مورد تأیید اعضای مجمع هم قرار گرفت.
 
 
علی‌نژاد: خرج در کشتی، پول دور ریختن نیست
هیچ‌وقت انتخابی تا این اندازه شفاف نبود
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون کشتی به تمجید از عملکرد این فدراسیون پرداخت. 
مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی که به صورت وبینار در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، گفت: «وقتی در مجمع فدراسیون کشتی حضور پیدا می‌کنیم، لذت می‌بریم و معمولاً روز خوبی برای ما رقم می‌خورد. 
با این عملکردی که کشتی داشته باید بگویم که این فدراسیون می‌تواند برای سایرین الگو باشد، چراکه این حجم کاری که چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ زیر ساختی انجام شده قابل تقدیر است.»
علی‌نژاد همچنین ادامه داد: «وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت خود را انجام داده‌اند و فدراسیون کشتی هم کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده 
است. 
کشتی ورزش اول و باستانی ایران است. چه در شاهنامه و چه در کتب تاریخی دیگر جایگاه ویژه‌‌ای داشته و در رگ و خون ما ایرانی‌ها جریان دارد. الان هم که در دنیای مدرن قرار داریم کشتی توانسته جایگاه خود را در عرصه مدال‌آوری در المپیک حفظ کند.»
علی‌نژاد با اشاره به حمایت‌های انجام شده از کشتی این کار را برای ورزش ایران سودآور دانست: «هر چقدر برای کشتی هزینه کنیم، باز هم جا دارد. با خرج کردن در کشتی پول را دور نریخته‌ایم. این را می‌دانیم که سرمایه‌گذاری به صرفه‌ای است و برای یک ریال هزینه دو ریال برمی‌گردد. 
سرعت عمل آقای دبیر فوق‌العاده بوده. به سرعت توانست در بخش داخلی هماهنگی‌های زیادی به وجود بیاورد و کارها را به شکل شایسته‌ای پیش ببرد.»
او در مورد نحوه انتخاب ملی‌پوشان برای المپیک توکیو گفت: «انتخابی در کشتی هیچ‌وقت به این شفافیت نبوده. ۱۱ نفر انتخاب شدند و حتی یک نفر هم اعتراض نکرد. همه بدانند که فدراسیون کشتی کم نگذاشت و هر کاری که توانست انجام داد. حتی برخی از کمبودهای به جا مانده از دوره‌های گذشته را نیز رفع کرد.»

 


Page Generated in 0.0058 sec