printlogo


کد خبر: 231027تاریخ: 1400/3/27 00:00
بگوویچ: اسکوچیچ زحمات سایر مربیان ایرانی و کروات را با عملکرد خوبش تکمیل کرد

ناصرقراگزلو
 
وینکو بگوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی امید ایران که سابقه چندین سال کار در فوتبال ایران را دارد از صعود تیم ملی ایران به دور بعدی مسابقات جام جهانی بسیار خوشحال است و از موفقیت سرمربی تیم ملی ایران هم خرسندی خودش را ابراز کرد.
 
فوتبال باشگاهی ایران را دنبال می‌کنید؟
بله فوتبال باشگاهی ایران را دنبال می‌کنم و می‌دانم که پرسپولیس و سپاهان شانس‌های اصلی قهرمانی لیگ برتر هستند. هر دو تیم شانس زیادی برای موفقیت دارند اما از آنجا که خودم مربی پرسپولیس بودم و هنوز خاطرات خوبی از حضورم در پرسپولیس و هواداران خونگرمش دارم، خیلی دوست دارم پرسپولیس برای پنجمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر شود. برانکو در پرسپولیس عالی کار کرد و یحیی هم که شاگرد بسیار خوب من بود کار برانکو را به شکل بسیار خوبی در پرسپولیس ادامه داد. به همین دلیل به پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس با تیم خوب و مهره‌های عالی که یحیی در پرسپولیس جمع کرده و تیمش را خیلی خوب تقویت کرده، خوشبینم. بازیکنان و کادر فنی که من در پرسپولیس می‌بینم توانایی سه‌گانه زدن در فوتبال داخلی را دارند و می‌توانند در همه جام‌های داخلی قهرمان شوند.
هموطن شما در شرایطی بسیار سخت سرمربیگری تیم ملی ایران را پذیرفت و با درایت و حمایت خوبی که از او شد، تیم را به مرحله بعد رساند.
-بله واقعاً خوشحالم که تیم ملی ایران که همیشه نیز گفته‌ام به واسطه نزدیک به دو دهه زندگی در آن و کار با تیم‌های مختلفش مانند کشور دوم خودم می‌دانم. به همین دلیل واقعاً از چهار پیروزی تیم ملی ایران خیلی خوشحال شدم و این موفقیت بزرگ را به همه مردم ایران و بازیکنان با کیفیت تیم ملی و کادر فنی ایران و در رأس آنها اسکوچیچ تبریک می‌گویم. اسکوچیچ هموطن من است به همین دلیل موفقیت ایران با سرمربیگری هموطنم برای من خوشحالی مضاعفی دارد. دراگان در ایران هم سال‌ها کار کرد و برای فوتبال ایران زحمت کشید و خوشحالم با درایت و هوش خوب و مربیگری‌اش در مقطعی سخت موفق شد تیم ملی ایران را به موفقیت برساند و همه نتایج ضعیفی را که تیم ملی ایران در دور رفت کسب کرده بود با هدایت خوبش و کسب چهار برد بسیار با ارزش خصوصاً مقابل بحرین و عراق از ذهن مردم ایران و فوتبالدوستان ایرانی پاک کرد که این مسأله بسیار با ارزش است و جای تقدیر دارد.
دراگان کار بزرگی انجام داد، با این وجود فکر می‌کنید او در مراحل بعدی هم موفق خواهد بود؟
مربیگری در تیم ملی همیشه سخت است اما باید این نکته را در نظر بگیرید که تیم ملی ایران به واسطه نیاز به کسب چهار برد از چهار بازی، تحت فشار روحی زیادی قرار داشت از همین جهت باید برنده می‌شد و این مسأله کار را دشوار می‌ساخت خصوصاً که بازی‌ها هم در کشور بحرین برگزار می‌شد و تیم ملی ایران شانس میزبانی را نداشت و از این امتیاز بزرگ محروم بود با این وجود بازیکنان تیم ملی که بازیکنانی با پتانسیل بالای فنی و اکثرشان هم لژیونر بودند خیلی خوب خواسته‌های سرمربی تیم ملی را اجرا کرده و موفق شدند با شایستگی کار سخت را به کار آسان تبدیل سازند. مربیان کروات نظیر ایویچ، برانکو و بقیه مربیان کروات برای فوتبال ایران زحمت کشیدند و در فوتبال ایران تأثیرگذار بودند که اسکوچیچ هم زحمات سایر مربیان ایرانی و کروات را با هدایت خوبش و رساندن این تیم به مرحله بعدی تکمیل ساخت.
برای مراحل بعدی چه شرایطی را برای فوتبال ایران در ادامه راهش پیش‌بینی می‌کنید؟
مسلماً کار در مراحل بعدی برای تیم ملی ایران سخت‌تر است چه بسا که باید با تیم‌های خوبی مانند عربستان و کره جنوبی و ژاپن مصاف داشته باشید اما از آنجا که از پتانسیل بالای تیم ملی ایران و بازیکنان بسیار خوبش و هدایت فنی اسکوچیچ که با بازیکنان تحت رهبری‌اش به لحاظ فنی و روحی روانی بسیار هماهنگ شده، بسیار خوشبینم و اعتقاد دارم که تیم ملی ایران حتماً باز هم در مراحل بعدی موفق عمل کرده و ان‌شاءالله صعودش را به جام جهانی بعدی قطعی خواهد ساخت.
در لیگ قهرمانان آسیا چه شرایطی را برای پرسپولیس پیش‌بینی می‌کنید؟
پرسپولیس در چند سال اخیر موفق شده در آسیا خودش را به عنوان بهترین تیم غرب آسیا مطرح سازد و دو بار هم به فینال برسد. در بار اول کمبود بازیکن و در بار دوم شاید بدشانسی، قهرمانی را از پرسپولیس در آسیا گرفت اما امسال پرسپولیس تیمی به معنای واقعی به لحاظ بازیکن و کادر فنی در اختیار دارد به همین دلیل با پتانسیلی که من به لحاظ بازیکن و کادر فنی در پرسپولیس می‌بینم معتقدم این بار پرسپولیس حتماً قادر است طلسم قهرمان نشدنش در لیگ قهرمانان آسیا را بشکند.

Page Generated in 0.0057 sec