printlogo


کد خبر: 231013تاریخ: 1400/3/27 00:00
هم ردیف با کانته و امباپه
پوگبا، شایسته توپ طلا

 مارک دویل  بسیاری بر این باورند که اگر فرانسه فاتح یورو 2020 شود، توپ طلای امسال به انگولو کانته یا کیلیان امباپه می‌رسد. منطقی هم است. هر دو نفر فصل فوق‌العاده‌ای را در تیم‌های باشگاهی خود پشت سر گذاشته‌اند.
اما در بازی فرانسه با آلمان این سؤال پیش آمد که چرا کسی نام پل پوگبا را در این لیست قرار نداد؟ او بهترین فرم سال 2021 خود را دارد و باید از استعداد خارق‌العاده‌اش تجلیل شود.
هفت سال پیش بود که جیان‌لوییجی بوفون، هم‌تیمی وقت پوگبا در یوونتوس، گفت که او می‌تواند توپ طلا را فتح کند: «او از آن بازیکنانی است که باعث می‌شود دهانتان باز بماند.»
او هنوز هم چنین بازیکنی است و این را در آلیانس آره‌نا نشان داد اما هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که پوگبا امسال بهترین بازیکن دنیا بوده است. نکته بسیار ناامیدکننده این است که نمایش‌های فوق‌العاده پوگبا، مانند دیدار مقابل آلمان در مونیخ، بیشتر استثنا به نظر می‌رسد تا قاعده.
طرفداران منچستر یونایتد احتمالاً به این فکر کرده‌اند که در جریان شکست مقابل ویارئال در فینال لیگ اروپا، این پوگبا کجا بود؟ اما عملکرد این بازیکن 28ساله در تیم ملی بسیار با باشگاهش فرق دارد.
پوگبا خودش قبول دارد که در تیم ملی کارآمدتر از یونایتد است: «در منچستر، من آزادی رفتن به محوطه جریمه را دارم اما اولویت این است که در جریان بازی باشم و دفاع کنم. در تیم فرانسه هم از سیستم 1-3-2-4 استفاده می‌کنیم و من بیشتر در گذار از دفاع به حمله نقش دارم؛ در بازی‌سازی. من آزادی بیشتری نسبت به منچستر دارم تا به محوطه جریمه بروم و به پیش بتازم.»
پوگبا مقابل آلمان همه جای زمین حضور داشت. او با نیروی عالی‌اش بازی حریف را قطع می‌کرد، تحت فشار شدید پاس می‌داد و با قدرت بدنی و دقت بالایش حاکم میدان بود.
البته وقتی که انگولو کانته کنار شما باشد، دیکته کردن جریان بازی کار آسانی‌تری است و این بازیکن چلسی باز هم خوش درخشید اما پوگبا در این مسابقه در بهترین فرم خود بود و همه مهارت‌هایش را به رخ کشید.
از نظر دفاعی، او بیش از هر بازیکن دیگری توپ را از حریف گرفت (12 بار)، در حالی که هیچ بازیکنی به اندازه او ضربه سر نزد (3 ضربه) یا توپ را قطع نکرد (3 بار).
از نظر تهاجمی، او بود که پاس فوق‌العاده‌ای با بیرون پا به لوکاس هرناندز داد که ارسال او منجر به گل‌به‌خودی متس هوملس شد. عجیب نیست که او روی دو گل فرانسه که مردود اعلام شدند هم نقش داشت. این دو گل را کیلیان امباپه و کریم بنزما زدند.در بسیاری از دقایق بازی، عملاً نمی‌شد با او مقابله کرد و تعجبی هم ندارد که بیشترین خطا هم روی او انجام شد. حتی آنتونیو رودیگر هم در یک صحنه به شکلی مضحک تلاش کرد او را متوقف کند.
اما این همان پوگبایی بود که بوفون را حیرت‌زده ساخته بود: او در پست مناسبش می‌درخشید و اطرافش پر از بازیکنان بااستعداد بود.
تردیدی نبود که او به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب می‌شود اما اینکه آیا او بهترین بازیکن جهان هم خواهد شد، نامشخص است. آیا روزی می‌رسد که یونایتد بتواند آزادی عمل فرانسه را در اختیار او قرار دهد؟
منبع: سایت گل

Page Generated in 0.0056 sec