printlogo


کد خبر: 231250تاریخ: 1400/4/1 00:00
هشتمین باخت والیبالیست‌ها در ایتالیا
تیم خسته یا بی‌انگیزه؟

هفته پایانی لیگ ملت‌های والیبال با بازی مقابل فرانسه برای ایران آغاز شد. رقابتی که تیلیه سرمربی فرانسوی‌ها، تقریباً ترکیب کامل و اصلی خود را برابر ایران به زمین فرستاد و آلکنو هم به جز سعید معروف، آماده‌ترین نفرات خود را راهی میدان کرد.
در ست اول همه چیز برابر پیش رفت و حتی در برخی مواقع دفاع روی تور و سرویس‌های خوب بازیکنان ایران، برتری یکی، دو امتیازی به آنها داد. این روند تا امتیاز 17 هم ادامه داشت اما به یکباره چند سرویس خوب از نگاپت ستاره فرانسوی‌ها و استفاده از توپ‌های دوم، به سرعت برتری را مال خودشان کردند و ست اول را با نتیجه 25 بر 21 به سود خود به پایان بردند.
در امتیازهای پایانی این ست امیر غفور پس از چندین هفته دوری از ترکیب، بالاخره برای دو امتیاز به میدان آمد تا برگشت خود به شرایط بازی را اعلام کند.
دو تیم در ست دوم هم تا امتیاز 9 برابر پیش رفتند اما دو اشتباه و در ادامه دو امتیاز سرویس از نگاپت، فرانسه را چهار امتیاز پیش انداخت. اختلاف امتیازی که تا اواخر بازی برجا ماند و حتی اضافه شدن معروف و غفور هم نتوانست این اختلاف را جبران کند. ست دوم هم مانند ست اول در نهایت با نتیجه 25 بر 21 به سود خروس‌ها به پایان رسید تا در آستانه یک برد دیگر قرار بگیرند.
آلکنو ست سوم را با ترکیب جدید خود و حضور غفور و معروف در زمین آغاز کرد. حربه‌ای که در ابتدا نگرفت و اتفاقاً بازی بی‌انگیزه‌تر و پراشتباه تیم ایران برتری را با اختلاف پنج امتیازی به فرانسه داد. شاگردان تیلیه با نتیجه 11 بر 6 از ایران پیش بودند که سرویس‌های خوب اسفندیار و دو دفاع غفور شرایط را قدری بهتر کرد اما همچنان برتری از آن فرانسه بود.
برتری‌ای که در ادامه بیشتر هم شد و تعویض‌های پیاپی آلکنو هم نتوانست تغییر خاصی در روند بازی ایجاد کند. ست سوم هم در نهایت با نتیجه 25 بر 19 به سود فرانسه به پایان رسید تا پس از روز اول بازی‌ها، دومین باخت سه بر صفر ایران در این مسابقات ثبت شود.
 
غفور و کریمی نا‌آماده
جواد کریمی در این مسابقه پاسور اصلی ایران بود و تقریباً دو ست کامل هم بازی کرد. با این حال چند اشتباه او و همچنین عدم توانایی‌اش برای استفاده از همه مهاجمان نشان داد که در شرایط چندان خوبی قرار ندارد. او در این بازی آنقدر به کاظمی پاس داد تا این بازیکن که در شرایط خوبی هم بود، خسته و دفاع شود.
در طرف دیگر غفور هم که پس از هفته اول درگیر مصدومیت بود و به میدان نیامده بود، در این بازی فرصت یک ست بازی کامل را پیدا کرد. او اگرچه رفته رفته بهتر شد اما فاصله بسیار زیادی با دوران اوجش دارد و کار بسیار سختی برای رسیدن به اوج آمادگی تا المپیک دارد.
تیم ایران در چهاردهمین بازی خود در این رقابت‌ها امروز به مصاف لهستان می‌رود.

Page Generated in 0.0045 sec