printlogo


کد خبر: 231245تاریخ: 1400/4/1 00:00
بازیکنی که می‌تواند گره انگلیس را باز کند
پس سانچــو کجاست؟

یادداشت
کیت هولدن   
 
وقتی 8 میلیون و 300 هزار آلمانی تلویزیون‌های خود را روشن کردند تا بازی جمعه شب انگلیس با اسکاتلند را تماشا کنند، شگفت‌زده شدند. یک بازی پر سر و صدا با عنوان «نبرد بریتانیا» کسالت‌بار و بدون گل به پایان رسید در حالی که بسیاری در آلمان همان سؤالی را می‌پرسیدند که کارشناس‌هایی مثل ریو فردیناند در برنامه‌های پخش مسابقات می‌پرسیدند: «جیدون سانچو کجا بود؟»
ستاره بوروسیادورتموند بی‌صبرانه منتظر است در این تابستان کار انتقالش به منچستریونایتد انجام شود همانطور که برای اولین بازی در یورو 2020 انتظار می‌کشد.
در هر دو بازی انگلیس تا اینجای کار، گرت ساوت‌گیت از این بازیکن 21 ساله و پراستعداد صرفنظر کرده و حتی در برد یک بر صفر مقابل کرواسی در بازی اول او را روی نیمکت هم ننشاند. سانچو جمعه شب که انگلیس برای گرفتن یک امتیاز از اسکاتلند جانش درآمد، روی نیمکت نشسته بود.
یورو اسپورت درباره بازیکن توانایی که به دورتموند کمک کرد علاوه بر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده، به قهرمانی جام حذفی آلمان برسد، نوشت: «تصور می‌شد یورو 2020 بزرگترین عرصه برای خودنمایی سانچو باشد و او بتواند در ویمبلی به هواداران انگلیس نشان دهد چه قابلیت‌هایی دارد.»
اما آنچه در واقعیت رخ داده چیز دیگری است. سانچو حتی یک دقیقه در یورو 2020 بازی نکرده یا به قول مجری شبکه اشپورت آینتس آلمان کارکرد او «صفر» بوده. پاتریک برگر، مهاجم سابق جمهوری چک و لیورپول و دورتموند که با اشپورت آینتس همکاری می‌کند، نوشت: «انگلیس باید بهترین خط حمله اروپا را داشته باشد، در غیر این صورت من نمی‌توانم خودم را توجیه کنم که چرا جیدون سانچو نتوانسته یک دقیقه در یورو 2020 بازی کند.»
انگلیس در طراحی حملات مؤثر به دروازه اسکاتلند ناتوان بود و خیلی‌ها در آلمان باورشان نمی‌شد بازیکن 100میلیون یورویی که در فصل گذشته 16 گل زده و 20 پاس گل داده، به نیمکت چسبیده است.
بیلد، پرطرفدارترین روزنامه آلمان هم نوشت: «سانچو می‌توانست یک گزینه عالی برای انگلیس باشد در مقطعی که بازی‌اش گره خورده بود و نمی‌توانست راهی به سمت دروازه حریفی که دفاعی قدرتمند داشت، پیدا کند. بازیکن دورتموند با سرعتی که دارد اگر سر حال باشد هر خط دفاعی را به دردسر می‌اندازد. او غیرقابل پیش‌بینی است و می‌تواند سرنوشت بازی را تغییر دهد. مشکل اینجا است که گویا ساوت‌گیت به او اعتماد لازم را ندارد.»
کریستوف کرامر، هافبک دفاعی بوروسیامونشن گلادباخ که سابقه قهرمانی در جام جهانی 2014 را نیز دارد، روی صندلی کارشناس این احتمال را داد که شاید او به خاطر مسائل انضباطی بیرون گذاشته شده است: «این تنها راه برای توضیح بیرون ماندن او از ترکیب است. سانچو بازیکن فوق‌العاده‌ای است و می‌تواند خیلی به انگلیس کمک کند.»
سانچو در چهار سال حضور در آلمان با انتقاداتی درباره رعایت نکردن نظم مواجه شده و گاهی در این زمینه افراط کرده است. او همچنین سوژه همیشگی فصل نقل و انتقالات بوده و این چیزی است که بیلد به عنوان یکی دیگراز دلایل کنار گذاشته شدنش توسط ساوت‌گیت به آن اشاره کرده است: «شاید ساوت‌گیت از اینکه شایعات مربوط به انتقال او به تیم‌های دیگر در تیم ملی مطرح شده است، سانچو را بیرون گذاشته است اما بعید به نظر می‌رسد.» سانچو شاید سوژه بزرگترین نقل و انتقال در آلمان باشد اما او فاصله زیادی دارد با اینکه بخواهد نفر اول این تیم انگلیس از نظر شکل‌گیری شایعه درباره تیم بعدی‌اش لقب بگیرد. به هر حال هواداران فوتبال در آلمان انتظار دارند سانچو را در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل جمهوری چک در ترکیب انگلیس ببینند.
بیلد نوشت: «فشار روی انگلیس و ساوت‌گیت افزایش یافته و مردم انتظار یک بازی متفاوت و جذاب از انگلیس در دیدار سه‌شنبه شب دارند. فرصت خوبی است برای اینکه سانچو نخستین بار در یورو 2020 بازی کند.»
منبع: دیلی میل
 

Page Generated in 0.0051 sec