printlogo


کد خبر: 231248تاریخ: 1400/4/1 00:00
خبر کوتاه

 تعداد رشته‌ها به ۱۰ رسید
61 ورزشکار به پارالمپیک می‌روند
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو از اضافه شدن دو ورزشکار و یک رشته به جمع کاروان اعزامی به این دوره بازی‌ها خبر داد.
هادی رضایی، سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: «بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده در ستاد بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ و پس از انجام رکوردگیری، در بخش نابینایان و کم‌بینایان نورمحمد آرخی در رشته دوومیدانی و همچنین مهدی محمدی در رشته دوچرخه‌سواری، به جمع ورزشکاران اعزامی به بازی‌های توکیو اضافه شدند.
 بر این اساس جمع ورزشکاران فعلاً به عدد ۶۱ نفر و جمع رشته‌ها نیز به عدد ۱۰ رسید.»
کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو در رشته‌های دو‌ومیدانی، والیبال نشسته، پاراتکواندو، جودو، وزنه‌برداری، قایقرانی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، بسکتبال با ویلچر و دوچرخه‌سواری حضور دارد.
 
 
نوشاد عالمیان از انتخابی تیم ملی انصراف داد
نوشاد عالمیان به دلیل آسیب‌دیدگی از ادامه رقابت‌های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز کناره‌گیری کرد. 
نوشاد عالمیان که در دور اول رقابت‌های انتخابی تیم ملی تا مرحله نهایی پیش رفت و در دیدار پایانی با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ مغلوب امیر‌حسین هدایی شد از حضور در مرحله دوم انصراف داد. 
دلیل انصراف نوشاد از حضور در مرحله دوم انتخابی مصدومیت این بازیکن است و در صورت صلاحدید کادر پزشکی و رفع مصدومیت فردا در مرحله سوم انتخابی حضور پیدا می‌کند.
 
 
ابتلای ۸ ملی‌پوش کشتی آلیش زنان به کرونا
اردوی تیم آلیش زنان با توجه به مثبت شدن آزمایش ۸ نفر از دعوت شدگان لغو شد.
 اردوی تیم ملی آلیش زنان قرار بود با حضور ۱۴ ورزشکار در روزهای ۳۰ خرداد تا ۶ تیرماه در خانه کشتی توفیق جهانبخت برگزار شود اما به دلیل مثبت شدن تست کرونا ۸ نفر از نفرات دعوتی، لغو شد.
فدراسیون کشتی نسبت به آزمایش مجدد از نفراتی که آزمایش آنها مثبت شده بود در آزمایشگاه دیگر، نیز اقدام کرد که مجدداً آزمایش آنها مثبت شد.
 پیش از این اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان نیز پس از مثبت شدن آزمایش ۲۲ نفر، از سوی فدراسیون لغو شد. از نفراتی که تست‌شان در این اردو مثبت شده بود نیز دو بار آزمایش به ‌عمل آمده بود.
 
 
موافقت با حضور ۱۰ هزار تماشاگر در بازی‌های المپیک
با حضور تماشاگران در سالن مسابقات در حین برگزاری بازی‌های المپیک توکیو موافقت شد. 
جلسه پنج جانبه‌ای میان کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، دولت ژاپن، دولت مترو پلیتن توکیو، کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک برگزار و در مورد حضور تماشاگران در سالن مسابقات تصمیم‌گیری شد.
 بر اساس نتیجه این جلسه، در سالن‌های مسابقه حداکثر ۱۰ هزار تماشاگر می‌توانند حضور داشته باشند اما به شرطی که از ۵۰ درصد ظرفیت سالن بیشتر نباشند.
 همچنین مسابقاتی که در روز ۲۳ جولای (اول مرداد) برگزار می‌شود نیز بدون تماشاگر خواهد بود. ممنوعیت حضور تماشاگران خارجی هم به قوت خود باقی است.
 یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن پس از این نشست اعلام کرد: «اگر وضعیت شیوع کرونا در ژاپن بدتر شود مجبور به اعلام وضعیت اضطراری می‌شویم و المپیک بدون تماشاگر خواهد بود.»

Page Generated in 0.0061 sec