printlogo


کد خبر: 231018تاریخ: 1400/3/27 00:00
بازیگر نقش استاد بروس لی:
ترسیدم تایسون من را بکشد

دونی ین، هنرپیشه رزمی‌کار هنک‌کنگی شاید الگو و قهرمان خیلی از پسربچه‌هایی باشد که فیلم‌های او را دیده‌اند. معروف‌ترین نقش او هم «ایپ من» در سری فیلم‌های «ایپ من» است. ایپ من استاد هنرهای رزمی و مربی بروس لی بوده است. با این حال، خود دونی ین هم می‌داند که آنقدرها هم قوی نیست.
 در واقع یک تجربه ترسناک از هنرپیشگی در کنار غولی مانند تایک تایسون به او فهماند که رزمی‌‌کار بودن آنقدرها ساده نیست. او هنوز یادش هست که چطور فقط یک مشت بوکسور آمریکایی داشت او را به جایی می‌فرستاد که تا به حال تجربه نکرده بود. او می‌گوید اگر دیر جنبیده بود، به جای شنیدن صدای زوزه عبور مشت قهرمان سابق بوکس سنگین‌وزن جهان که روی کیسه شن فرود آمد، باید کبودی زیر چشمش را در آینه می‌دید.
 همان یک مشت هم کافی بود تا این هنرپیشه فیلم‌های رزمی تا پایان فیلمبرداری فیلم ایپ من 3 بیم آن را داشته باشد که یک وقت یک مشت ناگهانی از سوی تایسون، جانش را بگیرد: «من طرفدار تایسون هستم و در کودکی‌ام در هنگ‌کنگ تا ساعت 4 یا5 صبح بیدار می‌ماندم تا مبارزات او را تماشا کنم. وقتی او را در صحنه فیلمبرداری دیدم بسیار هیجان زده شدم اما در عین حال نگران هم بودم چون می‌ترسیدم که او نتواند مشتش را به موقع کنترل کند و قبل از اصابت به من عقب بکشد، چون او هنرپیشه نیست. به همین دلیل خیلی باید حواسم را جمع می‌کردم و محتاط می‌بودم. 
فیلم بازی کردن در کنار او برای من مثل حضور در یک مبارزه مرگ و زندگی در بوکس بود. فقط یک لحظه بی‌احتیاطی کافی بود تا بمیرم!» بیگر ایپ من درباره ترسناک‌ترین صحنه همکاری‌اش با تایسون گفت: «در آن صحنه، باید سرم را وقتی که مشت تایسون به سمتم می‌آمد می‌دزدیدم اما کاملاً ‌احساس کردم که مشت او موهایم را لمس کرد. 
در آخرین لحظه سرم را عقب کشیدم و مشت او به کیسه شن برخورد کرد اما من کاملاً باد مشت او را کنار صورتم احساس کردم. او خیلی پرقدرت مشت می‌زد.
 وقتی که مشتش به سمتم آمد مثل این بود که یک کامیون دارد به طرفم نزدیک می‌شود. هنوز احساس خطری که آن موقع داشتم را به یاد دارم. من با بدترین مرد کره زمین فیلم بازی کردم اما آن فیلم لذتبخش‌ترین فیلم اکشنی بود که در تمام حرفه‌ام بازی کردم.»

Page Generated in 0.0054 sec